خانه / آموزش سئو SEO / سرچ معنایی چیست و مفهوم آن در سئو و گوگل
1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره (1 رای, میانگین: 0,00 از 5)
Loading...

سرچ معنایی چیست و مفهوم آن در سئو و گوگل

سرچ معنایی چیست و مفهوم آن در سئو و گوگل : اگر میخواهید مؤثر بمانید، باید روشهایی که برای سئوی سایتتان بکار میبرید مطابق با بروزرسانی های گوگل و الگوریتم های رتبه بندی باشد. امروزه این فرایند –حداقل در بخشی- با توانایی گوگل در درک زمینه و موضوع محتوا رشد کرده است.چون موتورهای جستجو از منابع کامپیوتری برای تفسیر محتوای آنلاین و عبارتهایی که کاربر سرچ میکند استفاده میکنند، در سطح نوشتاری و ادبی میتونن درک کنند.اما امروزه ماشین یادگیری و هوش مصنوعی روش گوگل رو در تفسیر زبان تغییر دادند.

سرچ معنایی چیست و مفهوم آن در سئو و گوگل

منظور از “معنا” پیدا کردن معنی کلمات است. وقتی ما صحبت میکنیم، از عبارتهایی استفاده میکنیم که شاید بخاطر جایگاه و تمی که در آن قرار گرفته اند، معنی متفاوتی بدن.ما خودمان معنی این عبارتها را میفهمیم اما کامپیوتر نمیتواند تم را متوجه شود و بین تم و معنی لغات ارتباط برقرار کنه.
مثلا اصطلاح “رأی سفید” برای ما معنی میدهد ولی الگوریتم کامپیوتری باید به زمینه یا تم متن حساس باشد. به همین دلیل مغز رتبه بندی کننده بکار گرفته شد.
مغز رتبه بندی کننده یه سیستم هوش مصنوعی ماشین یادگیری است؛ یعنی میتواند با تحلیل داده های قبلی و برقراری ارتباط بین کلمات استفاده شده در سرچ ها و کلمات بکار رفته در محتوای آنلاین ارتباط برقرار کند. الکسای آمازون و سیری اپل و واتسون IBM همه از پلتفرمهای ماشین یادگیری مشابهی استفاده میکنند و با تجربه ای که در این مدت کسب کرده‌اند درک معناییشون افزایش پیدا کرده است.

نقش صوت و سرچ موبایلی در سئوی معنایی

رشد محبوبیت سرچ صوتی و موبایلی، یکی از مهمترین مسائلی بود که منجر به حرکت گوگل به سمت سرچ معنایی شد.آمار سرچ موبایلی حیرت انگیزاست. سیری، الکسا و سایر رابط کاربریهای سرچ صوتی تا سال ۱۴۰۰ اکثر سرچ های اینترنتی را تشکیل خواهند داد و حتی روی کامپیوترهای میزی هم ۲۵% از سرچها، سرچ صوتی اند.
وقتی سرچ صوتی میکنیم، از ساختار زبان طبیعی، یعنی همانطوری که با یک نفر دیگر صحبت میکنیم، استفاده میکنیم. این نوع سرچ طبیعی در سرچ های تایپی هم رخنه خواهد کرد.مثلا شاید قبلا سرچ میکردید “دستور پخت قرمه سبزی” اما الآن تایپ کنید “چطوری قرمه سبزی خوشمزه بپزم”.

این مسئله چه تأثیری روی سئو و کلیدواژه ها خواهد داشت؟

گوگل از معنای لغوی فرهنگ لغت فراتر میرود و با توجه به قصد و نیت کاربر معنی لغات عبارتهای سرچ شده را استخراج میکند و با این کار سعی در ارائه نتایج بهتر و مطابق با خواست کاربرها دارد.برای بهبود نتایج سئوی سایت‌تتان، باید طرز فکرتان (و روشهای بهینه سازیتان) با فرایندهای ارزیابی گوگل تطبیق بدهید.برای بهینه سازی سیات، عنوان محتوایتان را همان طوری انتخاب کنید که ممکن است کسی برایش سرچ کند، اما سرفصلهای فرعی میتوانند فرق داشته باشند.

عنوان در برابر کلیدواژه

عنوان خیلی هم از کلیدواژه مجزا نیست، چون عنوان هم باید دربردارنده کلیدواژه ها باشد.مثلا در مثال بالایی در مورد دستور پخت قرمه سبزی، کلیدواژه هایتان میشوند “قرمه سبزی”، “دستور تهیه” یا “روش پخت”. خیلی راحت میتوانید این کلیدواژه ها را در عنوان بکار ببرید. فقط کافی است مثل مشتریهایتان فکر کنید.اگه یک مشتری بخواهد دستور قرمه سبزی پیدا کند چه چیزی سرچ میکند؟ “دستور تهیه قرمه سبزی چیه”برای اینکه به سرچ معنایی گوگل نشون بدهید که شما بهترین جواب را برای این سوال روی سایتتان دارید. مثلا عنوانتان میتواند این باشد “بهترین دستور پخت قرمه سبزی چیه”.
ما همیشه سعی میکنیم از کلیدواژه های طولانی استفاده کنیم اما در این مورد کمی این کار مشکل تر بود. در هر حال مهم این است که سرچ به زبان محاوره در حال رشد است و قطعا شما هم باید بیشتر بهش فکر کنید.سعی کنید در سئو در صدر سرچ محلی باشید تا مشتریها را روی صفحات سرچ محلی با خودتان ارتباط بدهید.

منبع:کدفرند

عالی بود(0)غیر مفید(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *