خانه / بازاریابی / بازاریابی در شبکه های اجتماعی
بازاریابی شبکه های اجتماعی
بازاریابی شبکه های اجتماعی
1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره (۱ رای, میانگین: ۵.۰۰ از ۵)
Loading...

بازاریابی در شبکه های اجتماعی

آیا از تاثیر یک شبکه اجتماعی بر روی یک کسب و کار اینترنتی.آگاهی دارید ؟ آیا تا بحال به تبدیل فالوئر به مشتری در شبکه های اجتماعی یا به مفهوم استراتژی بازاریابی.شبکه اجتماعی.فکر کرده اید؟ آیا نوع کسب و کار شما B2C می باشد و مستقیم با مصرف کنندگان.در ارتباط هستید؟ شما با خواندن این مقاله به جواب تمام این سوالات می رسید. تا ساخت پلن برای بازاریابی در شبکه های اجتماعی با تیم آنلاینر همراه باشید.

اگر کسب و کار شما B2B است و با کسب و کارهای دیگر در ارتباط هستید، این مقاله برای.شما مناسب نیست! ولی اگر که نوع کسب و کار شما B2C است و با مشتریان برخورد دارید این مقاله کمک.بسیاز زیادی به شما خواهد کرد.تا بتوانید استراتژی بازاریابی شبکه اجتماعی خود را آماده کنید.  ما در نظر داریم در این مقاله به.طور کامل یک کسب  کار اینترنتی B2C را از منظر شبکه های اجتماعی و چگونگی تبدیل فالوئر به مشتری بررسی کنیم. و به این نتیجه برسیم که چگونه میتوانیم  مشتریان هدفمند خود را فقط از طریق.یک شبکه اجتماعی تعیین و انتخاب کنیم.

استراتژی تبدیل فالوئر به مشتری در شبکه های اجتماعی

همانطور که خودتون میدونید.امروزه شبکه های اجتماعی به بخشی از زندگی روزمره ما تبدیل شده اند. ما در شبکه های اجتماعی.اخبار را دنبال می کنیم، برای یکدیگر.تصاویر و ویدئو ارسال می کنیم و همچنین در شبکه های اجتماعی با اقوام و دوستان ارتباط برقرار.می کنیم. ولی ما می توانیم با تبدیل فالوئر به مشتری از این شبکه های اجتماعی درآمد زایی هم داشته.باشیم و خیلی کارهای مفید دیگه.

مقاله مرتبط : 

اشتباهاتی که افراد در بازاریابی شبکه‌های اجتماعی مرتکب می‌شوند

یکی از مهمترین قابلیت های این شبکه ها ایجاد فرصتی خوب برای برندسازی شما می باشد. با استفاده از استراتژی بازاریابی شبکه اجتماعی تبلیغ شما در این شبکه ها می تواند تاثیر بسزایی در درآمدتان داشته باشد.

شما می توانید برای بیشتر کسب.و کارها از اینستاگرام و شبکه های اجتماعی دیگر استفاده کنید. البطه بعضی از کسب و کارها مثل فروشندگان لوازم خودرو هستند که نیازی به بازاریابی در شبکه های اجتماعی ندارند.

تبلیغ در اینستاگرام

حال اگر شما صاحب یک فروشگاه لباس هستید می توانید مدل های.لباس خودتون رو در اینستاگرام تبلیغ کنید. شما باید از اینستاگرام و شبکه های اجتماعی دیگر بعنوان یک ویترین و کاتالوگ محصولات استفاده کنید.

و با تبدیل فالوور.به مشتری کسب و کار خود را گسترش دهید. بعد از اینکه.مشتریان خود را در اینستاگرام پیدا کردید آنها را به سایت اینترنتی خود راهنمایی کنید و بقیه مراحل فروش محصول رو در سایتتون.انجام بدید. با استفاده.از استراتژی بازاریابی شبکه اجتماعی شما.می توانید برای سایت خودتون مشتریان بالقوه پیدا کنید.

استراتژی بازاریابی شبکه اجتماعی و تولید محتوا

به یاد داشته باشید برای شروع استراتژی.بازاریابی شبکه اجتماعی، تولید محتوا و تبدیل فالوئر به مشتری، شناخت خودتان و آن تصویری که می خواهید در ذهن مخاطبانتان ایجاد کنید. اولین گام شماست. شما می توانید.با تدوین شخصیت برند تجاری به محتواتون جهت و نظم و یکپارچگی ببخشید.

بیشتز بخوانید : 

استراتژی بازاریابی شبکه های اجتماعی چگونه است؟

شناختن ویژگی ها و خصوصیات مخاطبان و طبقه بندی.آنها گام دوم در تبدیل فالوئر به مشتری می باشد. شما باید بدانید برای چه کسی و با چه ویژگی هایی می خواهید محتوا.تولید کنید. لازم است بدانید تولید محتوا خوب، یا محتوا نویسی بیشتر از قبل برای فعالان حوزه های مختلف اهمیت پیدا کرده است.

شما می توانید با تولید محتوا خوب مخاطبان را به شبکه اجتماعی خود جذب کنید و.استراتژی تبدیل فالوئر به مشتری خود را انجام دهید. این محتوا در شبکه های.اجتماعی می تواند فیلم، تصویر و یا متن باشد.

باید سعی کنید محتوایی ایجاد کنید که کاربر چندین بار دیگر به خاطر کیفیت محتوای.ما به صفحه ما سر بزند. به یاد داشته باشید که تمام فعالیت هایی که شما در این.شبکه ها انجام می دهید با هدف تبدیل فالوئر به مشتری و شناساندن برند تجاریتون به دیگران می باشد.

نکاتی برای تولید محتوا

در تولید محتوا باید به مواردی چون استفاده از تصاویر جذاب و خلاقانه.و همچنین قرار دادن توضیحات بسیار خوب برای تصاویر توجه کرد.

نکته: بهترین محتواها با موضوعیت بازاریابی در شبکه اجتماعی فیس بوک توسط.کارشناسان و بازاریابان حرفه ای تولید می شود و یا تحت نظر آنها منتشر می شود.

چند نمونه از بهترین شبکه های اجتماعی برای بازاریابی و فعالیت در آنها عبارتند از:
فیس بوک
پینترست
اینستاگرام
تلگرام
گوگل پلاس
لینکدین
البته شما باید بسته به نوع کسب و کارتان در این شبکه ها فعالیت داشته باشید. شما باید سعی کنید مخاطبانتان را در شبکه های اجتماعی بشناسید. منظور از شناخت مشتری و داشتن مشخصات آن این است که، مجموعه ای از ویژگی ها، خصوصیات و الگوهای رفتاری مخاطبان خود را جمع آوری کنید. تا بتوانید بسته به الگوهای رفتاری آنها برایشان محتوا ایجاد کنید.

تبدیل فالوئر به مشتری کار بسیار آسانی است اگر بخواهید. برای تاثیر گذار بودن در شبکه های اجتماعی باید با تمام توان تلاش کنید. سعی کنید در ابتدا و انتهای هر روز دقایقی از وقت خود را به فعالیت در شبکه های اجتماعی اختصاص دهید.

به سوال های کاربران پاسخ دهید، در گفتگوها شرکت کنید و همچنین نتایج محتوایی که قرار دادید را ارزیابی کنید.

باید برای محتوایی که قرار می دهید و میزان فروش خود یک تقویم درست کنید. شما با بررسی نتیجه محتوا به فروش خود انظباط می بخشید. در نتیجه ی تمام این کارها استراتژی تبدیل فالوئر به مشتری به درستی و با بهترین شکل خود صورت گرفته است.

سخن آخر

با توجه به اینکه استراتژی بازاریابی شبکه اجتماعی اهمیت بسیار بالایی دارد. شما باید توجه بسیار زیادی به این شبکه ها داشته باشید. در صورتی که فعالیت چشمگیری در شبکه های اجتماعی داشته باشید مخاطبان بسیار زیادی به سمت صفحه شما جذب می شوند و شما می توانید تمام این مخاطبان را به مشتریان دائم خود تبدیل کنید. همچنین باعث ایجاد وفاداری و حس اعتماد بیشتری نسبت به برند خودتان و مشتریان ایجاد کنید. شما باید با دانش کافی و با استفاده از تجربیات کارشناسان این حیطه فعالیت خود را در این شبکه ها آغاز کنید.

منبع : آنلاینر

عالی بود(1)جالب نیست!(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 5 =