خانه / آموزش سئو SEO / معیار موفقیت پروژه های سئو
1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره (1 رای, میانگین: 0,00 از 5)
Loading...

معیار موفقیت پروژه های سئو

پروژه های سئو در ایران داستان طولانی و عجیبی دارد. بسیاری از شرکت های فعال در این حوزه از رفتار مشتریان تعجب می کنند و می گویند که مشتریان دیدگاهی درستی نسبت به سئو ندارند، از طرف دیگر عده ای افراد سودجو و بی اطلاع نیز هستند که وعده های عجیب و غریب به مشتریان می دهند و آنها را فریب می دهند و از طرف دیگر بازار سئو در ایران را خراب می کنند.

پروژه های سئو در ایران

برخی از شرکت های قدیمی در این حوزه از جمله موج سئو با روشی اصولی و مطابق با راهنمای گوگل خدمات سئو را انجام می دهند و برخی دیگر صرفا با هدف گرفتن پروژه های سئو، وعده های غیر منطقی به مشتریان می دهند.

به عنوان مثال اگر فردی به مشتری بگوید که من می توانم شما را در عرض مدت سه ماه در رتبه اول گوگل قرار دهم، قولی به مشتری داده است که در اختیار او نیست و از توان او نیز خارج است. رتبه های گوگل کاملا در اختیار گوگل است و کسب رتبه مشخص در گوگل بستگی به الگوریتم های گوگل و وضعیت رقبا دارد. به همین خاطر شخصی از طرف گوگل نمی تواند به شما تضمین رتبه مشخصی را بدهد.

همین موضوع باعث میشود که وضعیت پروژه های سئو نسبت به وضعیت طراحی سایت کاملا متفاوت باشد، برخی از شرکت هایی که در حوزه طراحی وب سایت حرفه ای فعالیت می کنند، سئو را به عنوان یکی از خدمات خود مطرح می کنند اما مسئله این است که با چه شرایطی خدمات سئو را ارائه می دهند؟

من به عنوان شخصی که سال هاست در ایران به فعالیت در زمینه سئو و طراحی سایت می پردازم، فکرمیکنم که قراردادهای سئو و طراحی سایت نیاز به بازبینی بسیار اساسی دارند و امیدوارم که با همفکری شرکت های فعال در این حوزه و همچنین بررسی دیدگاه مشتریان بتوانیم به نتیجه ای مطلوب جهت ساماندهی این وضعیت در ایران برسیم.

هدفگذاری پروژه های سئو بر اساس کلمات کلیدی باعث مشکلاتی از قبیل موارد زیر خواهد شد:

  • اسپم شدن سایت به دلیل پافشاری در کسب نتیجه روی یک کلمه خاص
  • عدم کسب نتیجه بر اساس هدف (فروش محصول بر اساس جستجوی کلمات مختلف بدست می آید)
  • با توجه به تغییر الگوریتم های گوگل و تغییر نتایج، مشتری نتیجه مطلوب را نخواهد داشت و ریسک کسب و کار بالایی دارد زیرا با تغییر نتیجه ورودی خود را از دست می دهد

برای کسب این هدف باید معیارهای درستی برای نتیجه گیری در سئو تعریف کنیم از جمله آنها به موارد زیر اشاره می کنم:

  • افزایش بازدید سایت از گوگل
  • بهبود رتبه متوسط کلمات کلیدی در گوگل
  • بهبود نرخ کلیک صفحات سایت
  • قرار گرفتن کلمات کلیدی مهم و مرتبط با فعالیت سایت در صفحه اول گوگل
  • بهبود نرخ تبدیل سایت
  • بهبود زمان ماندگاری کاربر بر روی سایت
  • بهبود نرخ پرش صفحات مختلف سایت

لطفا اگر معیار دیگری را میشناسید که می تواند به این لیست اضافه شود آن را مطرح کنید.

عالی بود(0)جالب نیست!(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − 5 =