خانه / برنامه نویسی / عادت‌ های بدی که به کسب و کار فریلنسری شما آسیب می زنند
عادت‌ های بدی که به کسب و کار فریلنسری شما آسیب می زنند کدامند؟
عادت‌ های بدی که به کسب و کار فریلنسری شما آسیب می زنند کدامند؟
1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره (1 رای, میانگین: 5,00 از 5)
Loading...

عادت‌ های بدی که به کسب و کار فریلنسری شما آسیب می زنند

کار کردن برای خودتان می تواند تجربه ای فوق العاده و عالی باشد. رهایی از راه اندازی و باز کردن فروشگاه هر زمان و هر کجا که دوست دارید می تواند دلیل بسیار بزرگی باشد که چرا بسیاری از طراحان وب، شغل  فریلنسری را انتخاب می کنند. شما زمانی که برای شخص دیگری کار می کنید هرگز تجربه مشابهی را نخواهید داشت.

اما این سبک زندگی می تواند نکات منفی نیز داشته باشد. اگر چه خوب است که همیشه رئیسی نداشته باشید که تمام طول روز از بالای شانه هایتان شما را نگاه کند، اما این شغل فریلنسری که شما خیلی آن را دوست دارید می تواند به صورت بد نیز مورد استفاده قرار گیرد. اگر مراقب نباشید،  ممکن است عادت غلطی را ایجاد کنید که می تواند به شخص شما و حرفه تان صدمه بزند.

مقاله مرتیط : ایده های مناسب برای روحیه فریلنسر

همانند بسیاری از عادت های بد، این گونه عادات نیز به تدریج شروع می شود، به آن بی توجهی شده و در نهایت قسمتی از زندگی روزمره خواهد شد. می خواهیم در ادامه مقاله ببینیم این اتفاق چگونه رخ می دهد و چگونه می توان آن را حل کرد.

بی‌ مسئولیت‌ شدن نسبت به مشتریان

این عادت یکی از مواردی است که یک فریلنسر طراح می تواند بیشترین تخریب را به کسب و کار خود وارد کند. من این مورد را بارها و بارها دیده ام. در این حالت مشتریان از تلاشی که برای گرفتن تنها یک پاسخ از طراح خود می کنند، خسته شده و به دنبال این هستند تا طراح خود را تغییر دهند.

من اعتراف می کنم که گاهی اوقات ممکن است یک ایمیل از پاسخ دادن جا بماند. روزهای شلوغی وجود دارد که می خواهم پاسخ شخصی را بدهم اما فراموش کرده ام. این اتفاق افتادنی است و شما را شخص بدی نخواهد کرد.

این مشکل به واقع کوچک، زمانی واقعی خواهد شد که شما به طور مداوم و ۲۴ ساعته یا بیشتر از آن در طول هفته کاری برای هر نوع پاسخگویی، افراد را منتظر و بلاتکلیف نگاه دارید. این رفتار مردم را بلاتکلیف نموده و آن ها را در کارهای خود دچار مشکل می کند.

چگونه این مشکل را حل کنیم: هر روز برای پاسخ دادن به پیام های مشتریان، زمانی را قرار دهید. این کار نیازمند این است که در ابتدا کمی نظم و انضباط داشته باشید، اما در طول زمان برای شما تبدیل به یک عادت خوب خواهد شد و آن را برای خود ایجاد کرده اید.

کارهای اضافی را برای  صرفه جویی در وقت کنار بگذارید

مواقعی وجود دارد که ممکن است به طرز باور نکردنی خود را مشغول کرده باشید. زمان هایی هست که شما ساعت ها پشت میز خود نشسته اید بدون اینکه حتی استراحتی به پاهای خود داده باشید. و اگر شما فردی هستیدکه در این موقعیت ها بسیار تحت تأثیر قرار گرفته و استرس زیادی می گیرد (مثل من)، ممکن است شروع به فراموش کردن جزئیات در کار خود بکنید. جزئیات دقیقا همان چیزهایی هستند که کیفیت و عملکرد را تضمین می کنند.

بخش بسیار گیج کننده زمانی است که در تلاش برای انجام کارها و به اشتراک گذاشتن کار هرکسی، زمانی که اشتباهات در جزییات هنوز کشف نشده اند، و کارهای  بیشتری را در حال انجام دادن هستید، می باشد. حتی بدتر از این هم وجود دارد و آن وقتی است که گاهی اوقات این اشتباهات ممکن است برای ماه ها مشخص نشوند (بله، برای من اتفاق افتاده است).

راه حل: حل این مشکل به همان سختی می تواند باشد که می توان تصور نمود. برای این کار به هر وظیفه ای زمان مناسب خودش را  پیدا کنید و اختصاص دهید. پرمشغله بودن می تواند بسیار وسوسه انگیز باشد – اما بهترین تلاش خود را در راستای انجام کار درست صورت دهید.

