خانه / آموزش سئو SEO / عملکرد کسب و کارها درزمان کرونا: (دستورالعمل‌هایی ساده برای کسب و کارها)
عملکرد کسب و کارها درزمان کرونا: (دستورالعمل‌هایی ساده برای کسب و کارها)
عملکرد کسب و کارها درزمان کرونا: (دستورالعمل‌هایی ساده برای کسب و کارها)
1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره (به این مطلب رای دهید)
Loading...

عملکرد کسب و کارها درزمان کرونا: (دستورالعمل‌هایی ساده برای کسب و کارها)

کسب و کارهای محلی و شرکت های کوچک بهتر ازهر شغل دیگری مفهوم مشارکت و همبستگی را در جامعه به اجرا میگذارند.
این سبک مشاغل همیشه همراه خوبی درخدمت، الهام بخشیدن به مردم و حفظ هنجارهای رایج در جامعه بوده اند و بی شک از شریان های اصلی تجارت، آموزش و فرهنگ سازی می‌باشند.

برای همین من قصد دارم در این مقاله فعالیت هایی که کسب و کارهای کوچک میتوانند در طول این دوران سخت (کرونا) انجام دهند را بررسی و معرفی کنم و ازهمه میخواهم تا به عنوان یک شهروند در حفظ مسئولیت خودتان در دوران پس از کرونا نسبت به کسب و کارهای کوچک از فروشگاه های پوشاک و لوازم دیجیتال گرفته تا ملزومات خانه و…بی توجه نباشید.

در این مقاله من قصد دارم نکات سئوی محلی (local seo) و یک سری تغییرات گوگل که در راستای بهبود کسب و کار ما درکرونا میباشد را با شما در میان بگذارم (شما در هفته های آتی و دوران پسا کرونا نیزاز آن‌‌ها می‌توانید بهره بگیرید)
این مقاله حاصل منابع ابتکاری، تجربه و بررسی بهترین استراتژی‌‌های دیجیتال مارکتینگ می‌باشد.

۱) مقررات را رعایت کنید

اول و مهم‌تر از همه، هر روز اخباررسمی را دنبال کنید (از هرمنبعی که به آن اعتماد دارید)، تا مطمئن شوید موازین و کارهایی که انجام می‌دهید در راستای عدم گسترش این بیماری می‌باشد.

نکته: در حالی که رسانه و شبکه های اجتماعی در هر زمان واسطه و راه ارتباطی خوبی در جامعه می‌باشند، مراقب کلاهبرداری هایی که ممکن است در دوران پس از کرونا و حتی الان انجام شود، باشید. متاسفانه این موارد در شبکه‌های تلگرامی نسبت به مشاغل دورکاری بشدت در این روزها رواج داشته است.

۲) ارتباط برقرار کنید!

مفید ترین کاری که هر کسب و کار در حال حاضر می‌تواند انجام دهد، ارائه اطلاعات دقیق در مورد اجناس و محصولات خودش برای نگه‌داری و استفاده در شرایط کرونا وهمچنین تبلیغ کسب و کار خودش به عنوان یک حامی و پشتیبان از سلامت جامعه می‌باشد.

نکته: مثل کاری که شرکت‌های دیجیکالا و نان سنان و… در این رابطه انجام دادند.

۳) گوگل حواسش است!

طبق گفته مایک بلومنتال: گوگل بیش از گذشته در حال ایفای نقش یک رابط بین کسب و کار و مشتری است. شما در این زمان می‌توانید با راه اندازی و یا گسترش وبسایت خودتان از این چالش یک معادله برد- برد بدست بیاورید. با ارائه و قرار دادن پست های آموزشی و یا ارائه سرگرمی های مختلف شما نه تنها به کسب و کارتان بلکه به جامعه نیز کمک کرده اید.

نکته: نمونه این فعالیت‌ها و کمپین‌ها را ما در دو پروژه در این مدت انجام داده ایم ونتایج فوق العاده‌ای از آن گرفته ایم.

برای مثال خیلی از مربیان بدنسازی شروع به ارائه برنامه‌ها و ویدئوهای رایگان برای ورزش در خانه در وبسایت یا شبکه های اجتماعی خودشان کرده اند و نه تنها به معرفی و مطرح کردن خودشان پرداخته اند بلکه گام بزرگی در افزایش سلامت جامعه و جلوگیری از پیامدهای ناخوشایند پس از کرونا برداشته اند.

الف) اسم شرکت

گوگل به مشاغل اجازه داده است تا قسمت نام و نام تجاری شان را ویرایش کنند تا نشان دهند در حال ارائه خدمات جانبی، پیشگیری و تحویل مرسولات و… هستند.
نکته: مثلا اگر شما نام تجاری کسب و کار پوشاکتان “آراس” است میتوانید در این مدت اسم خودتان را به “تحویل آسان با آراس” تغییر بدهید.

ب) شماره تلفن

اگر میتوانید و یا مجبورید در خانه بمانید (که ما هم همین توصیه را داریم) میتوانید با ویرایش شماره GMB خود، شماره تلفن جدید برای حمل و نقل وهمچنین قبول سفارشات خود را به گوگل معرفی کنید.

ج) ساعات کاری

همچنان بحث در مورد چگونگی بهتر نشان دادن اینکه کسب و کار شما ساعت کار خاصی ندارد و یا ساعت جدید محدودی دارد، ادامه دارد.

من معتقدم در حال حاضر بهترین مسیر استفاده از روش Google برای تنظیم ساعت‌های خاص است. این گزینه به ویژه برای شرکت هایی که چند شعبه دارند یا چند کسب و کار مختلف در یک محل دارند، بسیار مفید است. با این حال، توصیه می شود که آژانس ها ساعت خاصی را برای مشتری ها تنظیم کنند، در تاریخ ۲۵ مارس، همانطور که جوی هاوکینز گزارش داد، گوگل دکمه “موقتا بسته است” را در داخل برگه “اطلاعات” از داشبورد GMB اجرا کرد.

استفاده از این دکمه ممکن است به طور موقت رتبه بندی شما را کاهش دهد، اما شما قادر خواهید بود در آینده برچسب را حذف کنید. من توصیه می کنم اگر می‌توانید از این دکمه استفاده کنید زیر سلامت و امنیت مهم تر ازهرچیز دیگری‌ست.

د) پست‌های مربوط به کرونا

Google به تازگی آپدیتی ایجاد کرده که شما در داشبورد GMB خود گزینه ای به اسم کووید-۱۹ مشاهده خواهید کرد. سعی کنید تا حد امکان، اطلاعات مربوط به تغییر وضعیت تجارت و کسب و کار خود را در یکی از این پست ها جا دهید.

۴) تغییرات مهم در وبسایت
۴) تغییرات مهم در وبسایت

۴) تغییرات مهم در وبسایت

در ادامه لیستی از موارد پیشنهادی برای به روز رسانی سایت را با شما در میان خواهیم گذاشت:

الف) در سایت خود یک بنرو یا یک عکس قراردهید که شامل اطلاعاتی چون: ساعت فعالیت شما، خدمات ویژه‌ای که در این دوران ارائه می‌دهید، خدمات ارسال و… باشد.
ب) اطلاعات کامل و جامعی در مورد چگونگی تحت تاثیر گرفتن صنف کاری خود با شیوع کرونا ارائه دهید و خدماتی که برای تبدیل این چالش به یک فرصت ایجاد کرده اید را ارائه دهید.
ج) لندینگ‌های خود جداگانه ویرایش کنید و پیشنهادهای جدید کسب و کار خودتان را در آن منعکس کنید.
د) اگر شماره تماس و راه‌ های ارتباطی‌تان تغییر کرده، تمام اطلاعات را اصلاح کنید،شامل: هدر،فوتر و…

۵) وبلاگ برگ برنده شماست

سعی کنید با ارائه محتوای به روز و کاربردی در حیطه کاری مخصوصا کسب و کارتان، سایت‌ را به روز و پویا نگه دارید. اگر کسب و کار شما در حال حاضر یک مؤلفه تجارت الکترونیکی در وب سایت خود دارد، شما یک هیچ از رقبایتان جلو تر هستید. اگر نه حتما به راه اندازی یک درگاه خرید و فروش آنلاین در این ایام، اقدام کنید. اگر دستگاه پردازش کارت اعتباری دارید ، ابتدایی ترین راه حل این است که از طریق تلفن سفارشات را دریافت و سپس آنها را ارسال کنید. از وسایل ساده ای که به این شما امکان را می دهد بارکد محصول را اسکن کرده و آنها را به صورت آنلاین فهرست بندی کنید، استفاده کنید.

۶) شبکه های اجتماعی

به قول یکی از مارکترهای مطرح: در زمان سختی به دنبال یاران خود باشید.
شبکه های اجتماعی را بیش از پیش جدی بگیرید. با توجه به اینکه کرونا اغلب ما را خانه نشین کرده است. وب گردی و گشت و گذار در شبکه های اجتماعی یکی از رایج ترین فعالیت ها در زندگی همه ما شده است، ازین فرصت استفاده کرده و تمام فعالیت های بلاگی که در بستر وب انجام دادید را به شکلی موثرتر و قوی تر در شبکه های اجتماعی مختلف پیاده سازی کنید.

نکته: شک نکنید تولید محتوای تصویری و ویدئویی شاخص، سکوی پرش شما خواهد بود.

جمع بندی

از یادگیری در مورد ابعاد و زوایای کسب و کار خود غافل نشوید.ایده پردازی برای تبلیغات، راه اندازی کمپین‌، آنالیز فعالیت رقبا و… از مجموعه فعالیت هایی است که دراین فرصت میتوانید روی آن‌ها وقت بگذارید. اگر کسب وکار شما آموزشی است حتما به راه اندازی کمپین‌ها و فعالیت‌های وبیناری روی بیاورید و آموزش های خود را طبق سیاست گذاری های مالی خود، حتما به اجرا در بیاورید. این کار نه تنها به برندینگ شما کمک خواهد کرد بلکه به عنوان یک آزمایش و تجربه کوچک اما با ارزش، برای شما بسیار الهام بخش و مفید خواهد بود.

موضوع آخری که کسب و کارها به تازگی اهمیت آن را درک کرده اند بحث راه اندازی وبسایت و سئو سایت می‌باشد. کسب و کارها معمولا ترجیح می‌دهند یک متخصص سئو مدیریت و بهینه سازی سایت آن ها را به عهده بگیرد که تصمیم بسیار عاقلانه و هوشمندانه ایست. اما اگر شما کسب وکار کوچکی را اداره می‌کنید و یا قصد راه اندازی یک وبسایت برای خود دارید و در حال حاضر عجله ای برای فروش آنلاین ندارید، به شما توصیه می کنم حتما آموزش سئو را جدی بگیرید یا اعضا تیمتان را به یادگیری سئو آن ترغیب کنید. چراکه با حضور کارشناس سئو و تقویت تیم فنی در کسب و کار دیجیتال سود کاری شما به شکل قابل توجهی افزایش یافته و در کنار آن هزینه های شما سرشکن خواهد شد.

عالی بود(0)جالب نیست!(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × دو =