خانه / آموزش سئو SEO / استفاده از روانشناسی در تجارت الکترونیک
1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره (1 رای, میانگین: 0,00 از 5)
Loading...

استفاده از روانشناسی در تجارت الکترونیک

هر وقت صحبت از آدمیزاد میشه، اولین چیزی که باید بین اون و روبوت تفاوت گذاشت چیزی بنام روان هستش. حالا اگه میخوایم با این انسان کار کنیم باید از روانش استفاده کنیم. تو این مقاله سعی می کنم یکسری موارد را به شما ارائه بدم که اولا بهتر با روان مشتری آشنا بشید و سپس بتونید با استفاده از روانشانسی به هدف اصلی خودتون یعنی افزایش فروش و سودآوری دست پیدا کنید.

 

تحریک احساسات
انسان ها کلا موجودات احساسی هستند و بیشتر بر اساس احساساتشون تصمیم می گیرند. درسته قانون و قواعد هم در کاره ولی اگه دقت کنید ما همیشه اول از روی احساس یه کار را می کنیم و بعد بهش فکر می کنیم! حالا شما با توجه به محصولی که میخواهید بفروشید باید به یه صورتی در خریدار ایجاد هیجان بکنید. مثلا اگه سایتتون در مورد بهینه سازی سایت هستش میتونید بگید که میتونید سایت تازه تاسیس اون ها را به صفحات اول گوگل بیارید!

بالا بردن احساس ارزش کالا برای مشتری
ارزش کالا با قیمت کالا تفاوت داره. شاید شما برای چیزی مبلغ زیادی بپردازید ولی باز هم ارزش اون کالا برای شما خیلی بیشتر از اون باشه. مشتری هم برای خرید از شما باید همین حالت را داشته باشه. اگه اینطوری نباشه که خوب لزومی به خرید از شما نداره! مهم نیست محصول شما چیه. شما باید از روش هایی مثل موارد زیر کمک بگیرید تا ارزش کالاتون را بالا ببرید:

  • نتایج حاصل از خرید اون محصول را به صورت شفاف برای خریدار توضیح بدید.
  • محصول را با روش های دیگه مقایسه کنید. مثلا اگه دارید کتاب سئو جدیدی را تبلیغ می کنید، مزیت های اون نسبت به نسخه های دیگه را کامل بیان کنید.
  • یکسری مزایای خرید از خودتون قرار بدید. مثلا اگه از شما ۱۰ تومن خرید کرد، ۱ تومن در خرید بعدی جایزه داره!
  • اگه یه محصولی دارید که کار خودتونه، سعی کنید ارتقاعش بدید. مثلا اگه یه کتاب آموزشیه حتما نسخه جدید تهیه کنید و به روزش کنید.
  • نتایج عدم خرید را هم بگید! شاید این جالبترین قسمت باشه ولی خوب خیلی کارآمده. البته سعی کنید هیچ وقت دروغ نگید که اعتماد کاربر را از دست بدید.
عالی بود(0)غیر مفید(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *