خانه / معرفی سایت / اصول اولیه طراحی سایت در تبریز
اصول اولیه طراحی سایت در تبریز
اصول اولیه طراحی سایت در تبریز
1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره (به این مطلب رای دهید)
Loading...

اصول اولیه طراحی سایت در تبریز

اصول اولیه طراحی سایت در تبریز

طراحی وب مدرن بر اساس اصول برجسته سازی، کنتراست، تعادل، تراز، تکرار و خوانایی است.

هر چه بیشتر به این اصول توجه کنید، در نهایت طراحی سایت شما موفق تر خواهد بود. اگر اصول اولیه را فراموش کنید، اغلب هنگام ایجاد یک طرح در مسیر اشتباه قرار می گیرید. با پیمایش در میان اصول اولیه در ذهن خود، می توانید روی جنبه های درست تمرکز کنید و یک طراحی منحصر به فرد ایجاد کنید. با این حال، به خاطر داشته باشید که پیروی از این اصول، فرمول موفقیت را تضمین نمی کند. این اصول یک دستورالعمل نیستند، بلکه تکنیک هایی هستند که باید در مسیر طراحی سایت موفق دنبال کنید.

شما به عنوان شخص یا شرکت طراحی سایت در تبریز ، با پیاده سازی این اصول در فرایند طراحی وب میتوانید سایتی پر بازدید و جذاب ایجاد کنید .

تاکید یا برجسته سازی

این اصل عبارت است از تأکید بر اهمیت ویژه یک عنصر. از بسیاری جهات، ارتباط نزدیکی دارد و حتی با مفهوم سلسله مراتب همخوانی دارد. برای رعایت اصل تاکید در فرآیند ایجاد سایت، باید محتوای سایت را تحلیل کرد و متوجه شد که چه سلسله مراتبی از عناصر در محتوای آن صورت می گیرد. پس از فهمیدن این موضوع، می توانید سایتی با سلسله مراتب به خوبی پیاده سازی شده، ایجاد کنید.

یک راه عالی برای تعیین اینکه روی چه چیزی تمرکز کنید، تصور فهرستی از عناصر مورد نیاز در یک صفحه وب است. سپس باید متوجه شوید که ترتیب اهمیت این عناصر چگونه خواهد بود. پس از آن، با در نظر گرفتن فرضیات خود، می توانید شروع به ایجاد طرحی کنید که در آن سلسله مراتب بصری صفحه وب، اهمیت عناصری را که قبلا تعریف کرده اید، منعکس کند.

 

اصول اولیه طراحی سایت در تبریز
اصول اولیه طراحی سایت در تبریز

طراحی سایت در تبریز

یکی از دلایلی که این موضوع بسیار مهم است این است که می توانید از تمرکز روی همه چیز به طور همزمان اجتناب کنید. علاوه بر این، این امر از تله به اصطلاح سلسله مراتب تصادفی جلوگیری می کند. همیشه بهتر است از قبل تصمیم بگیرید که کدام عناصر از نظر بصری اولویت دارند نه اینکه آن را به شانس بسپارید. اگر سعی می کنید به طور همزمان روی همه چیز تمرکز کنید، در واقع توجه کاربر را روی چیزی متمرکز نمی کنید.

تضاد یا کنتراست

کنتراست، تمایز بصری دو یا چند عنصر است. عناصر با درجه کنتراست بالا متمایز و مجزا به نظر می رسند، در حالی که عناصر با درجه کنتراست پایین به نظر می رسند که با هم ادغام می شوند و تمایل دارند در یک جرم واحد ترکیب شوند. ویژگی های بسیاری از عناصر طراحی وجود دارد که می توان آنها را برای دستیابی به درجه تضاد عنصر مورد نیاز دستکاری کرد، از جمله رنگ، اندازه، مکان، نوع قلم و وزن قلم.

اگر عناصر طراحی با یکدیگر تضاد داشته باشند، این امر باعث ایجاد تنوع بصری به سایت و جلوگیری از متوسط ​​بودن در ظاهر آن می شود. تضاد همچنین به شما امکان می دهد با تأکید بر عناصر خاص توجه را جلب کنید.

بین اصول اصلی طراحی سایت در تبریز، رابطه وجود دارد که خود را در این واقعیت نشان می دهد که کنتراست بر تأکید، خوانایی و سایر اصول طراحی تأثیر می گذارد. کنتراست بیشترین تأثیر را بر سلسله مراتب بصری یک صفحه وب دارد، زیرا اغلب برای ارائه تأکید مطلوب بر عناصر خاص استفاده می شود.

