خانه / آموزش سئو SEO / استفاده از تگ های h1 تا h6 برای بهبود سئو سایت
heading tags
1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره (2 رای, میانگین: 0,50 از 5)
Loading...

استفاده از تگ های h1 تا h6 برای بهبود سئو سایت

در این پست می خواهیم به اهمیت استفاده از تگ های هدینگ (heading) در بهبود سئو سایت اشاره کنیم.لمان های H1-H6 برای تفکیک عناوین موجود در یک متن استفاده می گردند، در واقع شروع هر بخش از یک نوشته با یک تیتر مشخص می شود که هر تیتر درون یکی از تگ های H1 تا H6 قرار می گیرد.

با وجود آنکه عدم استفاده از این المان ها از نظر HTML بلامانع است و هیچ اجباری برای استفاده از آنها وجود ندارد، اما استفاده نادرست از آنها می تواند مخرب باشد. برای مثال در استفاده از آنها باید ترتیب رعایت گردد و نباید برای مثال پس از آنکه از تگ H1 استفاده شد، تگ H3 استفاده گردد، بلکه استفاده از آنها باید کاملا به ترتیب و دارای نظم مشخصی باشد. البته نیازی نیست که تمام تگ های H1 تا H6 در یک متن مورد استفاده قرار بگیرند. برای مثال شما می توانید تنها از تگ H1 و H2 استفاده نمایید، اما باید به خاطر داشته باشید که هر صفحه باید تنها دارای یک تگ H1 باشد و نباید بیش از یک تگ H1 در یک صفحه قرار داده شود زیرا گوگل انجام این کار را به شدت ممنوع کرده است.

در اکثر آموزش های سئو به این موضوع بر میخوریم که گفته اند ، از تگ های h در طراحی سایت خود استفاده کنید . اما هیچ جا به این نکته اشاره نشده است که چگونه از این تگ ها استفاده کنیم و بهترین نحوه استفاده از آنها چیست . برای همین ، امروز در این پست قصد دارم به چگونگی استفاده از heading ها یا همان تگ ها(h1,h2,h3,h4,h5,h6) بپردازم.

آشنایی با این تگ ها هدینگ برای بهبود سئو سایت

تگ های H یا Heading ها ، تگ هایی هستند که ارزش کلمات را نشان میدهند و از ۶ تگ (h1,h2,h3,h4,h5,h6) تشکیل شده اند،برای استفاده از این تگ ها ، مطالبی که میخواهید ارزش آن ها را به موتور های جست و جو بفهمانید را در درون این تگ ها بگذارید. همانطور که می بینید: تگ h1 بالاترین ارزش را درون یک مطلب دارد و در هر صفحه تنها یک بار به استفاده از آن مجاز هستید ، پس در هر صفحه خود یک بار از آن استفاده کنید .

استفاده از این تگ ها در یک پوسته وردپرسی یا CMS دیگر

۱-در صفحه اصلی خود ، یک بار تگ h1 را برای کلمات کلیدی خود به کار ببرید .
۲-تیتر پست های صفحه اصلی را در h2 قرار دهید.
۳-در صفحه نوشته ، یا single ، عنوان پست را h1 قرار دهید . اطمینان حاصل کنید که تگ h1 دوبار درون وبسایت شما استفاده نشود.
۴-در درون مطالب ، سعی کنید یک بار برای کلمه کلیدی خود ، از این تگ ها استفاده کنید .
۵- دقت کنید که این تگ ها در سایدبار ها و یا مکان های دیگر سایت استفاده نشده باشد (به جز مکان های مورد نیاز)

اگر در استفاده از این تگ ها نمایش محتوای سایت شما با مشکل مواجه شد میتوانید در استایل(Css) سایت خود برای این تگ های ویژگی های مختلف تعریف کنید تا تگ های هدینگ زیباتر و با توجه به نیاز های شما نمایش داده شوند.

استفاده از این تگ ها ، تقریبا تعین تکلیف برای بات ها یا خزنده های موتور های جست و جو است . پس در استفاده از آن ها زیاده روی نکنید و حواستان به کلماتی که درون آنها قرار میگیرد باشد.

عالی بود(0)جالب نیست!(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 + یازده =