خانه / تکنولوژی / آینده دیجیتال مارکتینگ و نسبت آن با هوش مصنوعی
هوش مصنوعی و دیجیتال مارکتینگ
هوش مصنوعی و دیجیتال مارکتینگ
1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره (1 رای, میانگین: 5,00 از 5)
Loading...

آینده دیجیتال مارکتینگ و نسبت آن با هوش مصنوعی

امروزه علاوه برای این‌که هر شرکتی نیاز به وب‌سایت، ایمیل و … دارد، باید با تغییرات تکنولوژی آشنایی کامل داشته باشد، حتی خرده‌فروشان نیز استثناء نیستند. شرکت‌های بسیار بزرگ همچون آمازون و علی‌بابا در رقابتی برای تغییر تجربه خرده‌فروشی هستند.

آن‌ها به سرعت در حال اثبات این موضوع هستند که همان‌قدر که در تجارت الکترونیک پیشرفت لازم است، در بحث حضور فیزیکی و تولید نیز پیشرفت نیاز مبرم است. مشکل این است که بسیاری از خرده فروشان، تکنولوژی لازم برای رقابت را اجرا نکرده‌اند. این روزها هنگام شروع یک فناوری اصطلاحات زیادی شنیده می‌شود که اغلب به هوش مصنوعی ارتباط دارند.

فروش آنلاین

بر اساس نقل قولی از انجمن بازاریابی آمریکا، صنعت خرده فروشی در سال جاری برای فروش آنلاین به ۵۰۰ میلیارد دلار می‌رسد و برای خرده فروشی نیز به ۳٫۶ تریلیون دلار (هفت برابر فروش آنلاین) خواهد رسید. دیگر تجارت الکترونیک خالص یک کسب و کار بی‌خطر نیست و باید حضور فیزیکی نیز اتفاق بیافتد. با گسترش و تجمع داده‌های مشتریان، بسیاری از خرده فروشان با یکمعضل عمده مواجه می‌شوند. اطلاعات بسیاری در دسترس است و تکنولوژی کافی برای تبدیل آن به یک تصمیم مشخص وجود ندارد.

هوش مصنوعی می‌تواند جریان داده‌ها را مدیریت کند

هوش مصنوعی می‌تواند جریان داده‌های عظیم را در دست بگیرد. در هوش مصنوعی سیستم‌ها به طور مداوم در حال یادگیری هستند که در این مورد فرایند یادگیری، تکنولوژیک است. با این تکنولوژی می‌توان الگوریتم‌ها را به صورتینوشت که فناوری اطلاعات را ساده کرده و به طور مستمر دانش سیستم هوشمندتر و گسترده‌تر شود.

بیشتر بخوانید : 

مدل‌های دیجیتال مارکتینگ

پیچیدگی‌های خرده‌فروشی در حال حاضر بیش از حد بزرگ هستند تا به تنهاییاداره شوند. درعین‌حال سیستم‌ها به طور مداوم در حال یادگیری و پیشرفت هستند. خرده‌فروشان می‌توانند از هوش مصنوعی برای خودکار کردن وظایف معمولی، صحت تصمیم‌گیری‌ها و … به استفاده کنند. نکته کلیدی این است که ازآنالیتیک‌ها برای بهبود تصمیمات کسب و کار استفاده کنید درحالی‌که روابط مشتریان خود را ردیابی می‌کنید.

استفاده از هوش مصنوعی یا اتمام تقریبی کار خرده‌فروشان

آمازون و علی‌بابا و سایر شرکت‌های بزرگ در حال نابودی تقریبی خرده‌فروشانی هستند که بیش از حد از نوآوری می‌ترسند. برای خرده‌فروشان کوچک اصلاح فرایندهای مدیریتی مهم‌ترین و بهترین فرصت برای ابقاء می‌باشد.

پلت فرم‌های هوش مصنوعی به خرده‌فروشان اجازه می‌دهند تا قیمت‌ها را کنترل کنند، سهام خود را اصلاح کنند، تصمیم‌گیری در مورد زمان و هزینه تبلیغات انجام دهند، و تصمیمات مربوط به فروش را که منجر به فروش بیشتری می‌شود، تعیین کنند.

به مثال توجه کنید

برای مثال، فرض کنید برای یک ژاکت تقاضا در برهه‌ای از زمان افزایش می‌یابد. مدیر فروشگاه این را یک افزایش تقاضا می‌داند و تقاضای افزایش موجودی می‌دهد. مشکل این است که ممکن است هزینه حمل و نقل در زمان محاسبه نشود یا سفارش بیش از اندازه بزرگ یا کوچک باشد که بتواند تقاضا را تأمین کند.

مقاله مرتبط : 

فرهنگ واژگان بازاریابی دیجیتال

هر یک از این محاسبات غلط منجر به مشکلاتی از جمله حجم بیش از حدموجودی قفسه‌ها یا قفسه‌های خالی، ضایعات برخی محصولات و یا هزینه بازگشت موجودی استفاده نشده به تأمین کننده می‌شود. آمازون با هوشمصنوعی این مشکلات را برطرف کرده و قیمت‌ها را در محصولات تولیدی کنترل می‌کند.

اطلاعات مؤثرتر به کاهش ضایعات منجر می‌شود

خرده‌فروشان با استفاده از تجزیه و تحلیلی که از هوش مصنوعی نیز استفاده شده است، یک گام جلوتر هستند و می‌توانند کارهای زیر را نیز انجام دهند:

پیش‌بینی

با استفاده از اطلاعات از منابع مختلف، از جمله داده‌هایی از محل‌های دیگر (پست‌های رسانه‌های اجتماعی، پیش بینی آب و هوا و بیشترین تمایلات خرید در محدوده خرده‌فروشی)، سیستم می‌تواند پیش بینی کند که یک محصول در آینده نزدیک شاهد افزایش فروش یا تقاضا باشد. این امر اجازه می‌دهد تا خردهفروشان با دقت بیشتری تمایل به خرید مردم را تشخیص داده و برای زمان آینده آمادگی لازم را داشته باشند.

اجتناب از غافلگیری اقتصادی

سیستم داده‌های گذشته را تجزیه و تحلیل می‌کند تا تعیین کند چه مقدار موجودی باید سفارش داده شود و چه زمانی سفارش باید انجام شود. این به خرده‌فروشان اجازه می‌دهد تا از مشکل داشتن محصول بیش از حد یا خیلی کم اجتناب کنند.

با هوش مصنوعی مشتری خوشحال است زیرا می‌تواند محصول مورد نظر خود را هر زمان که بخواهد خریداری کند و فروشنده نیز خوشحال است زیرا با وضعیتبیش از حد تقاضا روبرو نمی‌شود.

با توجه به پیشرفت‌های تکنولوژیک روزافزون آمازون و دیگر شرکت‌های بزرگ و افزایش تقاضای مصرف‌کنندگان یک کسب و کار بدون هوش مصنوعی پیشرفت نخواهد کرد؛ در غیر این صورت این شرکت‌ها انحصار صنعت و فروش را در دست خواهند گرفت. خرده‌فروشان نیز نیاز به ادغام هوش مصنوعی و یادگیری ماشین برای سیستم‌های خود دارند تا بتوانند به حیات خود ادامه دهند.

منبع : فرادرس

عالی بود(1)غیر مفید(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *