خانه / برند سازی / معرفی و مقایسه ۱۰ فروشگاه اینترنتی برتر ایران
معرفی و مقایسه ۱۰ فروشگاه اینترنتی برتر ایران
معرفی و مقایسه ۱۰ فروشگاه اینترنتی برتر ایران
1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره (۲۰ رای, میانگین: ۲.۰۰ از ۵)
Loading...

معرفی و مقایسه ۱۰ فروشگاه اینترنتی برتر ایران

فروشگاه های اینترنتی ایرانی که در سال ۹۴ فعالیت خود را از دیگر فروشگاه ها بهتر انجام داده اند بررسی کرده ایم و نقاط قوت و ضعف آنها را عنوان کرده ایم تا بهترین فروشگاه های اینترنتی ایرانی را معرفی کنیم.

در ایران مدتی است که بازار فروشگاه اینترنتی و خرید آنلاین بسیار داغ و پر از خبرهای جدید است، به همین جهت تصمیم داریم ۱۰ فروشگاه برتری که سال ۹۴ توانستند در صدر باقی بمانند را بر اساس معیارهای مشخصی تعیین و معرفی کنیم.

فروشگاه اینترنتی به سایتی گفته می شود که به ارائه کالا یا خدماتی به صورت آنلاین مشغول است، اما ما در اینجا قصد داریم فقط فروشگاه های ارائه کننده کالاهای فیزیکی را با یکدیگر مقایسه کنیم و سراغ فروشگاه های خدماتی در مطلبی دیگر خواهیم رفت.در این مطلب فروشگاه ها بر اساس خلاقیت، نوآوری، میزان بازدید، تجربه کاربری، تجربه خرید، نحوه بازاریابی و موارد تخصصی دیگر تا حدی که امکان بررسی آنها وجود داشته باشد مورد ارزیابی قرار می گیرند و بر اساس رتبه ای که بدست آورده اند منتشر شده اند.شایان ذکر است که فروشگاه ها بر اساس معیار های مطرح شده رتبه بندی شده اند و سعی می شود در مورد هر فروشگاه مزایا و معایب بررسی شده مطرح شوند تا بتوان به کیفیت و نحوه مقایسه فروشگاه ها نگرش بهتری پیدا کنیم، در ادامه وب سایت های فروشگاه اینترنتی را معرفی می کنیم و به بررسی آنها خواهیم پرداخت.

۱- دیجی کالا:

 

بزرگترین فروشگاه اینترنتی ایران از دید عموم وب سایت دیجی کالا است که تقریبا در همه موارد مطرح شده در بالا تا حد ممکن خوب کار کرده است. دیجی کالا نزدیک به ۱۰ سال است که فعالیت خود را آغاز کرده است و در ابتدای کار مانند همه فروشگاه های اینترنتی بسیار ساده و با محصولاتی با تنوع پایین فعالیت خود را آغاز کرد.

 

معرفی و مقایسه ۱۰ فروشگاه اینترنتی برتر ایران

از جمله مزیت های کلیدی این وب سایت تمرکز روی رضایت مشتری بوده است که در تمام مدت فعالیت خود بسیار به این موضوع اهمیت داده است، اما اخیرا این شرکت با مشکلاتی مواجه شده است که باعث افت کیفیت خدمات مشتریان آن شده است و در همین خصوص نیز ویدیویی در سایت موج سئو منتشر گردیده است.

دیجی کالا از ابتدای کار خود سعی در معرفی کالاهای دیجیتال و نوشتن review های اختصاصی برای آنها داشت و همین موضوع سبب می شد کاربران برای کسب اطلاعات دقیق از یک کالا به دیجی کالا مراجعه کنند، اما در آن زمان که فرهنگ خرید اینترنتی هنوز به این جایگاه نرسیده بود اکثر افراد برای کسب اطلاعات به دیجی کالا مراجعه می کردند و پس از انتخاب محصول مد نظرشان به بازار مراجعه می کردند.

به جرات می توان گفت دیجی کالا در ترویج فرهنگ خرید اینترنتی در ایران نقش بسیار مهمی دارد و در آن زمان که فروشگاه های زرد به ارائه کالاهای بی کیفیت مشغول بودند دیجی کالا تنها مسیر آنلاین برای خرید کالا از طریق اینترنت بود.

اما خوب گذر زمان و ترویج استفاده از خدمات آنلاین توسط دولت و رسانه ها کم کم مردم را به سمت خرید آنلاین هدایت کرد و در نهایت غولی به نام دیجی کالا را ساخت تا بتواند نیازهای یک کشور را برای مدتی تامین کند.
اما خوب چندی نگذشت که صدای بلند سودهای کلان فروشگاه اینترنتی در رسانه ها رقبای دیگر را هوشیار کرد و سایت های فروشگاه اینترنتی جدیدی راه اندازی شدند.

دیجی کالا هنوز هم در صدر جدول قرار دارد، با اینکه چندی پیش سعی کردیم با برگزاری مسابقه ای و دریافت نظر مشتریان این سایت را تحلیل کنیم و صدای مشتریان را به گوش دیجی کالا برسانیم تا خدمات مشتریان قبلی که دریافت می کردیم را مجدد دریافت کنیم، اما هنوز هم در همه موارد با فاصله زیادی دیجی کالا را در صدر جدول داریم.

از نظر خلاقیت فقط می توانید ویدیوی سقف خیالتان کجاست را مشاهده کنید تا کاملا به خلاقیت بالای این شرکت پی ببرید و از نظر نوآوری نیز وارد شده به بازارهای جدید و روشهای متفاوت ارسال و پیشنهادات ویژه دیجی کالا هنوز هم جذاب به نظر می رسد، در میزان بازدید سایت که الکسا کاملا این موضوع را تایید می کند و از نظر من یکی از بهترین تجربه های کاربری و  تجربه خرید را در هنگام جستجو در دیجی کالا می توان تجربه کرد و در پایان نیز اگر صحبت نحوه بازاریابی باشد چیزی مشخص است پیوند دیجی کالا و شرکت Anetwork کمی بیش از حد تصور صاحبان دیجی کالا باعث رشد و تبلیغات این شرکت شد(که در اصل علت بوجود آمدن مشکلات اخیر این فروشگاه اینترنتی نیز همین بود)

مزایای دیجی کالا:

  • سرعت بسیار بالا سایت و جستجوی سریع
  • تجربه کاربری فوق العاده
  • پیشنهادات روزانه جذاب
  • ایمیل مارکتینگ
  • بخش TV و بخش MAG
  • ارایه کلیه کالاها در یک سبد
  • امکان مطلع شدن از موجود شدن کالاها
  • سیستم ترغیب به خرید مجدد (دیجی بن)
  • معرفی دقیق کالاهای ارائه شده
  • ۷ روز گارانتی کالاهای خریداری شده
  • مشخصات فنی دقیق محصولات
  • ثبت نام سریع در هنگام سفارش
  • نرم افزار مناسب گوشی هوشمند
  • نمایش نسخه سه بعدی کالاهای پر مخاطب
  • و…

معایب دیجی کالا:

  • کاهش سرعت ارسال سفارشات (به تازگی)
  • عدم پیگیری مجدد پس از لغو سفارش
  • عدم امکان تعقیب دقیق وضعیت سفارش
  • نداشتن نسخه واکنش گرا
  • عدم امکان خرید کالاهای مرتبط با یک کالا (خرید گوشی به همراه ضدخش و قلم مخصوص)
  • نداشتن سیستم تخفیف هنگام خرید
  • نرفتن به سمت بازارچه آنلاین مانند فروشگاه های بزرگ دنیا (Maketplace)
  • بخش پرسش و پاسخ بی فایده در محصولات
  • عدم ارائه خدمات خاص به مشتریان ویژه که خریدهای زیادی دارند
  • مشخص نبودن وضعیت سفارش پس از تحویل به پیک در تهران و نداشتن راه ارتباطی با فرد پیک موتوری
  • عدم تمایل تحویل کالا در داخل ساختمان و نیاز به رفتن به درب ورودی برای تحویل کالا در تهران
  • نداشتن بخش شکایات مشتریان و عدم پیگیری شکایات
  • نداشتن نرم افزار مخصوص تبلت

با توجه به همه موارد گفته شده باز هم رتبه یک را به دیجی کالا می دهیم و آن را در بالای جدول معرفی می کنیم، با همه معایبی که مطرح شد باز هم نمی توان هنوز جایگزینی برای دیجی کالا در صدر جدول پیدا کرد و هنوز هم اولین گزینه برای سفارش آنلاین کالا در ایران دیجی کالا است.

۲- بامیلو

فروشگاه اینترنتی بامیلو تا آنجا که مشخص است توسط یک شرکت غیر ایرانی حمایت و راه اندازی شده است! شرکت راکت اینترنت با سرمایه گذاری در تجارت الکترونیک ایران سعی دارد بخش گسترده ای از این بازار را بدست بگیرد.
روش کار شرکت راکت اینترنت پیدا کردن و شناسایی استارت آپ های موفق آنلاین در کشورهای موفق جهان و پیاده سازی مجدد آن استارت آپ ها در کشورهای دیگر است.

معرفی و مقایسه ۱۰ فروشگاه اینترنتی برتر ایران

مرکز کار این شرکت برزیل است و از آنجا سرمایه گذاری خود در دیگر کشورها را مدیریت می کند، در ایران نیز توسط همکاری شکل گرفته بین راکت اینترنت و MTN تصمیم بر آن شد تا بروی استارت آپ های ایرانی سرمایه گذاری هایی انجام شود.

از جمله سرمایه گذاری های مطرح این شرکت در ایران می توان به فروشگاه اینترنتی بامیلو و پروژه تاکسی یاب اشاره کرد. تاکسی یاب که با مشکل ادامه مسیر مواجه شد بعد از مدتی با نام اسنپ مجدد راه اندازی شد و الان یکی از بهترین سرویس های حمل و نقل می باشد (حتما تجربه کار با این سرویس را در موج سئو منتشر خواهم کرد)

فروشگاه اینترنتی بامیلو و موزاندو نیز با هم توسط این شرکت راه اندازی شدند، در ابتدا هدف این بود که بامیلو یک فروشگاه اینترتی باقی بماند و موزاندو یک بازارچه آنلاین (Marketpalce) باشد اما بعد از مدتی راکت اینترنت تصمیم گرفت تمرکز خود را حفظ کند و دو برند موزاندو و بامیلو را با یکدیگر ادغام کرد!
علت این کار از دید من صرفا بالا بردن تمرکز روی یک پروژه آنلاین و کم کردن هزینه تبلیغات در دو جهت متفاوت بود!
بامیلو با موزاندو یکی شدند و امکان بازارچه به بامیلو نیز اضافه گردید و بعد از آن فروشگاه بامیلو با قدرتی دو برابر قبل کار خود را ادامه داد.

