خانه / تبلیغات اینترنتی و بازاریابی / آیا سایت شما برای به‌روزرسانی به وردپرس ۵ آماده است؟
1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره (1 رای, میانگین: 0,00 از 5)
Loading...

آیا سایت شما برای به‌روزرسانی به وردپرس ۵ آماده است؟

مهم نیست سایت خود را به تازگی راه‌اندازی یا به‌روزرسانی کردید؛ چون ممکن است به‌زودی مجبور به یک بازسازی بزرگ شوید.

اگر شما هم جزو ۷۵ میلیون وب‌سایتی هستید که از پلتفرم وردپرس استفاده می‌کنید؛ یک به‌روزرسانی بزرگ در راه است. اگرچه، شاید همه سایت‌ها به این به‌روزرسانی نیاز نداشته باشند.


انتشار وردپرس ۵ می‌تواند به کسب‌وکارها در به‌روزرسانی سایت‌شان و بهبود عملکرد و بازاریابی دیجیتالی کمک کند.

تقریبا یک سال پیش بود که سایت وردپرس از انتشار یک به‌روزرسانی بزرگ در سال ۲۰۱۸ خبر داد. در حالی که هنوز هیچ تاریخ مشخصی برای عرضه وردپرس ۵ اعلام نشده است ولی برخی از کاربران و سایت‌ها گمانه‌زنی‌هایی درباره ویژگی‌ها و تغییرات آن کردند.

غالب این گمانه‌زنی‌ها براساس تغییرات صورت گرفته در آخرین نگارش این پلتفرم طراحی سایت یعنی نسخه ۴.۹.۸ است.

بزرگ‌ترین قابلیت جدید وردپرس ۵ برای کسب‌وکارها، افزوده شدن صفحه و ویرایشگر Gutenberg است. این ویرایشگر می‌تواند منجر به تغییر ظاهر بسیاری از وب‌سایت‌ها شود چون یک رابط کاربری بصری دارد تا مردم هر چیزی را بدون نیاز به کدنویسی و برنامه‌نویسی طراحی کنند.

با ویرایشگر Gutenberg می‌تواند صفحاتی ساده و گرافیکی طراحی کرد که هزینه‌های به‌روزرسانی و نگه‌داری سایت‌ها را کاهش می‌دهد.

صاحبان کسب‌وکارها و همین‌طور وبلاگ‌نویسان می‌توانند با ویرایشگر گوتنبرگ، خیلی سریع صفحاتی جذاب‌تر برای سایت‌شان بدون نیاز به کدهای سفارشی HTML یا کدهای CSS بسازند.

 در حال حاضر، بسیاری از وب‌سایت‌ها باید افزونه‌های گران قیمت ویژوال کامپوزر را برای ساخت صفحات وب سفارشی نصب کنند. با دسترسی به ویرایشگر گوتنبرگ، بسیاری از وب‌سایت‌ها دیگر به ویرایشگر قدیمی و ایستای WYSIWYG روی وردپرس نیازی نخواهند داشت.

آمادگی برای وردپرس ۵

اما صاحبان وب‌سایت‌های وردپرسی و به طور خاص، صاحبان وب‌سایت‌های کسب‌وکاری بزرگ باید برای عرضه وردپرس ۵ آماده باشند. باید بررسی شود افزونه‌های نصب شده فعلی با وردپرس ۵ سازگاری کامل دارند و کدام‌یک از آن‌ها باید به نسخه‌های جدید به‌روزرسانی شوند.

هنگامی که وردپرس ۵ منتشر شود؛ احتمالا بسیاری از افزونه‌ها و ابزارها درخواست ارتقا به این نسخه را دارند و اگر یک وب‌سایت برای این به‌روزرسانی بزرگ آماده نباشد؛ شاید دردسرهای جدید یا ناسازگاری‌های آزاردهنده‌ای برای مشتریان به وجود بیاید.

ویرایشگر گوتنبرگ در وردپرس ۴.۹.۸ عرضه شده است و طراحان وب‌سایت این فرصت را دارند به طور کامل با این ابزار آشنا شده و در صورت لزوم، دیگر کارمندان و توسعه‌دهنده‌های وب را آموزش دهند.

شاید بسیاری از شرکت‌ها در این بازه زمانی نیازی به یک وب‌سایت جدید نداشته باشند ولی انتشار یک به‌روزرسانی بزرگ برای وردپرس چیزی نیست که مورد کم‌توجهی قرار گیرد چون فرصتی برای کاهش هزینه‌های سایت و افزایش بهره‌وری و کاریی است.

عالی بود(0)جالب نیست!(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 + هشت =