نگه نداشتن مالیات

طراحان، همانطور که مشخص است، حسابدار نیستند. اما اگر شما یک کسب و کار و تجارت دارید، باید هر پولی را که از آن در می آورید و یا خرج می کنید، پیگیری کنید. در غیر این صورت، زمانی که بحث مالیات پیش می آید خود را در انبوهی از مشکلات پیدا می کنید.

اما کارهای مالی بیشتر شامل پیگیری درآمد و هزینه است. همچنین بسیار مهم است که راجع به اینکه چه کسی به شما پولی بدهکار است ثبت کرده و داشته باشید. در نهایت، اگر فاکتورها را ارسال نکنید پولی هم دریافت نمی کنید.

بیشتر بخوانید : شروع برنامه نویسی به صورت فریلنسری

این کار به نظم و انضباط زیادی نیازمند است و البته کاری است که زمان کمی برای انجام دادن نیاز دارد. به عنوان مثال، من عادت بدی دارم که صورتحساب های پرداخت را در زمان مناسب و به موقع ثبت نمی کردم. من تصور می کردم که می توانم به خاطر بیاورم که چه زمانی و چه کاری انجام داده ام. به صورت خلاصه برای مدتی کارها به هیچ عنوان خوب انجام نشدند.

راه حل: برای ضبط تمام سوابق مربوط به امور مالی یک فرایند خاص را ایجاد کنید. برای این کار شما خود مختارید تا هر شیوه و روشی که خودتون می خواهید را انجام دهید تا هر گونه که راحتید این کار صورت گیرد. اما هر کاری که انجام می دهید، کارها و موضوعات را برای مدت طولانی کنار نگذارید.

اطراف خود را با حواس پرتی پر کردن

یکی دیگر از مزایای فریلنسری این است که شما می تواند هر گونه که بخواهید محیط کاری شخصی خود را تنظیم و طراحی کنید. در حالی که مطمئنا بسیار خوب است که چیزها را به همان شیوه ای که می خواهید، داشته باشید، اما باید مراقب باشید که حد و مرزها را فراموش نکنید.

به آسانی ممکن است که در تله بفتید با این موارد که تلویزیون دقیقا در کنار شما باشد و یا گوش دادن به یک رویداد ورزشی در حالی که در محل کار هستید. در حالی که ممکن است این موارد برای بعضی ها مشکل زا نباشدکار کند، اما این کار ممکن است برای دیگران مشکلات بزرگی را ایجاد کند.

راه حل: پیکربندی فضای کاری خود را به طوری که بتوانید حداکثر تمرکز را داشته باشید تنظیم کنید. و هر گونه گزینه سرگرمی شما باید در حجمی نگه داشته شود که ذهن شما را مختل نکند.

فکر کنید که شما به اندازه کافی خوب نیستید

این موضوع در برابر مواردی که در بالا ذکر کردیم واقعیت بیشتری نسبت به سایر عادت های بد در لیست دارد – اما شاید به همان اندازه پر هزینه و خطرناک باشد. ما می دانیم که طراحان با استعداد در خارج کم وجود ندارد. بعضی از آنها کارهای فوق العاده ای انجام می دهند. دیدن این موضوع واقعا می تواند در شما احساسی را ایجاد کند که شما توانایی هایی ندارید که بتوانید به آن سطح دست پیدا کنید.

این احساس باعث می شود که برای انجام کارهای بهتر تلاش نکنید. ممکن است پروژه ای وجود داشته باشد که واقعا شما را جلب کند، اما بر روی آن پیشنهاد فکر نمی کنید زیرا تفکر شما این است که این کار فراتر از سطح مهارت شما است. اما همانطور که مادر شما احتمالا به شما می گوید: این نگرش شما را به هیچ جا نمی رساند.

راه حل: من فکر می کنم هر طراحی حداقل برای یک بار در این حالت گرفتار می شود. برای شکستن این حالت در خود، کاری را انجام دهید که احساس خوبی داشته باشد. یک مهارت جدید کسب کنید یا یک پروژه جانبی سرگرم کننده را شروع کنید. کمی تقویت در اعتماد به نفس می تواند شگفتی بیافریند.

بی نقص بودن لازم نیست

در طول شغل فریلنسری، هر یک از عادت های بد که در بالا بدان اشاره نمودیم می تواند برای شما مشکل زا باشد. اما این هیچ دلیلی برای ترس نیست. همه ما می توانیم با گذشت زمان این مشکلات را پشت سر بگذاریم و قرار هم نیست که ما این چیزها را در بهترین حالت ممکن انجام دهیم.کلید حل مشکلات در گذر زمان است زیرا یادگیری نیاز به تجربه دارد.

همیشه این پست و بلندی ها  وجود خواهد داشت. اما بهترین طراحان، هر روز تلاش می کنند تا بهتر از قبل شوند – البته این مورد را نیز به طور کامل می دانیم که در طول مسیر، اشتباهاتی نیز رخ خواهد داد. هیچکس نمی تواند بگوید که راه موفقیت کاملا مستقیم است.

منبع : گت ورک

عالی بود(1)جالب نیست!(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 4 =