شرکت راکت اینترنت سایت بدوفود را نیز برای ساماندهی سفارش آنلاین غذا نیز راه اندازی کرد و اکنون زود فود نیز یکی از سرویس های این شرکت است.
مزیت جالبی که سرویس های راکت اینترنت دارد این است که اگر شما یکی از سرویس های این شرکت را استفاده کنید با پیشنهادات جذابی شما را به سمت سرویس های دیگر هدایت می کنند.

به عنوان مثال اگر شما با اسنپ سفر کنید حتما به شما پیشنهاد یک خرید خوشمزه از زودفود را خواهند داد.
از بامیلو که موضوع اصلی ماست دور نشویم، فروشگاه اینترنتی بامیلو تقریبا در همه دسته های کالا سعی در فعالیت دارد اما با توجه به نداشتن مجوزهای مورد نیاز تا مدت زیادی درگاه پرداخت نداشت!

در حال حاضر وب سایت بامیلو بیشتر یک بازارچه است تا فروشگاه! زمانی که شما خریدی را انجام می دهید در برخی از موارد نیاز است که قبل از تایید سفارش با فروشنده کالا هماهنگی هایی صورت گیرد و سپس شما امکان پرداخت و تهیه کالا را خواهید داشت.

در بخش رابط کاربری و تجربه کاربری در مورد این سایت نظر مثبتی نداریم و سایت در اولین نگاه بسیار شلوغ به نظر می رسد، بامیلو بسیار سعی در طراحی مدرن و سبک غیر ایرانی دارد و با بنر های بزرگ و شلوغی زیاد کاربر را خسته می کند.

مزایای بامیلو:

  • تخفیف های بسیار شگفت انگیز
  • بازگشت ۳۰ روزه کالا به صورت رایگان
  • ایمیل مارکتینگ
  • مشخص بودن دقیق زمان تحویل هر کالا
  • ثبت سفارش آنلاین سریع
  • تغییر عکس کالا با توجه به انتخاب نوع آن
  • امکان سفارش کالا از چند فروشنده به طور هماهنگ
  • ثبت نام سریع در هنگام ثبت سفارش
  • پشتیبانی آنلاین ۲۴ ساعته
  • ارسال رایگان به سراسر کشور برای سفارشات بالای ۷۵ هزار تومان
  • نرم افزار مخصوص موبایل هوشمند و تبلت

معایب بامیلو:

  • تجربه کاربری نا مناسب
  • شلوغی بیش از حد صفحه اصلی
  • بروز مشکلات زیاد با توجه به فروشندگان زیاد
  • نداشتن نوآوری و خلاقیت متفاوت در فروشگاه های اینترنتی
  • پاک کردن محصولات نا موجود از روی سایت!
  • نبود هیچگونه سیستم تخفیف لحظه ای
  • نداشتن سیستم وفاداری مشتری
  • استفاده از روشهای تبلیغاتی غیر استاندارد (پاپ آپ)

فروشگاه اینترنتی بامیلو خیلی سعی کرد در مدت کوتاهی جایگاه دوم و حتی اول بازار اینترنتی ایران را بدست بگیرد و برای رسیدن به این هدف هزینه بسیاری را متحمل شد.
اکنون از هر ایرانی که خرید آنلاین را تجربه کرده است می توانید اسم بامیلو را نیز در کنار دیجی کالا بشنوید! طرفداران بامیلو با تخفیف های بی حد و مرز آن بود که اولین تجربه خود را در خرید از بامیلو کسب کردند.

بامیلو تخفیف های جهانی جمعه سیاه Black Friday را به طرز فوق العاده ای در ایران پیاده سازی کرد و تخفیف های بسیار زیادی را در آخرین جمعه سال ۲۰۱۵ در وب سایت خود منتشر کرد.

بر همین اساس و با توجه به بازدید بالای این سایت (هرچند که بخش زیادی از آن با تبلیغات پاپ آپ به سایت هدایت می شود) و همچنین تنوع بیش از حد محصولات ارائه شده در بامیلو، رتبه ۲ را به بامیلو می دهیم.

۳- شیکسون

فروشگاه شیکسون یک فروشگاه اینترنتی تخصصی پوشاک است و مدتی است که فعالیت خود را به طور جدی در این زمینه شروع کرده است.
شیکسون با ارائه ست های کاملی که ارائه می کرد و سایت بسیار جذابی که پیاده سازی کرده است توانست مخاطبین زیادی را به خود جلب کند.

معرفی و مقایسه ۱۰ فروشگاه اینترنتی برتر ایران

اینطور که پیداست عکاسی از لباس های ارائه شده در شیکسون توسط خود شیکسون و مدل های آن تهیه می شود و همگی کارها توسط عکاسان حرفه ای ارائه می گردد.
شیکسون یک فروشگاه اینترنتی تخصصی است و هدف آن فقط فروش لباس است، شما می توانید با انتخاب رنگ و سایز های مختلف در خرید خود تنوع بالایی را تجربه کنید.
طبق تعاریفی که از خریداران شیکسون شنیده ایم شما پس از سفارش کالا می توانید آن را درب منزل تحویل بگیرید و پرو کنید و اگر مناسب شما بود مبلغ آن را بپردازید.

مزایای شیکسون:

  • واسط کاربری بسیار جذاب
  • سرعت بالای سایت
  • انتخاب و تنوع بالا کالا
  • عکاسی و مدلینگ اختصاصی
  • ضمانت تعویض ۱۰ روزه سفارشات
  • ارسال رایگان سفارشات بالای ۵۰ هزار تومان
  • مطابقت کامل محصولات با سایت
  • نمایش عکس لباس ها بر اساس رنگ انتخابی
  • توضیحات دقیق سایز بندی لباس ها
  • ارائه لباس های تک ساز با قیمت های ویژه
  • بلاگ شیکسون
  • امکان مشاهده سفارش و پرو لباس

معایب شیکسون:

  • عضویت سخت و کسل کننده در هنگام ثبت سفارش
  • واضح نبودن قسمت ورود مشتریان قبلی در هنگام سفارش
  • نداشتن سیستم افزایش خرید در هنگام سفارش
  • عدم قابلیت انتخاب روشهای ارسال

شیکسون یک سایت تخصصی لباس است و در مدت کوتاهی بسیار عالی عمل کرده است و مخاطبین خاص خود را یافته است.
رتبه ۳ را در این مقایسه به شیکسون می دهیم برای کیفیت عالی عکاسی و نوآوری در فروش آنلاین و همچنین ایجاد فرهنگ خرید لباس به صورت آنلاین.

۴- مدیسه

وب سایت مدیسه هم مانند فروشگاه اینترنتی شیکسون به طور تخصصی با فروش لباس کار خود را آغاز کرد و وب سایت بسیار زیبایی را در این زمینه راه اندازی کرده است.
مدیسه یک فروشگاه تخصصی لباس بود تا زمانی که محصولات بخش کودک و نوجوان را ارائه کرد و پس از آن بخش لوازم خانه و خوراکی و آشامیدنی را به سایت اضافه کرد.

معرفی و مقایسه ۱۰ فروشگاه اینترنتی برتر ایران

یکی از مزیت های مدیسه استفاده از سیستم کاملا هوشمندی است که پس از عضویت در سایت فعال می شود، طبق گفته یکی از دوستان تحلیل گر سایت ها این سیستم یک API است که توسط گوگل به فروشگاه های اینترنتی ارائه می شود و این امکان را فراهم می کند که با توجه به جستجوهایی که آن کاربر در گوگل انجام داده است سلایق شخصی آن کاربر به فروشگاه های اینترنتی ارائه شود تا بتوانند دقیقا مطابق با سلایق کاربران پیشنهاداتی را به آنها ارائه کنند.

مزایای مدیسه:

  • واسط کاربری جذاب و زیبا
  • سرعت بالای سایت
  • ایمیل مارکتینگ
  • تخفیف های روزانه مدت دار
  • سیستم هوشمند تحلیل سلایق
  • جستجوی سریع و جذاب
  • تضمین قیمت کالا
  • ضمانت اصالت محصولات
  • ارسال رایگان بالای ۱۰۰ هزار تومان
  • ریسپانسیو فوق العاده فروشگاه

معایب مدیسه:

  • عضویت پیچیده در هنگام خرید
  • نیاز به ورود به صفحه دیگر برای عضویت در هنگام خرید
  • عدم نمایش جمع کل سفارش در سبد خرید سریع
  • نداشتن مدل برای لباس ها و نبود عکس های جذاب
  • استفاده از سیستم lazy load در آرشیو محصولات
  • نبود بخش عضویت مستقیم در سایت

فروشگاه مدیسه نیز در مدت بسیار کمی توانسته خیلی خوب ظاهر شود و وب سایت خوبی را نیز با تجربه قبلی داشته است راه اندازی کند.
طبق اطلاعاتی که البته منبع معتبری ندارد این وب سایت نیز توسط یک گروه غیر ایرانی راه اندازی شده است و همه تیم آن به جز بخش فروش و پشتیبانی نیز غیر ایرانی هستند.

در نهایت با توجه به خلاقیت بالای این سایت در طراحی یک فروشگاه اینترنتی و کیفیت رعایت شده در سایت رتبه ۴ را به این فروشگاه انتساب می دهیم.

۵- چاره

همه فروشگاه چاره را با تنوع بالای محصولات اش می شناسند، چاره از ابتدای کار تاکید به ارائه تنوع بالای کالا داشت و همیشه عددی را در صفحه اصلی آن با عنوان تعداد تنوع کالا می توان مشاهده کرد.این عدد قبل از رشد وسیع دیجی کالا شاید یک مزیت جذاب چاره به شمار می آمد اما اکنون دیگر می توان به عنوان یک ضعف به این موضوع نگاه کرد!

معرفی و مقایسه ۱۰ فروشگاه اینترنتی برتر ایران

چاره یکی از فروشگاه های قدیمی ایرانی است و با ماشین های که روی آنها برند چاره نوشته شده بود بسته ها به مشتری  تحویل می دادند. چاره مدتی سعی کرد خیلی رشد بزرگی داشته باشد و برخی از تامین کنندگان کالا نیز می گفتند برای اینکه قیمت یک کالا را در هنگام خرید بشکنند، خرید های خود را با دیجی کالا به طور هماهنگ از یک فروشنده انجام می دادند(البته منبع این موضوع نیز معتبر نیست)

در نهایت چاره در مرحله ای از رشد متوقف شد و در همان سطح کار خود را ادامه داد، فروشگاه چاره و فروشگاه shop.ir در گذشته از بهترین ها بودند و تجربه خرید از آنها نیز جذاب بود، اما با ورود قدرتمند دیجی کالا این دسته از فروشگاه ها دیگر نتوانستند توقع بالا رفته مخاطبین توسط دیجی کالا را تامین کنند و در نهایت از عرصه رقابت کنار رفتند.

مزایای چاره:

  • تنوع بالای محصولات نسبت رقبای هم سطح
  • ارسال و پیگیری سفارشات ثبت شده
  • راه اندازی سوپر مارکت آنلاین
  • ارائه کالاهای کاربردی بسیار زیاد
  • نرم افزار چاره برای گوشی های هوشمند

معایب چاره:

  • قیمت بالای محصولات نسبت به رقبا
  • واسط کاربری قدیمی و خسته کننده
  • نداشتن بخش محصولات جدید و پرفروش
  • عضویت کاملا پیچیده در هنگام خرید
  • نبود بخش پیگیری سفارشات
  • نبود تکنولوژی ریسپانسیو در سایت

تا اینجا ۵ فروشگاه اول را به طور مفصل معرفی کردیم و سعی کردیم تحلیل دقیق روی این فروشگاه های اینترنتی داشته باشیم، از اینجای کار ۵ فروشگاه دیگر را به طور مختصر معرفی می کنیم.
با توجه به این موضوع که فروشگاه هایی که در ادامه معرفی می شوند صرفا بر اساس میزان بازدید و کیفیت وب سایت های آنها انتخاب شده اند نمی توان به طور دقیق مزایا و معایت آنها را مطرح کرد.
اگر در هنگام مطالعه این مطلب شما تجربه خرید از این فروشگاه ها را دارید حتما تجربه خود را در بخش نظرات سایت مطرح نمایید تا دیگر کاربران نیز از آن مطلع شوند.

۶- زنبیل

فروشگاه زنبیل نیز با تنوع بسیار بالای کالا فعالیت خود را آغاز و ادامه داده است، این فروشگاه همیشه بروز و فعال بوده و تقریبا موارد اولیه استاندارد یک فروشگاه اینترنتی را دارا می باشد.
فروشگاه اینترنتی زنبیل تاکید دارد که قیمت های بسیار پایینی را ارائه می دهد و در بخش محصولات در کنار قیمت هر محصول بخش سود شما را نشان می دهد که نشان می دهد اگر شما این محصول را از زنبیل خریداری کنید می توانید سود کنید.

معرفی و مقایسه ۱۰ فروشگاه اینترنتی برتر ایران

زنبیل هم مانند دیگر فروشگاه ها ضمانت عودت وجه را تا ۷ روز دارد، اما چیزی که این فروشگاه را متمایز می کند ۵ روز ضمانت قیمت کالا است که به کاربر فرصت می دهد بررسی کند و اگر احساس کند محصول را با قیمت بالا خریداری کرده است آن را به زنبیل عودت دهد.

۷- کیمیا آنلاین

فروشگاه اینترنتی کیمیا آنلاین با ارائه سخت افزار های کامپیوتر و محصولات دیجیتال فعالیت خود را ادامه می دهد، وب سایت کیمیا آنلاین طراحی جذاب و سبکی دارد و خیلی سریع می توانید یک کالا را در این وب سایت سفارش دهید.

معرفی و مقایسه ۱۰ فروشگاه اینترنتی برتر ایران

کیمیا آنلاین بخش بیش فروشی را به خوبی در سایت خود پیاده سازی کرده است و شما در هنگام خرید یک محصول پس از اضافه کردن آن به سبد خرید حتما پیشنهاد خرید لوازم جانبی و خدمات ضروری مربوط به آن محصول را مشاهده خواهید کرد.

بخش جذاب دیگری که در فروشگاه اینترنتی کیمیا آنلاین دیده می شود قسمت ثبت تیکت پشتیبانی است که در وب سایت های فروشگاهی ایرانی کمتر دیده می شود.

۸- تهران کالا

فروشگاه اینترنتی تهران کالا یکی از قدیمی ترین فروشگاه های آنلاین ایرانی است که از ابتدای کاری خود به فروش لوازم خانگی مشغول بوده است.
مرکز فعالیت تهران کالا در چهارراه عباسی تهران ، یکی از بورس های لوازم خانگی قرار دارد و کلیه اجناس بطور مستقیم از شرکت های تولید کننده و وارد کننده انبار می شود و در حال حاضر چندین هزار کالا در انباری با متراژ ۵۰۰ متر که بصورت قفسه بندی و بسیار مرتب نگهداری می شود وجود دارد و اکنون علاوه بر فروش مصرف کننده به عنوان یکی از تامین کننده ها کالا برای همکاران در این منطقه به حساب می آید.
تهران کالا از ابتدای کار خود عکس های بسیار با کیفیتی از محصولات تهیه می کرد و در وب سایت خود در قسمت توضیحات هر محصول این عکس ها را منتشر می کرد.

از خدمات جدید تهران کالا امکان پرداخت در محل ، علاوه بر تهران  و کرج در شهرهای شیراز ، اصفهان و مشهد می باشد.

معرفی و مقایسه ۱۰ فروشگاه اینترنتی برتر ایران

متاسفانه سالهاست که وب سایت این فروشگاه تغییری نه از لحاظ ظاهری و نه فنی نداشته است و به محض ورود به سایت احساس قدیمی بودن سایت را کاملا خواهید داشت.
روال ثبت سفارش کاملا عجیب است و شما پس از اضافه کردن کالا به ثبت خرید دیگر دکمه ثبت نهایی سفارش را نمی بینید!
فقط دکمه ای برای ثبت نام ظاهر می شود و شما باید حدس بزنید که حتما ثبت نام نیاز است تا سفارش خود را ثبت کنید.

بخش نشریه تهران کالا  در آدرس mag.tehrankala.com با دید تخصصی و محلی برای کسب آموزش و اطلاع رسانی در زمینه خانه و لوازم خانگی در حال تکمیل است  و البته از اکنون قابل مشاهده می باشد.

تهران کالا حجم بسیاری از محصولات لوازم خانگی را ارائه می دهد اما مشخصات فنی کالا ها به صورت یکپارچه در سایت منتشر نشده است و شما باید در توضیحات محصول به دنبال آنها باشید.

تهران کالا: مشخصات فنی در TAB مشخصات فنی در صفحه محصول وجود دارد و برای مشاهده آن بایستی بر روی کلیک شود، از نظر دقت مدعی هستیم که اطلاعات درج شده بسیار دقیق تر و درست تر از تمامی وب سایت های مشابه می باشد.

“توضیحات این فروشگاه به درخواست مدیر تهران کالا اصلاح گردید و توضیحات تکمیلی و دقیقی به این فروشگاه اضافه شد”

۹- فینال

اینطور به نظر می رد که فروشگاه اینترنتی فینال توسط شرکت ریز موج که بزرگترین تولید کننده لوح های فشرده در ایران است راه اندازی شده است.
این شرکت لوح فشرده ای با برند فینال نیز ارائه می دهد و در ابتدا به فروش این محصولات در فروشگاه خود می پرداخت، کم کم بعد از مدتی با اضافه کردن دسته بندی های جدید به سایت و ارائه محصولات جدید توانست به یک فروشگاه بزرگ آنلاین تبدیل شود و مخاطبین زیادی را تحت پوشش قرار دهد.

معرفی و مقایسه ۱۰ فروشگاه اینترنتی برتر ایران

فینال بارها در تبلیغات پاپ آپ سایت های پربازدید دیده شده است و تبلیغات زرد را در رزومه این فروشگاه دیده ام!
اضافه کردن کالا به سبد خرید کاملا پنهان است و شما باید خودتان بعد از اضافه کردن کالا به سبد خرید به دنبال سبد خریدتان بگردید و ادامه مراحل را پیش ببرید.
ارسال های رایگان فروشگاه فقط محدود به تهران و حومه آن می باشد و این تقاوتی است که فینال بین کاربران خود در نظر گرفته است.

فروشگاه اینترنتی فینال در بازار مواد غذایی نیز وارد شده است و به ارائه انواع موارد غذایی در وب سایت خود می پردازد. طراحی تقریبا خوب سایت فینال و ریسپانسیو این سایت که واقعا عالی کار شده است در کنار تعداد بالای محصولاتی که ارائه می شود، فینال را به یک فروشگاه اینترنتی تقریبا خوب تبدیل کرده است و همین موارد باعث گردید فینال را در لیست ۱۰ سایت برتر معرفی کنیم.

۱۰- البسکو

البسکو از برندهای قدیمی پوشاک است و از سالها قبل در این حوزه فعالیت داشته است، فروشگاه اینترنتی البسکو نتیجه  ورود قدرتمند این شرکت به حوزه تجارت الکترونیک است.
فروشاه اینترنتی البسکو با یکی از بهترین فروشگاه ساز های جهان یعنی مجنتو ساخته شده است که بنابراین اکثر موارد مورد نیاز که یک فروشگاه باید به طور پیش فرض داشته باشد را دارا می باشد.

معرفی و مقایسه ۱۰ فروشگاه اینترنتی برتر ایران

البسکو ۳۰ روز گارانتی برگشت کالا دارد و ثبت سفارش در آن تقریبا راحت است و برای راحتی بیشتر در ثبت سفارش با موبایل نیز می توانید اپلیکیشن موبایل این فروشگاه را دانلود نمایید.

نتیجه گیری نهایی:

در این مقاله هدف اصلی صرفا معرفی فروشگاه های برتر بر اساس معیار های فنی و کاربردی بود و پس از آن آشنایی کاربران موج سئو با مواردی که در یک فروشگاه اینترنتی می تواند مهم تلقی شود و یا به عنوان ضعف آن فروشگاه در نظر گرفته بشود.

چیزی که اهمیت بسیار بالایی دارد این است که شاید در ظاهر این موارد کوچک به نظر برسند اما همین موارد به ظاهر کوچک است که باعث تفاوت های بسیار بزرگ می شود.

نظر شما چیست؟

در نهایت از شما می خواهیم که تجربه خرید خود از این فروشگاه ها و یا فروشکاه های اینترنتی دیگری که در این مقاله در مورد آنها صحبت نشد را در بخش نظرات با دیگر دوستان خود به اشتراک بگذارید تا با این کار بتوانیم به یکدیگر در جهت انتخاب صحیح بهترین فروشگاه اینترنتی برای خرید های آنلاین بعدی کمک کنیم.

عالی بود(28)جالب نیست!(1)

۲۳ دیدگاه

  1. سلام کار خوبیه که فروشگاه های اینترنتی معتبر و مطرح رو معرفی می کنید . درواقع این کار باعث میشه تا افراد کمتری گیر کلاهبرداران اینترنتی بیفتند و پول و سرمایه شون رو از دست بدن اما کاش علاوه بر فروشگاه های معروف ، فروشگاه های کمتر شناخته شده اما معتبر که به صورت قانونی کار می کنند هم بهشون پرداخته بشه و معرفی بشن .
    ما در زمینه فروش کالای برق ، لوازم کولری ، لامپ و روشنایی ، آنتن و گیرنده و ... فعالیت می کنیم و به تازگی فروشگاه اینترنتی راه اندازی کردیم و ممنون میشیم اگر سایت ما رو هم بررسی کنید و در صورت امکان در سایت تون معرفی کنید.
    فروشگاه اینترنتی عرفانیان کالا
    https://ekala.org

    عالی بود(۱)جالب نیست!(۰)
  2. سایت خیلی خوبی دارید
    امیدوارم موفق باشید

    عالی بود(۰)جالب نیست!(۰)
  3. بامیلو که به خاطر اشتباه فراوان به خاطره ها پیوست
    دیجی کالا هم که شاکی زیاد داره
    از ارسال دیر و نا به هنگام تا محصولات بنجل
    ما هم یه سایت اینترنتی فروش محصولات آموزشی داریم.به ما هم سر بزنین
    mrwins . ir/shop

    عالی بود(۰)جالب نیست!(۱)
  4. فروشگاه لپ تاپ استوک آرانیک کالا

    سلام جای تعجب داره که چرا تو همه سایت ها ، اولین گزینه دیجی کالا و بامیلو هستش ؟ در حالیکه دیجی کالا روزبه روزداره بد تر میشه و بامیلو هم که خیلی وقته رفته قاطی باقالیا.
    لطفا این سایت رو هم بررسی کنید.
    aranikala.com

    عالی بود(۴)جالب نیست!(۱)
    • **** بله بامیلو خیلی وقته نیست و میتونه نمونه خوبی باشه برای نداشتن مدیریت درست! و دیجی کالا هم به هر حال اول و بزرگترین فروشگاه اینترنتی ایران هست و نمیشه نادیده گرفت. در ضمن اون سایت هم از نظر ظاهری خوب هست ولی به هر حال قالب وردپرس و آماده هست و نباید انتظار داشته باشید کاربرتون رو سورپرایز کنید!!! و اینکه این سوال رو همیشه از خودتون بپرسید کاربران چرا باید از شما خرید کنند... این سوال رو بارها از خودتون بپرسید و جوابش رو خودتون پیدا میکنید...

      عالی بود(۴)جالب نیست!(۰)
  5. شیکسون بدترین فروشگاه اینترنتی ایرانه

    من یکبار خرید کردم و متصفانه چندین کالا هم خریدم و بشدت پشیمانم

    عالی بود(۶)جالب نیست!(۱)
  6. سلام ، من می خواستم فروشگاه بسازم سرچ که کردم با سایتی به نام فروشگاه ساز رایگان اینسیم www.enasim.ir آشنا شدم که خیلی سریع و راحت می توانی فروشگاه بسازی در هر زمینه ای و فروشگاهتون نماد ملی داره درگاه بانکی داره کد مرسوله پستی میتونید ثبت کنید،آدرس مخصوص خودتون رو برای فروشگاه بهتون میده،توی سرچ هم خوب پیدا میشه.کارنامه معاملاتی برای هر فروشنده داره که سوابق خرید و فروشش هست همچنین برای خریدار و امکانات دیگه که خودتون میتونید بررسی کنید.

    عالی بود(۳)جالب نیست!(۶)
  7. ایسام جزو این لیست به حساب نمیاد؟

    عالی بود(۰)جالب نیست!(۰)
  8. گاهی خیلی از سایت های معتبر ولی ساده و جدید از اینا بهتر کار می کنن

    عالی بود(۱)جالب نیست!(۰)
  9. لطفا سایت های چاپ آنلاین مثل چاپ آقا، ایران کهن، چاپ سل و آی آر چاپ رو هم مقایسه کنید

    عالی بود(۲)جالب نیست!(۰)
  10. مطلب خوبی بود. ممنون از شما.

    عالی بود(۲)جالب نیست!(۰)
  11. بامیلو واقعا متعهد نیست.اینکه میگن ۱۰۰ روز بازگشت کالا دروغ محضه.باور نکنین...من ی اسپیکر ازشون خریدم اما جنس خراب برای من فرستادن..من همون روز زنگ زدم و گفتم خرابه و پس فرستادم.دقیقا سه ماه منو سر دواندن و همش میگفتن منتظر تماس ما باشید و بعد از سه ماه گفتن جنس شما کارت گارانتی روش نبوده.انگار من بیمارم خودم کارت گارانتی را نفرستم.حتی گفتن ممکنه اشکال از ما باشه که کارت گارانتی براتون نفرستادیم اما نمیتونیم عوض کنیم و همون جنس خراب را برام فرستادن...گول فروشگاهشون را نخوردین....تو نظر کاربران را نگاه کنین هیچ نظری نیست چون همه را خودشون حذف میکنن...
    _________________
    وب سایت موج سئو : صرفا با نشر این مطلب ، آنرا تایید یا رد نمیکنیم... قضاوت با شما بازدیدکنندگان گرامی

    عالی بود(۱۰)جالب نیست!(۰)
  12. سلام ببخشید من دانشجوی itهستم می خواتم درباره سایت۵۰۴۰ اطلاعتی بدین

    عالی بود(۱)جالب نیست!(۰)
    • برای اطلاعات بیشتر از خود این وب سایت استفاده کنید و لازم به ذکر هست که این فروشگاه در حوزه سلامت و مکمل کار میکند که بیشتر در شهرستان ها تبلیغات محیطی دارد و از بازیگران و چهره های معروف برای تبلیغات مکمل های رشد مو و ... استفاده میکند.

