خانه / تبلیغات اینترنتی و بازاریابی / آذری جهرمی: کتابخانه ملی ایران بلاک چینی خواهد شد!
1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره (1 رای, میانگین: 0,00 از 5)
Loading...

آذری جهرمی: کتابخانه ملی ایران بلاک چینی خواهد شد!

محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، ۲۰ روز پیش بازدیدی از کتابخانه ملی داشت و بعد از این بازدید صحبت هایی راجع به استفاده از بلاک چین و ذخیره و ثبت دیجیتالی اطلاعات انجام داد.

 

وی با بیان اینکه در فناوری عصر حاضر دیگر لازم نیست تا پنجاه سال از نشر اثری بگذرد تا اجازه نشر دیجیتال آن داده شود، اعلام کرد که لزوم دیجیتالی شدن در ایران نیز به شدت حس می‌شود.

بعد از این خبر امروز او در صفحه توئیتر خود پستی منتشر کرد که از تایید برنامه اقدام مشترک کتابخانه ملی و وزارت ارتباطات خبر داد:

آذری جهرمی

استفاده از بلاک چین با نگاه ذخیره سازی اطلاعات، فارغ از استفاده های آنها در دنیای ارزهای دیجیتال، هدفی است که در حال حاضر اکثر کشورها برای رسیدن به آن تلاش می‌کنند. علاوه بر این، ثبت دیجیتالی اسناد و مدارک کشوری به صورت Open Data، این امکان را به سازمان ها و ارگان های کشوری می‌دهد تا از روش های آسان تری برای دسترسی به منابع بهره ببرند.

البته همانطور که از اخبار چند هفته اخیر پیداست، ایران به سمت استفاده از ارزهای دیجیتالی نیز سوق پیدا کرده است. اخباری مانند قانون گذاری ارزهای دیجیتال، ارز دیجیتال ملی، صنعت استخراج (ماینینگ) ارزهای دیجیتال و … نشان دهنده کامل این موضوع است.

با توجه به وضعیت نابسامان اقتصادی و نوسان شدید قیمت ارزهای رایج و حتی کالاها در بازار، باید منتظر بود تا سرانجام این اخبار و رسیدن آنها به مرحله ظهور مشخص شود. شاید صنعت نوظهور بلاک چین و ارزهای دیجیتال، روزنه‌ای از امید به روی اقتصاد کشور باز کند.

نظر شما راجع به این اخبار چیست؟ آیا میتوان ورود بلاک چین و کریپتوکارنسی به ایران را به طور رسمی اعلام کرد؟

عالی بود(0)جالب نیست!(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 1 =