خانه / برنامه نویسی / ایده های مناسب برای روحیه فریلنسر ها
روحیه فریلنسر ها
روحیه فریلنسر ها
1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره (1 رای, میانگین: 5,00 از 5)
Loading...

ایده های مناسب برای روحیه فریلنسر ها

نیاز روحی فریلنسر ها یکی از مواردی است که در بسیاری از شرایط نادیده گرفته می شود. با در نظر گرفتن نیاز روحی فریلنسر بازده فرد نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

اگر در حال خواندن این مقاله هستید و یکی از افرادی هستید که در خانه کار می کنید، احتمالا برای شما خیلی تعجب برانگیز نیست که یکی از سخت ترین المان ها برای مهارت یافتن، توانایی حفظ ثبات و نیاز روحی فریلنسر شما می باشد.

من خودم را فردی می دانم که تقریبا یک متخصص در خانه ماندن است. مانند بسیاری از مردم، در دفتر خانگی خود کار انجام می دهم و به همین دلیل به نیاز روحی فریلنسر اهمیت می دهم. البته لازم به ذکر است که بدون یادگیری تعداد ترفند کلیدی برای منحرف نشدن و در مسیر اصلی ماندن، نمی توانستم از پس این کار و توجه به نیاز روحی فریلنسر برآیم.

در ادامه ایده هایی به شما ارائه می دهم که به من کمک شایانی برای گمراه نشدن و در مسیر اصلی ماندن کرده اند. این ایده ها برای تداوم نیاز روحی فریلنسر بسیار سودمند خواهد بود.

به طور کلی می توان این نکات را میانبری برای هوشیار ماندن و انگیزه دار ماندن دانست و همزمان به شما کمک می کند به عنوان یک کارآفرین خانگی، یک دیدگاه شاد در زندگی کاری خود داشته باشید و نیاز روحی فریلنسر نیز برآورده می شود.

علایق خود را در آغوش بکشید

روزهای آزاد

هر بار که یکی از من می پرسد که چرا این کار را انجام می دهم یا اینکه چه کاری انجام می دهم، اغلب پاسخ من این است «خب کار من یعنی اگه بخوام یه روز می تونم موج سواری کنم، یا تنیس بازی کنم».این کاملا درست است، اما تبدیل این کار به واقعیت نیاز به تلاش زیادی دارد و قطعا می تواند نیاز روحی فریلنسر را حفظ کند.

مقاله مرتبط : شروع برنامه نویسی به صورت فریلنسری

حقیقت این است که انجام کاری که از انجام آن لذت می برید، بجای کاری که باید انجام دهید باعث می شود خیلی احساس گناه کنید. اگر آنطور که من در گذشته بودم باشید، هیچ کاری از دست شما بر نمی آید، جز اینکه فکر کنید تنبل هستید و از کار فرار می کنید.

می دانید که بیرون رفتن باعث می شود به شما خوش بگذرد، اما راه رسیدن به آن اغلب خوشحال کننده نیست، چرا که تقریبا باعث می شود حس بی قراری و مفید نبودن کنید. این تفکر تاثیر منفی در نیاز روحی فریلنسر خواهد گذاشت.

همین که این الگو را در رفتار خود شناسایی کردید، می توانید شروع به ایجاد تغییراتی برای تداوم نیاز روحی فریلنسر کنید. برای خود تعدادی اهداف ماهانه تعیین کنید. برای مثال این ماه من یک روز را برای استراحت می گذارم و دو روز را برای موج سواری اختصاص می دهم.

دو روز گردش و تفریح در ماه، برای تداوم نیاز روحی فریلنسر خیلی خوب به نظر می رسد. در حقیقت این برنامه ها را به ندرت می توان در موقعیت یک کارمند تمام وقت دید. شما باید به خودتان اجازه دهید که از این کارها هیجان زده شوید؛

مثلا می توانید منتظر روزی باشید که هوا آفتابی بوده و بسیار مناسب ساحل رفتن است. نیازی نیست خودتان را اذیت کنید، همه چیز بخشی از برنامه است! این کارها نیاز روحی فریلنسر را برآورده می کند.

وقت ناهار و استراحت

من هر روز ناهار را بیرون از خانه می خورم. این کار را به این خاطر انجام می دهم که این کار به معنی تعامل داشتن با دنیا است، سرم را بلند می کنم، به آسمان نگاه می کنم و صدای مردم را می شنوم. نمی توانید حدس بزنید این کار برای افرادی که حس می کنند محیط خانه آنها را خسته کرده است، چقدر می تواند نیرو بخش باشد و تا چه اندازه می تواند باعث تداوم نیاز روحی فریلنسر شود.

من در جوانی زمانی که هیچ پولی برای خرج کردن نداشتم، این کار را شروع کردم. در آن زمان حتی غروب ها بخاری را روشن نمی کردم، چون پول پرداخت قبض را نداشتم. اما با این وجود هر روز از خانه بیرون می رفتم و در شهر فقط با ۲ دلار ناهار می خوردم (وقتی یک بودجه بسیار محدود دارید، هیچ راهی غیر از این ندارید که محل بهترین حراجی ها را پیدا کنید).

قبلا در خرده فروشی کار می کردم و گاهی اوقات به نظر می رسد وقتی فقط ۵ دقیقه وقت دارید، در مرخصی هستید. این به خاطر قانون ساعت های کاری است.

این قانون مربوط به تعداد ساعت هایی است که شما می توانید قبل از استراحت کار کنید و علمی که در پی این قوانین است به سلامت ذهنی شما و حفظ نیاز روحی فریلنسر یا دیگر افراد اهمیت می دهد.

بنابراین کاری نکنید که به دنبال وقت استراحت در منزل باشید. نسبت به برنامه تلویزیونی که در طول روز دوست دارید تماشا کنید، احساس گناه نکنید. یا حتی بهتر از آن، ۲۰ دقیقه یا بیشتر برای وقت گذرانی بگذارید، هیچ چیز مثل ویتامین دی گرفتن از خورشید نمی شود!

زمان استراحت گزینه دیگری است که در گذشته باعث می شد من از اینکه سودمند نبوده ام، احساس گناه کنم. خیلی زود یاد گرفتم که با مقدار درست زمانی که برای کار می گذارم، می توانم خیلی بیشتر از اینکه دائما پشت میز کار باشم، مفید و سودمند واقع شوم. این نکته خیلی در تداوم نیاز روحی فریلنسر اهمیت دارد.

مراقب بدن خود باشید

عادات غذایی

می دانم شبیه دکتر به نظر می رسم! اما فرق من و دکتر در اینجا است. من مرد عمل هستم، در اینجا به چیزی اشاره شده است که شما می توانید برای سالم نگه داشتن بدن خود در طی ساعت های کاری آن را انجام دهید و تاثیر آن را در تداوم نیاز روحی فریلنسر ببینید.

یک خوراکی که عاشق آن هستید را پیدا کنید. این خوراکی می تواند چیزی باشد که شما آن را قابل قبول می دانید، البته به شرط اینکه برای سلامتی بدن مفید باشد.

برای من این خوراکی، هویج، انگور و میوه های خشک شده است. اگر یک خوراکی گاز زدنی بخواهم، هویج را انتخاب می کنم. اگر به دنبال یک خوراکی شیرین باشم، انگور می خورم و برای تنوع میوه های خشک شده فکر خوبی است.

ما همه نیاز به خوراکی را در خود احساس می کنیم و دائما باید از مواد مغذی تغذیه کنیم تا ذهن ما به خوبی تغذیه شود. با وجود غذاهای سالم، معمولا می توانید کل پک غذایی را بخورید. این کار کمک می کند تا عطش غذایی خود را از بین ببرید و بدن خود را هر لحظه برای روزی که پیش رو دارید آماده نگه دارید و شاهد تداوم نیاز روحی فریلنسر باشید.

ورزش

ورزش نکته ای است که دائما به آن تاکید می شود و نیازی نیست من راجع به آن توضیح دهم، اما بهتر است به سبک ورزشی فکر کنیم که نیاز به تلاش زیادی نباشد.

من شخصا این مورد را با نکته قبلی ترکیب می کنم: برای ناهار به شهر برویم و در اوقات فراغت پیاده روی کنیم! اما این موارد به شخصه برای من، برای حفظ نیاز روحی فریلنسر کافی نیست.

شرط می بندم که هیچ فرد موفقی را پیدا نمی کنید که قبل از کار، صبح زود ورزش کند. من شخصا فکر نمی کنم باشگاه محیط خوبی برای ورزش باشد (هیچی بدتر از این نیست که فکر کنید روی تردمیل هستید)، بنابراین وقتی کمی انگیزه برای ورزش دارید، نیم ساعت زودتر از رختخواب بلند شوید و شروع به دویدن کنید.

وقتی من اولین بار این کار را آغاز کردم، با خودم فکر کردم «خیلی زود است، هوا سرد است  و نمی خواهم این کار را انجام دهم».

اما بعد از چند هفته، کم کم مشتاق شدم. ورزش اعتیادآور است، فقط کافی است شروع کنید. خودتان را مجبور به ورزش کنید، به خودتان بعد از بازگشت از ورزش جایزه بدهید (در این مرحله به دنبال انگیزه و محرک هستید، نه کاهش وزن!). به طور کلی می توان گفت ورزش تاثیر بسزایی در حفظ نیاز روحی فریلنسر دارد.

مراقب ذهن خود باشید

یادگیری یک چیز جدید

خیلی راحت می توان این گزینه را نادیده گرفت. اما آیا می دانید که چقدر عدم توجه به نیازهای ذهن می تواند مخرب باشد. گاهی اوقات کار کردن از خانه با استفاده از همان نرم افزار طراحی گرافیک مشابه یا همان فریم ورک های طراحی وب، می تواند به شدت خنده آور و مضحک باشد. اما شغل شما این است، اینطور نیست؟

موضع خود را مشخص کنید، اما به عنوان یک حرفه ای، شما مسئولیتی نسبت به خود دارید که پیشگام صنعت و حرفه خود باشید.

بیشتر بخوانید : پونیشا پذیرای ۱۸۰ هزار فریلنسر!

پس چرا به فکر جدیدترین و مدرن ترین تکنولوژی های آزمایش نشده نیستید؟ به سختی تلاش کنید تا برای این تکنولوژی ها استفاده ای پیدا کنید. فراموش نکنید نیاز روحی فریلنسر با این نوع کارها حفظ می شود.

یاد بگیرید، یاد بگیرید، یاد بگیرید و یاد بگیرید

اگر چیزی در صنعت شما وجود ندارد که بخواهید راجع به آن یاد بگیرید، پس یک حرفه یا موضوع مربوط به آن را برای یادگیری انتخاب کنید.

از چیزی استفاده کنید که یادگیری را برای شما جالب و سرگم کننده می کند. واقعا مهم نیست آن کار چه چیزی است، تنها مهم است که باعث انگیزه شما شود و بتوانید هر چند روز یکبار قبل از شروع کار یک ساعت درگیر آن شوید.

اجازه دهید خودتان باشید، گاهی اوقات کارهای عجیب برای نیاز روحی فریلنس نیاز است

هر روز به خودتان لبخند بزنید

در زمان نوشتن این مقاله از دوستانم خواستم که نکات خود را برای من بنویسند و تمام پاسخ های آنها به این دسته خاص تعلق گرفت.

ما همه کارهای عجیب مختص به خود را داریم، چیزهایی که برای ما سرگرم کننده است و باعث شادی ما می شود. ما همه این موارد را به دلیلی داریم، این یادآورها به ما کمک می کنند تا عاقل بمانیم.

من شخصا کارتهای قدیمی که بر روی آنها عکس بچه گربه و توله سگ است را روی میز کارم نگه می دارم. چرا؟ چرا که نه.

آنها باعث خنده من می شوند و به نوعی وجود آنها مدرکی است که مهم نیست مشتری من را چقدر اذیت می کند، ایرادی ندارد. این کارها به نوعی نقش موثری در حفظ نیاز روحی فریلنسر دارد.

ایده هایی برای کارهای عجیب که توسط دوستانی که در خانه کار می کنند ارائه شده است:

هامش: «ایجاد یک لیست از کارهایی که قرار نیست آن روز انجام دهم».

جیمز: «نقش بازی کردن با تماس های بازاریابی».

الی: «پرسیدن مشکلات زندگی دوست ۴ ساله ام»

شاید این موارد کمی مضحک و بی معنی باشد، اما مواردی هستند که حتی زمانی که هیچ کس در اطراف شما نیست، شاید باعث خنده شما شوند. حتی اگر همه فکر می کنند دیوانه اید، اهمیت ندهید! مهم این است که این موارد برای شما سرگرم کننده هستند.

این چیزها را زیر ماسک حرفه ای بودن مخفی نکنید. یک محیط کاری بدون خنده، قطعا یک محیط کاری خوشایند نیست؛ بنابراین فضای سرد نباید در دفتر خانگی شما نیز حاکم باشد.

جوهر خوشبختی کار در خانه

طبق تجربه من، مسئله اصلی برای بیشتر مشکلاتی که از کار در خانه نشات می گیرد، در مزایای ابتدایی این کار پیدا می شود. وقتی به خود اجازه می دهید که شاد باشید و از زمانی که از میز کار واقعی خود دور هستید لذت می برید، محیط کار در خانه بهترین مکانی خواهد بود که برای تامین نیاز روحی فریلنسر در روی زمین وجود دارد.

نتیجه گیری

منصفانه است که بگویم زندگی من بخاطر وجود هر یک از این ترفندهای کوچک بهتر است، من مکانی را پیدا کرده ام که می توانم شخصا در آنجا زندگی کنم و به عنوان یک محیط سودبخش برای طراحی وب از آنجا استفاده کنم.

وقت آن است که محل دستگاه های بزرگ خود را با یک عکس سگ عوض کنید و دفعه بعدی که یک تماس بازاریابی دریافت کردید لبخند بزنید. نگاهی به آخرین پیشرفت های HTML اندازید یا کمی درباره طراحی بازی یاد بگیرید. ناهار را بیرون از خانه بخورید و کارهای لذت بخش انجام دهید.

شاید هنوز هم در انتهای روز بی نهایت عصبانی باشید، اما در نهایت بهتر است کسی باشید که بی خیال می خندد تا اینکه کسی باشید که به دنبال دلیل هر کاری می گردد. تمامی مواردی که در بالا گفته شد در نهایت باعث تداوم نیاز روحی فریلنسر خواهند شد و شاهد یک محیط کار در خانه پویا خواهید بود.

منبع : گت ورک

عالی بود(1)جالب نیست!(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − 9 =