عناوین
۵ نوع محتوا که مخاطبان شما بیشتر تمایل به مشاهده آنان دارند و شما می توانید در برنامه بازاریابی اینترنتی خود از آن استفاده کنید.
۱. ویدئو ها
۲. رسانه های اجتماعی
۳. مقالات خبری
۴. محتوا و مطالب پژوهشی
۵. بازی های آموزشی / کلاس های آنلاین
ویدئو ها
ویدئو، بخش عظیمی از بازاریابی محتوا را به خود اختصاص داده است و این روند در آینده نیز در بازاریابی اینترنتی ادامه خواهد داشت. طبق آمار Cisco، در سال ۲۰۱۹، ۸۰% از محتوای وب سایت ها را ویدئو تشکیل می دهد که درصد زیادی است. این موضوع در پژوهش اخیر HubSpot نیز مطرح شده بود. در این پژوهش، ۴۵% از شرکت کنندگان در نظرسنجی، حدود ۱ ساعت و نیم در هفته از زمان خود را برای تماشای ویدئو در فیسبوک و یوتیوب صرف می کردند.
کاربرانی را در نظر بگیرید که هر روز، ۸ میلیارد ویدئو در فیسبوک و ۱۰ میلیارد ویدئو در اسنپ چت را تماشا می کنند. شایان ذکر است که امروزه رسانه های اجتماعی برای به اشتراک گذاری محتوا مورد استفاده قرار می گیرند. بنابراین برای آن برندهایی که به دنبال پیروزی در رقابت هستند، داشتن استراتژی یکپارچه سازی ویدئو با رسانه های اجتماعی ضروری است.
۱) ویدئو های خوشمزه BuzzFeed
ویدئو های خوشمزه BuzzFeed مثال خوبی از محتواهای ویدئویی هستند که مخاطبان تمایل به مشاهده آن دارند. به عنوان مثال در صفحه فیسبوک BuzzFeed می توانید ویدئوی آموزش تهیه اسنک را مشاهده نمایید. هر ویدئو در این صفحه، شامل دستورالعمل تهیه یک غذا است که این طرز تهیه، با سرعت در ویدئو ها نشان داده می شود. در واقع برای یکپارچه سازی این ویدئو ها با فیسبوک و کاهش حجم ویدئو ها، سرعت نمایش طرز تهیه غذا، افزایش یافته است.
چرا این ویدئو ها، خوب و جذاب هستند:
این ویدئو ها شیرین و کوتاه هستند: گزارشMini Matters نشان داد که بینندگان یوتیوب، یک ویدئوی ۴۲ ثانیه ای را بیشتر از بقیه دوست داشتند.
برای درک محتوای این ویدئو ها نیازی به گوش دادن صدا نیست: طبق گزارش Digiday، ۸۵% از ویدئو ها در فیسبوک بدون گوش دادن به صدا، مشاهده می شوند.
این ویدئو ها یک مهارت را به مخاطبان خود آموزش می دهند: طبق گزارش های گوگل جستجو برای یافتن ویدئوهای آموزش مهارت نسبت به سال قبل، ۷۰% افزایش یافته است.
تعداد مشاهده این ویدئوها: ۱/۱ میلیون بار
۲) سایت Vox
ویدئو های این سایت، از نوع خبری، سرگرم کننده، آموزش مهارت و توضیحی هستند و مشاهده و به اشتراک گذاری آنان آسان است.
چرا این ویدئو ها خوب و جذاب هستند:
این ویدئو ها ۲ دقیقه ای هستند: طبق گزارش Wistia، این زمان (۲ دقیقه) برای اطمینان یافتن از اینکه مخاطب همه چیز را مشاهده کرده است، کافی و مطلوب است.
این ویدئوها دارای تصاویر و انیمیشن هستند: بنابراین مخاطبان می توانند بدون گوش دادن به صدای ویدئو، محتوای آن را درک کنند.
این ویدئو ها، اخبار را پوشش می دهند: ۶۴% از کاربران توییتر در یک نظرسنجی، اعلام کردند که تمایل زیادی به مشاهده ویدئوهای خبری و کسب آگاهی از جهان پیرامون دارند.
تعداد مشاهده این ویدئوها: ۲.۷ میلیون بار