خانه / آموزش سئو SEO / معیار های انتخاب یک سئو کار قوی
سئو
سئو
1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره (1 رای, میانگین: 4,00 از 5)
Loading...

معیار های انتخاب یک سئو کار قوی

اس ای او هم به فرایند بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو اطلاق می‌گردد و هم به فردی که این کار را به طور تخصصی انجام می دهد. به وضوح از عنوان این آموزش مشخص است که در اینجا منظور ما فردی است که متخصص بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجویی همچون گوگل است.

آیا شما واقعا به یک سئو کار احتاج دارید؟

در پاسخ به این سؤال که آیا شما وقعا به یک SEO نیاز دارید یا خیر؟ بایستی گفت آری. حضور در فضای آنلاین بدون سئو حضوری بی‌معنی خواهد بود! اگر تصمیم به استخدام یک Search Engine Optimizer گرفته اید، هرچه زودتر این کار را انجام دهید بهتر است اما توصیه می‌کنیم که خود شما نیز به عنوان فردی که در دنیای برنامه نویسی و طراحی سایت کار می کند، یک آگاهی نسبی در زمینه ی فرایند بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو داشته باشید.

 بیشتر بخوانید :

نقش url صفحات در سئو

به سئو اهمیت بیشتری بدهید

توجه داشته باشید که برخی از کارشناسان سئو هستند -البته از دید موتورهای جستجو- که از روش‌های غیرقانونی اقدام به بهینه سازی سایت‌های مشتریان خود می کنند. اقداماتی که برخلاف قوانین موتورهای جستجو باشند منجر به اتفاقات ناگواری برای سایت مشتری در فضای آنلاین خواهد شد .

گاهی هم در نهایت منجر به حذف کامل سایت از ایندکس موتورهایی همچون گوگل می شود. برای روشن شدن این مسئله، چند نمونه از کارهایی که سئوکارهای غیر قانونی انجام می‌دهند را بیان می کنیم:

حواستان را نیز جمع کنید

برخی کارشناسان سئو هستند که دارای یکسری سایت شخصی می‌باشند و از این سایت‌ها برای ایجاد بک لینک به سایت مشتریانشان استفاده می کنند. چنین بک لینک هایی از دید موتورهای جستجو واقعاً ارزشی ندارند. جالب است بدانیم که پس از پایان قرارداد با این افراد، بک لینک ها حذف شده و بک لینک های سایر مشتریانشان -شاید هم رقبای شما- در سایت هایشان قرار خواهد گرفت.

نیاز به توضیح نیست که چنین چیزی به هیچ وجه از دید موتورهای جستجو پنهان نخواهد ماند.

doorway

کار دیگری که ممکن است سئوکارهای غیر اخلاقی انجام می‌دهند این است که یکسری Doorway یا «خروجی» یا بهتر بگوییم یکسری صفحات پنهان در سایت‌های مشتریان خود ایجاد می‌کنند که در آن صفحات بک لینک هایی به سایر مشتریان خود ایجاد کرده که همین مسأله منجر به کاهش میزان ارزشمندی سایت از دید موتورهای جستجو می شود. قضیه زمانی بدتر می‌شود که سایت‌هایی که به آن‌ها بک لینک داده شده، به هیچ وجه مرتبط با محتوای سایت شما نباشند.

در استخدام یک SEO همواره نکات زیر را مد نظر داشته باشید:

– هیچ فردی در یک مدت زمان مشخص نمی‌تواند جایگاه اول گوگل را برای یکسری کلیدواژگان تضمین کند. پس اگر کسی این ادعا را کرد که مثلا ظرف مدت یک ماه کلیدواژه ی «کلاس کنکور» را برایتان به جایگاه اول گوگل می آورد، این ادعا اصلا صحت نخواهد داشت چرا که سئو یک فرایند آهسته و پیوسته و تاحدودی زمان بر است.

بیشر بخوانید : 

سه پیروزی که با کمک بازاریابی جستجو می توانید کسب کنید (رابطه بازاریابی با سئو)

– پیش از دادن پرمیشن های کامل به شرکت بهینه سازی سایت یا فرد مسئول این کار، حتماً از صداقت و حرفه‌ای بودن ایشان اطمینان حاصل کنید. زمانی که شما عنان سایت خود را به شخص دیگری می سپارید، هر اتفاقی ممکن است رخ دهد پس پیش از تصمیم گیری در این رابطه، حتما تمامی جوانب کار را بسنجید.

نکاتی که زیاد با آن ها بر خواهید خورد

– گوگل تحت هیچ عنوان رنگینگ به هیچ فرد یا سازمانی نمی فروشد پس اگر کارشناسی ادعا کرد که می‌تواند از گوگل جایگاه شماره یک را برای شما خریداری کند، این ادعایی بیش نیست.

– برخی کارشناسان هستند که پس از گرفتن هزینه از مشتریان، از تبلیغات گوگل برای معرفی سایت ایشان استفاده می‌کنند که این تبلیغات پولی و بالتبع موقتی هستند. تبلیغات گوگل با برچسب مشخص شده‌اند و با سرچ ارگانیک کاملاً متفاوت هستند.

منبع :سکان آکادمی

عالی بود(1)جالب نیست!(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − نه =