خانه / آموزش سئو SEO / بهینه سازی سایت از طریق سئو(seo)
سئو ( search engine optimization ) به معنی بهینه سازی سایت
سئو ( search engine optimization ) به معنی بهینه سازی سایت
1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره (به این مطلب رای دهید)
Loading...

بهینه سازی سایت از طریق سئو(seo)

سئو ( search engine optimization ) به معنی بهینه سازی سایت به صورتی است که در قسمت موتور های جستجو سایت شما بازدهی سایت هر چه بیشتر شود و بازدید کنندگان سایت را به شدت افزایش می دهد‌. اگر بخواهیم راجب روش کار سئو را به طور واضح تری بیان کنیم؛ باید گفت سئو، مطالب داخل سایت را برای موتورهای جست و جو به شدت قابل فهم تر و واضح تر می کند تا بعد از سرچ راجع به موضوعی مرتبط به سایت، سایت خیلی زود بالا بیاید. در روش کار سئو نه تنها مطالب برای کاربران نیز بسیار قابل فهم و به صورت جامع هستند.

 

سئو ( search engine optimization ) به معنی بهینه سازی سایت
سئو ( search engine optimization ) به معنی بهینه سازی سایت

 

وقتی راجع به بهینه سازی صحبت می کنیم ممکن است این گونه به نظر برسد که بهینه سازی اهمیت چندانی ندارد ولیکن بعد از اینکه مدتی از راه اندازی سایت می گذرد می بینید که بازدید های سایت نسبت به مطالب پر باری که داخل سایت وجود دارد بسیار ناچیز است و یکی از دلایل بروز این مشکل همان نداشتن سئو است. وقتی مطلبی مرتبط با سایت خود را در موتور های جست و جو سرچ می کنید سایت شما در چندمین صفحه قرار می گیرد و چند درصد احتمال دارد که از سایت شما بازدید شود؟ اهمیت سئو کاملا در این سوال مشخص است.

اصطلاحات مهم سئو

سئو یکی از فعالیت های مهم در بحث طراحی سایت است که اصطلاحات اختصاصی زیادی در بخش های مختلف خود دارد که دانستن این اصطلاحات صحبت و فهم در رابطه با سئو را بسیار راحت تر می سازد. در این قسمت شما را با چندی از اصطلاحات سئو آشنا می کنیم‌.

 

  • رتبه الکسا: وب سایت الکسا رنکینگی دارد که به وبسایت های مختلف، بر اساس محبوبیت سایت در کشور خود و در جهان رتبه می دهد‌.
  • رتبه بندی: گوگل با الگوریتم های خاص خود به سایت های مختلف از بهترین تا بدترین رتبه داده است.
  • ترافیک سایت: به افرادی که از سایت بازدید می کنند ترافیک سایت می گویند.
  • نتایج طبیعی: نتایج طبیعی، نتایجی هستند که بعد از سرچ به نمایش گذاشته می شوند و حاصل تبلیغات پولی برای سایت نیستند.( اگر کنار سایت بالا آمده ad نوشته شده باشد به معنای این است که سایت برای در صفحه اول بودن مبلغی را پرداخته است. $ نتایج پولی$)
  • محتوای یونیک: محتوا های یونیک‌ محتوا هایی هستند که از روی سایت دیگر کپی نشده باشند و حاصل پژوهش از روی چند منبع مختلف باشند.
  • کلید واژه های طولانی: سعی کنید که کلیدواژه های طولانی داشته باشید تا با مشاهده شدن هر یک از آنها سایت شما بالا بیاید.
  • رپورتاژ: رپورتاژ ها باید صرفا اطلاعات را برسانند و باید کاملا بی طرف نوشته شده باشند.
  • الگوریتم پاندا: این الگوریتم یکی از الگوریتم های بسیار دقیق است که به کپی بودن محتوا ها توجه بسیار زیادی دارد؛ در صورت کپی بودن مطالب سایت رتبه پایینی در این الگوریتم می گیرد.
  • سئو کلاه سفید: به سئو کارانی که از الگوریتم های گوگل برای زیاد کردن بازدید های سایت استفاده می کنند و از قوانین آن تهخطی نمی کنند سئو کاران کلاه سفید گفته می شود.
  • سئو کلاه خاکستری: به سئو کارانی که علاوه بر استفاده کردن از قوانین گوگل از راهکار های خاصی برای ارتقاء سطح سایت خود استفاده می کنند سئو کاران کلاه خاکستری گفته می شود‌.
  • سئو کلاه سیاه: روش هایی که بعضی از سئو کار ها برای افزایش سطح سایت خود انجام می دهند؛ بر خلاف قوانین گوگل اند و با اینکه به نظر می رسد خیلی زود به نتیجه می رسند؛ ولیکن گوگل جریمه بسیار سنگینی را به علت نقض قوانین گوگل برای دارنده سایت تعیین می کند.

 

سئو ( search engine optimization ) به معنی بهینه سازی سایت
سئو ( search engine optimization ) به معنی بهینه سازی سایت

 

هزینه سئو سایت چگونه تعیین می شود؟

سئو یا بهینه سازی سایت پارامتر های متفاوتی دارند ولیکن معمولا هر سایت قسمت خاصی را که سرعت سایت را به شدت کاهش می دهد، مورد هدف سئو کاران خود قرار می دهد؛ به همین دلیل قیمت های هر قسمت را جداگانه محاسبه می کنند. تعداد صفحات و محتوایی که در هر صفحه ی سایت قرار گرفته، نوع سایت، دامنه و عمر تنظیمات سایت و میزان پیشرفت یک سایت همه و همه روی قیمت سئو تاثیر می گذارد.

 

سئو ( search engine optimization ) به معنی بهینه سازی سایت
سئو ( search engine optimization ) به معنی بهینه سازی سایت

 

جالب است بدانید در مناطقی از لواسان کسانی هستند که سئو را با قیمت مناسبی انجام می‌دهند برای مراجعه به آن ها می‌توانید با اجاره ویلای لاکچری در لواسان اقامت کرده و برای سئو سری هم به این افراد بزنید.

 

عالی بود(1)جالب نیست!(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × چهار =