بنابراین، به جلب سریع توجه به عناصر کلیدی، مانند محتوا، عناصری که به شما امکان می‌دهد اعمال خاصی را داشته باشید، یا متنی که مشخص می‌کند هدف سایت چیست، کمک می‌کند. مثل همیشه، هدف سایت باید در نظر گرفته شود تا از طریق تضاد متفکرانه، عمدا توجه کاربر به عناصر مرتبط جلب شود.

 

اصول اولیه طراحی سایت در تبریز
اصول اولیه طراحی سایت در تبریز

اصول طراحی سایت

 تعادل

اصل تعادل در فرایند طراحی سایت در تبریز، حول این ایده می چرخد ​​که چگونه عناصر در یک طرح توزیع می شوند و چگونه آنها با توزیع کلی بار بصری در یک صفحه وب ارتباط دارند. بستگی به این دارد که طراحی از نظر بصری چقدر متعادل باشد. گروه بندی عناصر در یک طرح بار بصری ایجاد می کند.از نمونه های خوب طراحی سایت ویرما میباشد .

دو نوع تعادل وجود دارد: متقارن و نامتقارن. تعادل متقارن در طراحی زمانی حاصل می شود که نیمه های چپ و راست طرح با توجه به یک یا محور دیگر، به عنوان نمونه، نسخه های آینه ای از یکدیگر باشند و بار بصری یکسانی را حمل کنند. به عنوان یک قاعده، این برای سایت‌هایی است که لوگو و منوی بالایی به صورت بصری در مرکز قرار دارند.

تعادل نامتقارن زمانی حاصل می شود که بار بصری در یک صفحه وب به طور مساوی در امتداد یک محور یا محور دیگر توزیع شود، با این حال، عناصر مجزای دو جزء طراحی، تصاویر آینه ای نیستند.

ایجاد تعادل یکی از جنبه های ظریف طراحی سایت در تبریز است. آیا طرح شما به نظر می رسد که وارونه شده است؟ آیا نامتعادل به نظر می رسد؟ اینها سوالاتی هستند که باید از خود بپرسید تا متوجه شوید که آیا در تعادل خود شکاف دارید یا خیر.

هم ترازی

هم ترازی عبارت است از ترتیب عناصر به گونه ای که تا حد امکان به خطوط طبیعی یا مرزهایی که تشکیل می دهند نزدیک شوند. با این کار عناصر را یکسان می کنید. این فرآیند اغلب به عنوان مش بندی نامیده می شود. عناصر ناهماهنگ تمایل دارند از گروه دور شوند و خواستار اتحادی هستند که ما اغلب برای آن تلاش می کنیم. نمونه هایی از عناصر تراز شده عبارتند از سرفصل های دو ستون واقع در یک خط، یا لبه های چپ عناصری که روی هم قرار دارند و با یکدیگر تراز شده اند.

تکرار

تکرار به استفاده مکرر از عناصر یکسان در یک طرح به روش های مختلف اشاره دارد. طرحی که حاوی تکرار است یکپارچه می شود. تکرار می تواند اشکال مختلفی داشته باشد، از جمله استفاده از همان رنگ، خطوط کلی، خطوط، فونت ها، تصاویر، و یک رویکرد رایج برای یک ظاهر طراحی.

اغلب این اصل اجتناب ناپذیر است، زیرا اگر طرح شامل عناصر تکراری نباشد، معمولا نشان می دهد که فاقد انسجام منطقی است. تکرار، در پروسه طراحی سایت مزیت بزرگی مانند قابل پیش بینی بودن دارد. کاربر انتظار دارد چیزهایی را ببیند که از قبل می‌داند، اگر در عناصر کلیدی طراحی یکپارچگی و ثبات وجود داشته باشد.

سهولت درک یا خوانایی

ادراک نوعی مسیر است که کاربر هنگام آشنایی بصری با عناصر طراحی دنبال می کند. عمدتا به این بستگی دارد که طراح بر چه چیزی تأکید کرده و تا چه حد از تضاد عناصر با یکدیگر اطمینان حاصل کرده است. در واقع، سهولت درک کاملا به نحوه چیدمان تمام عناصر صفحه توسط طراح بستگی دارد.

ویرا سئو به عنوان شرکت سئو در تبریز در تلاش است تا با ارائه خدمات طراحی سایت بر اساس اصول فوق، گام مهمی در زمینه گسترش صنعت طراحی سایت بردارد.

 

عالی بود(2)جالب نیست!(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − شانزده =