      عالی بود(۱)جالب نیست!(۰)
  13. سلام دوستای گلم
    بخدا قسم این چیزهایی که میگم عین حقیقته
    من نه فروشنده لوازمم و نه صاحب سایت اینترنتی و رقیب دیجی کالا که بخوام ازش بد تعریف کنم و خرابش کنم.من بدبختانه یه لپ تاپ به قیمت حدود دو میلیون و خوردی از دیجی کالا خریدم و وقتی اونو از جعبه باز کردم دیدم یه مشکل فیزیکی داره خیلی تو ذوقم زده شد.بردم خدمات کامپیوتری که روش ویندوز نصب کنم این موضوع را باهاش درمیون گذاشتم و اون بهم گفت معمولا لپ تاپ هایی که ضربه میخوره و آسیب میبینه این مشکل براش پیش میاد.نمیخاد ویندوز نصب کنی برو و سریعا بهشون پس بده که بعدا این لپ تاپ واست مشکل ساز میشه و به مرور زمان آسیب میبینه ولی برای پس دادن باید هفت خان رستم را طی کنی.
    بهم گفت چرا نیومدی قبل از خرید با من مشورت نکردی؟ مگه بالای درب مغازم نوشته نیست مشاوره رایگان؟باهام مشورت میکردی حتی از من نمیخیدی .آیا از سابقه ی دیجی کالا اطلاع داری؟ میدونی دیجی کالا به این کارها معروفه؟ اول من به حرفش خندیدم و گفتم چون ازش خرید نکردم داره حسادت میکنه و میخاد این سایت رو خراب کنه.بعد از یه خدمات کامپیوتری دیگه هم که سوال کردم تعریف های نامناسبی از دیجی کالا کرد .
    میگن دیجی کالا هفت روز ضمانت تست میده و وظیفشه که بده چون داری اینترنتی خرید میکنی و بهترین زمان برای مرجوع کردن همون بیست و چهار ساعت اوله .من تو دوسه ساعت اولیه رفتم این موضوع را با کارشناس هاش در میون گذاشتم و اونا در جواب میپیچوندن و بهونه میگرفتن .بالاخره با چندین بار تماس گرفتن و خواهش و التماس قبول کردن لپ تاپ را بفرستم براشون تا بازدیدش کنن. جالب اینجاست بعد از رسیدن لپ تاپ بهشون درجواب به دروغ به من میگن ما به این عیب بر نمیخوریم.حتی کارشناس های کامپیوتر تو شهر من هم این مساله را تایید کردن و چیز کاملا مشخصی بود و هرلحظه احتمال اسیب دیدگی مادر بردم بود ولی کارشناسان بی وجدان دیجی کالا زیر بار نمیرن و خودشونو به کوچه علی چپ میزنن.وقتی پولتون بهشون برسه دیگه کارتون تموم میشه واونا میشن سواره و شما میشین پیاده و دیگه نمیتونی بهشون بار معیوب رو پس بدید.
    درکل خواستم به شما عزیزان بگم از نظر بنده از دیجی کالا به هیچ وجه کالا نگیرید یا اگه بگیری اگه خراب باشه مسئولیت قبول نمیکنن و ضرر میلیونی میکنید و دیگه نمیتونی ببینیشون.ولی اگه از مغازه دار بگیری میتونی بری مغازه بار رو بهش پس بدی و اینو بدونید اگر بار مغازه دار معیوب باشه با خود فروشنده طرفید.
    وقتی لپ تاپمو واسه بررسی و تایید اونا برگشت دادم چندین هفته تو قسمت کارشناسی دیجی کالا بود و منو معطل میکردند بهم میگفتند بهت زنگ میزنیم ولی زنگ نمیزدند و من باید همش پیگیر میشدم . کلی هزینه تلفنم شد.
    در کل خواستم اینو بگم من تو دو ساعت اول متوجه این عیب شدم چطور کارشناسهای دیجی کالا تو چند هفته متوجه نشدن؟ نکته جالب اینجاست وقتی پولتون بره به حسابشون کلا رفتارشون عوض میشه و با خداحافظی گوشی را قطع میکنن و همون قطعه رو براتون ارسال میکنن تا اخر عمر وقتی اون وسیله خریداری شده را میبینید یاد این کلاه می افتید که سرتون رفته.
    در ضمن دیجی کالا واسطه هم هست واسه فروش .یعنی مثلا اقای فروشنده ایکس میاد کالای خودشو تو دیجی کالا میفروشه که این خرید واقعا یه خرید پر ریسکه که ادم عاقل هیچ وقت این کار رو نمیکنه.البته من فروشنده را خود دیجی کالا انتخاب کردم که این کالای معیوب یا شایدم برگشتی نصیبم شد وای از روزی که یه فروشنده دیگه را از سایت دیجی کالا انتخاب میکردم.
    در کل خدمتتون عرض کنم بخدا قسم چیزهایی که نوشتم حقیقته و من قصد اطلاع رسانی بهتون را داشتم و خواستم تجربه و ضرر خودم را در این فضای مجازی به اشتراک بذارم تا شماهم مثل من گرفتار سایت هایی مثل دیجی کالا نشید که فقط هنرشون تبلیغ کردنه و بعد از خرید دیگه هیچ تعهدی ندارند.

    عالی بود(۲)جالب نیست!(۱)
  14. بنده با تجربه ای که از خرید از سایتهایی همانند دیجی کالا ، زنبیل ، و بامیلو و ... را داشتم به جرات میگم که از نظر قیمتی و تنوع کالا زنبیل بهترنی سایت خرید اینترنتی در ایران است و برخلاف این مقاله ، دیجی کالا دیگر بهترین سایت از لحاظ قیمت و موجودی کالا نیست !!!

    عالی بود(۴)جالب نیست!(۰)
  15. با تشکر از سایتتون
    عالی بود

    عالی بود(۲)جالب نیست!(۰)
  16. بسیار مطلبی عالی ای بود واقعا ممنون.
    امیدوارم امسال هم بامیلو جمعه به خرید رو به درستی و به خوبی سال های قبل اجرا کنه

    عالی بود(۲)جالب نیست!(۰)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 + دوازده =