خانه / آموزش سئو SEO / سئو کلاه سیاه چیست و تکنیک ها و روش های بد آن
1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره (1 رای, میانگین: 0,00 از 5)
Loading...

سئو کلاه سیاه چیست و تکنیک ها و روش های بد آن

سئو کلاه سیاه چیست و تکنیک ها و روش های بد آن

سئوی کلاه سیاه به روش ها و تکنیک هایی که برای گمراه کردن و یا دور زدن گوگل میباشد میگویند .

روش هایی مثل :

  • کامنت اسپم
  • مخفی کردن لینک ها و تکست ها
  • کلید واژه زیاد
  • صفحات Doorway
  • دستکاری لینک ،خرید لینک، مجلات تبلیغاتی، و لینکهای افزایش دهنده رنک سایت
  • کپی کردن
  • گزارش تخلف رقبا
  • لینک فارم ،( مجموعه ای از وب سایتها که هر سایتی را در پیوندهای خود لینک می کنند)
  • چرخه لینکها یا لینک ویل ( استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی و لینک کردن در چندین شبکه اجتماعی)
  • صفحات مشکوک مثل صفحاتی که دارای ویروس و تروجان هستند

کامنت اسپم

کسانی هستند که با گذاشتن کامنتی با محتوای آدرس وبسایتشان و تکرار آن به صورت اسپم کردن در وبسایتی دیگر میخواهند رنک وبسایت خودشان را بالا ببرند . در صورتی که اینطور نیست و رنک وبسایت برعکس افت میکند .

مخفی کردن لینک ها و تکست ها

برخی در وبسایت هایشان لینک ها و تکست هایی که حاوی کلمات کلیدی وبسایتشان هست را در بکگراند سفید و با رنگ سفید به طوری که چیزی برای کاربر مشخص نیست میگذارند .ولی موتور جستجو این هارا تشخیص داده و اعتبار وبسایت را کم میکند .

کلیدواژه زیاد

در گذشته این تکنیک های سئوی کلاه سیاه شاید کارآمد بوده ولی الان که الگوریتم های قوی گوگل و هوش مصنوعی در کار است . نه !!برخی با گذاشتن کلیدواژه زیاد در صفحات وب خود سعی بر بالا کشیدن رتبه وبسایتشان دارند که متاسفانه این کار هم اعتبار را برخلاف تصور عموم پایین میآورد .

صفحات Doorway

صفحاتی هستند که برای تعدادی کلمات کلیدی ساخته شده است و برای کاربران مضر است و باعث سردرگمی میشود که خوشبختانه این روش هم برای بالا بردن رنک مضر است .

برای مثال :

  • صفحاتی که تولید میشوند برای هدایت کاربر به بخش مهمی از وبسایت شما …
  • صفحاتی که واضح نیستند و بیشتر به نتایج جستجو نزدیک است و قابل کاوش نییست (Browsing)

دستکاری و خرید لینک

این روش نیز که در گذشته کاربرد داشت ولی الان نه یکی از روش هایی است که وبمستر برای بالا بردن رنک وبسایتش لینک هارا دستکاری میکند و یا لینک ورودی به وبسایت خودشان از دیگر وبسایت ها میخرند که متاسفانه این روش در وبسایت های بزرگ هم دیده میشود ولی بسیار خطر ناک و مضر است .

کپی کردن

کپی کردن محتوای وبسایت دیگر در وبسایت خودتان بسیار بسیار مضر است پس بهتر است محتوای ناب تولید کنید و به کاربرانتان احترام بگذارید .هیچ چیزی مثل محتوای ناب در یک وبسایت نمیتواند رنک قابل توجهی را بالا ببرد . تضمین میکنم !

گزارش تخلف رقبا

برخی برای اینکه رقبای خود را پایین بیاورند دست به کار اشتباهی بنام ریپورت یا گزارش آنها میزنند که اینکار چندان خوب نیست و باعث میشود که حتی موتور جستجو گر گوگل شما را Deindex کند و دیگر شما را از ایندکس شدن محروم کند .

نتیجه گیری

وقتی وبسایتی دارید که میخواهید رنک آن را بالا ببرید از تکنیک های سئوی کلاه سفید استفاده کنید و سعی کنید محتوای ناب تولید کنید .

تکنیک های سئوی کلاه سیاه در قدیم که هوش مصنوعی نبود و همه چیز اینقدر هوشمند نبود مورد استفاده قرار میگرفت ولی الان نمیتوانید  از آنها استفاده کنید چون شناسایی میشوند و وبسایت شما از ایندکس شدن محروم مییشود و یا اینکه اعتبارتان پایین می آید .

سئوی کلاه سیاه برای راه اندازی بیزنس ها و وبسایت هایی که در طولانی مدت خواهند بود و کار میکنند مضر است ولی شما میتوانید در وبسایت هایی که قرار است فقط کاربر بگیرید و اعبار بالا ببرید به سرعت و برای کوتاه مدت است شاید مفید باشد .

منبع:کدفدند

عالی بود(0)جالب نیست!(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 + 10 =