خانه / آموزش سئو SEO / از طریق سئو بر موج درآمد و مهارت سوار شوید
درآمدزایی با سئو
درآمدزایی با سئو
1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره (به این مطلب رای دهید)
Loading...

از طریق سئو بر موج درآمد و مهارت سوار شوید

شاید تاکنون موج‌سواری را دیده باشید. موج‌سواران تخته خود را روی قسمت جلویی موج قرار می‌دهند تا با حرکت موج به‌سوی جلو حرکت کنند. برای اینکه موج‌سوار حرکت درستی داشته باشد و موج آن را پرتاب نکند باید به‌دقت موج‌ها را زیر نظر گرفته و موجی به صخره یا ساحل نمی‌رسد را شناسایی کند. وقتی موج مناسب شناسایی شد و موج‌سوار روی آن قرار گرفت، او می‌تواند به‌راحتی روی آن حرکت کند.

این می‌تواند مثال خوبی برای کارشناس سئو باشد. کسی که الگوریتم‌ های گوگل در سئو و تغییرات گوگل را شناسایی کرده و سایت را مطابق با آنها به‌روزرسانی یا راه‌اندازی می‌کند. هدف از این کار افزایش رتبه سایت و گسترش کسب‌وکارها است. در ادامه بیشتر با فعالیت کارشناسان سئو آشنا می‌شویم.

برای اطلاع بیشتر از وظایف و فعالیت‌های کارشناس سئو کلیک کنید.

 

محمد پور فیض کارشناس سئو
محمد پور فیض کارشناس سئو

سئو چیست؟

SEO مخفف بهینه‌سازی موتور جستجو است. این در واقع مجموعه‌ای از اقدامات طراحی شده برای بهبود ظاهر و موقعیت صفحات وب در نتایج جستجوی ارگانیک است. جستجوی ارگانیک برجسته‌ترین راه برای کشف و دسترسی به محتوای آنلاین است. یک استراتژی SEO خوب برای بهبود کیفیت و کمیت ترافیک وب‌سایت شما ضرورت دارد.

شاید تا اینجا کمی گیج شده باشید که منظور ما از SEO چیست. خونسردی خود را حفظ کرده و بادقت ادامه متن را دنبال کنید. اگر شما یک مجسمه‌ساز باشید، برای اینکه یک مجسمه بی‌نقص و منحصربه‌فرد خلق کنید، باید از روش‌های درست و تکنیک‌های خاصی پیروی کنید. گاهی اوقات کوچک‌ترین حرکت اشتباه روی مجسمه باعث از بین رفتن آن می‌شود.

حالا اگر شما در گوگل یک وب‌سایت داشته باشید باید از تکنیک‌های خاصی که گوگل در نظر گرفته است، استفاده کنید. درصورتی‌که از این قوانین به‌درستی استفاده نکنید، گوگل می‌تواند سایت شما را جریمه یا گاهی غیرفعال کند. این قوانین همان الگوریتم‌ های گوگل در سئو هستند که فعالیت‌های سایت باید مطابق با آن انجام شود.

کارشناس سئو؛ وکیل‌مدافعی که موفقیت شما را تضمین می‌کند

شاید اگر از یک متخصص سئو درمورد فعالیت آن بپرسید نتواند جواب واضح و قابل درکی به شما بدهد. اما ما اینجا هستیم تا شما را با این مفهوم کاربردی آشنا کنیم. همان‌طور که وجود قوانین در جامعه به آن نظم زیادی می‌دهد و آرامش مردم را به دنبال دارد، گوگل نیز به دنبال نظم بیشتر نتایج و آرامش کاربران آن است.

متخصص سئو همانند وکیلی است که به قوانین گوگل آگاهی داشته و برای رسیدن موکل خود، یعنی وب‌سایت‌ها، تلاش می‌کند.  بهینه‌سازی موتورهای جستجو (SEO) به افراد کمک می‌کند محصولات و اطلاعات را در موتورهای جستجو مانند گوگل پیدا کنند.

محمد پورفیض، کارشناس سئو، روندها و بهترین شیوه‌های آنلاین را برای توسعه و پیاده‌سازی استراتژی‌ها یا همان الگوریتم‌های گوگل را تجزیه و تحلیل می‌کند. جالب است بدانید که متخصصین در سئو می‌توانند درآمد خوبی کسب کرده و بازار کار سئو در ایران نیز شاهد پیشرفت‌های زیادی بوده است.

مسئولیتی که گوگل به عهده الگوریتم‌های خود گذاشته است

در واقع وظیفه الگوریتم‌ها بهبود نتایج جستجو است. هدف کلی افزایش سطح ترافیک یک وب‌سایت برای بهبود تجربه کاربر و رعایت دستورالعمل‌های موتور جستجو است. با این حال، موتورهای جستجو همیشه در حال تغییر هستند و متخصص سئو باید همواره آن را زیر نظر داشته باشد.

اگر در سال 2010 بودید و عبارت «کتاب ملت عشق» را در گوگل سرچ می‌کردید قطعاً به نتایج دلخواهی نمی‌رسیدید. اما اگر همین عبارت را حالا در گوگل سرچ کنید با وجود نظم و ارتباطی که بین محتوا و عبارت جستجو شده وجود دارد می‌توانید به نتیجه مورد نظر خود دست‌یابید. در واقع همه این نظم‌ها و ارتباط‌ها به دلیل وجود الگوریتم ‌های گوگل در سئو است.

با توجه به حجم بالای اطلاعات موجود در اینترنت، برای یافتن و منظم‌کردن این اطلاعات گوگل الگوریتم‌های خود را ایجاد کرد. این الگوریتم‌ها می‌توانند میلیاردها صفحه وب را فیلتر و به کاربران کمک کنند تا نتایج ارزشمند مرتبط با موضوع مورد نظر خود را دریافت کنند. گوگل از این سیستم پیچیده برای واردکردن داده‌ها از فهرست و رتبه گوگل استفاده می‌کند. در نهایت بهترین نتایج ممکن را ارائه می‌دهد.

اگر می‌خواهید از الگوریتم‌ های گوگل در سئو بیشتر بدانید، کلیک کنید

 

جادویی که کارشناس سئو با الگوریتم‌های گوگل انجام می‌دهد

صدها عامل در رتبه‌بندی نهایی وب‌سایت شما در گوگل نقش دارند. علاوه بر این، تشخیص اینکه گوگل چه نوع روندهایی را ممکن است با کلمات کلیدی انتخابی شما مرتبط کند، می‌تواند سخت باشد. کار یک متخصص سئو با چند تغییر وب‌سایت و چند لینک پراکنده در سراسر اینترنت محدود نمی‌شود. در عوض، متخصص باید مانند توپ دائماً به دنبال راه‌های جدیدی برای به حداکثر رساندن ترافیک وب‌سایت باشد.

منظور ما از «به حداکثر رساندن» فقط افزایش اعداد نیست. منظور ما یافتن افرادی است که کسب‌وکار شما را به سود می‌رساند. بهینه‌سازی وب‌سایت برای موتورهای جستجو مستلزم آگاهی از این عوامل و اجرای استراتژی‌های مناسب است. با این حال، با تغییر موتورهای جستجو، یک SEO نمی‌تواند برای همیشه به همان فعالیت‌های قدیمی متکی باشد.

سئوی مدرن بسیار بیشتر از کلمات کلیدی و متاتگ است. عوامل زیادی وجود دارد که یک متخصص سئو باید با آنها سروکار داشته باشد، و این بدان معناست که آنها به طیف گسترده‌ای از مهارت‌ها نیاز دارند. محمد پورفیض در این زمینه مهارت و تجربه کافی داشته و از روش‌های مدرن برای موفقیت سایت استفاده می‌کند.

چرا الگوریتم جستجوی گوگل مهم است؟

در اوایل پیدایش گوگل، این الگوریتم‌ها توسعه چشمگیری نداشتند، اما امروزه هر سال هزاران تغییر ایجاد می‌کنند. در نتیجه، گوگل در حال حاضر حیاتی‌ترین موتور جستجوی جهان است. طبق آمار Statista، گوگل بیش از 90 درصد از سهم بازار جهانی موتورهای جستجو را در اختیار دارد.

در هر سال ممکن است بیش از دو تریلیون جستجو در گوگل انجام شود که به معنای 3.8 میلیون جستجو در دقیقه است. الگوریتم گوگل تصمیم می‌گیرد که سایت شما چه جایگاهی در نتایج گوگل داشته باشد. سه وب‌سایت اول گوگل 75.1٪ از کل کلیک‌ها را دریافت می‌کنند.

مسیری که شما را به درآمد و موفقیت می‌رساند

از آنجا که تکنولوژی در حال گسترش است و بر تعداد کاربران موتورهای جستجو افزوده می‌شود، از این رو متخصصین سئو زمینه‌های زیادی برای رشد دارند. امروزه سئو به‌عنوان بخشی از بازاریابی دیجیتال شناخته و آموزش داده می‌شود. بسیاری از متخصصان سئو از طریق کلاس‌ها و فعالیت بیشتر روی سایت‌ها، مهارت‌های لازم را یاد می‌گیرند.

پس از کسب مهارت متخصصین سئو می‌توانند پروژه‌هایی گرفته و از این طریق کسب درآمد کنند. دریافت حقوق متناسب با سطح، نقش شغلی و اندازه شرکتی که کارشناس سئو در آن کار می‌کند، متفاوت است.  بازار کار سئو در ایران نیز پیشرفت‌های چشمگیری داشته به‌طوری که در سال 1400 حداقل درآمد یک متخصص سئو، 7 میلیون بوده است. محمد پورفیض دوره‌ آموزش سئو را برگزار کرده و با شرکت در آن می‌توان به‌عنوان یک متخصص سئو در بازار کار فعالیت کرد.

برای اطلاعات بیشتر از بازار کار سئو در ایران کلیک کنید

 

 

عالی بود(1)غیر مفید(1)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *