خانه / آموزش سئو SEO / انتخاب کلمه کلیدی بلند برای سایت و تاثیرش در سئو
کلمه کلیدی و سئو
کلمه کلیدی و سئو
1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره (1 رای, میانگین: 5,00 از 5)
Loading...

انتخاب کلمه کلیدی بلند برای سایت و تاثیرش در سئو

رتبه گرفتن برای کلمات کلیدی برای سئو رایج و پر استفاده کاری بسیار ساخت است، به خصوص اگر کسب‌وکار شما تازه به دنیای تجارت پا گذاشته باشد و هنوز سیاست‌های کلی‌اش مشخص نیست. اگر می‌خواهید که سریع‌تر و با زحمت کم‌تر ترافیک و نرخ تبدیل خود را افزایش دهید، استفاده از کلمات کلیدی بلند دقیقا همان چیزی است که باید به سراغش بروید.

هرچند انتخاب کلمات کلیدی بلند مناسب همیشه کار آسانی نیست، اما غیرممکن هم نیست. من معمولا به شرکت‌ها و موسساتی که خواستار انجام سئو هستند پیشنهاد می‌کنم که هدف‌گذاری کلمات کلیدی بلند را حتما در دستور کار خود قرار دهند؛ زیرا با توجه به عادات جستجویی ایرانیان در موتورهای جستجو، آن‌ها معمولا زیاد از کلمات کلیدی با طول بلند استفاده می‌کنند.

در این پست از موج سئو می‌خواهیم راهنمای کامل انتخاب کلمات کلیدی با طول بیش از حد معمول را با شما به اشتراک بگذارم. اهمیت استفاده از این نوع کلمات کلیدی در سئو بسیار افزایش یافته و استفاده از آن‌ها اکنون به نوعی یک توفیق اجباری است.

کلمه کلیدی بلند چیست؟

کلمات کلیدی بلند به کلماتی گفته می‌شود که میزان جستجو برای آن‌ها از سایر کلمات کلیدی کمتر است؛ زیرا که بسیار خاص هستند. این نوع کلمات کلیدی معمولا سه کلمه طول دارند؛ البته طول کلمه کلیدی نمی‌تواند تنها نشانگر بلند بودن آن باشد.

رتبه گرفتن برای کلمات کلیدی بلند معمولا از انواع جنرال (که گاها کلمات کلیدی برتر خوانده می‌شوند) آسان‌تر است. اگر سایتتان به تازگی راه‌اندازی شده است یا رتبه بالایی ندارد، رتبه گرفتن برای یک کلمه کلیدی جنرال مانند «قهوه» یا «بازاریابی» ممکن است سال‌ها طول بکشد. اما با هدف قرار دادن کلمات کلیدی با فرکانس جستجوی پایین‌تر، مانند «درست کردن قهوه در خانه» یا «بازاریابی محتوایی برای شرکت‌های نرم‌افزاری» مسیر ساده‌تری برای رسیدن به صفحه اول گوگل در پیش خواهید داشت.

چرا کلمات کلیدی بلند برای افزایش ترافیک و نرخ تبدیل حیاتی هستند؟

با هدف قرار دادن کلمات کلیدی بلند به جای انواع کوتاه و جنرال می‌توان با استناد به دلایل ذکر شده در ادامه این‌گونه استنتاج کرد که بازدیدکنندگان سایت علاقه بیشتری به محصولات و سرویس‌های شما دارند:

رتبه گرفتن آسان‌تر است: اولین و البته مشخص‌ترین ویژگی این نوع از کلمات کلیدی آن است که راحت‌تر می‌توان برای آن‌ها رتبه گرفت. زیرا در پشت پرده یک جنگ تمام عیار جهت کسب رتبه‌های برتر برای کلمات کلیدی کوتاه در جریان است، اما این جنگ و نزاع برای کلمات کلیدی بلند وجود ندارد.

جذب مخاطب هدفمند است: از آن‌جایی که کلمات کلیدی با طول بلند خاص هستند، کسی که این نوع کلمات کلیدی را جستجو می‌کند به احتمال زیاد آماده است تا محصول یا سرویسی را خریداری کند. زیرا آن‌ها از پیش برای خود مشخص کرده‌اند که چه می‌خواهند. برای مثال کسی که عبارت «قهوه‌ساز خانگی» را جستجو می‌کند کاملا می‌داند که هدفش فقط خرید یک دستگاه قهوه‌ساز برای منزل است و انواع حرفه‌ای قهوه‌سازها که برای کافه‌ها استفاده می‌شوند به درد او نمی‌خورند.

تبلیغات ارزان‌تر: هرچه میزان رقابت برای یک کلمه کلیدی در گوگل ادوردز بیشتر باشد، هزینه کلیک آن نیز به تبع بالاتر است. اما همان‌طور که گفتیم کلمات کلیدی بلند معمولا رقابت کمتری دارند و سرمایه‌گذاری تبلیغاتی روی آن‌ها کمتر برایتان آب می‌خورد.

چگونه کلمات کلیدی بلند مناسب را پیدا کنیم؟

اکنون که به اهمیت این نوع خاص از کلمات کلیدی کاملا واقف شده‌اید، شاید این سوال در ذهنتان شکل گرفته باشد که چگونه می‌توانم از آن‌ها استفاده کنم. متاسفانه هیچ فرمول واحدی برای انتخاب این کلمات کلیدی وجود ندارد و ممکن است پیش از رسیدن به فرمول مناسب مجبور باشید تعدادی زیادی از این کلمات کلیدی را تست کنید. اما روش‌هایی برای ایجاد لیستی خوب از کلمات کلیدی بلند وجود دارد که در ادامه به شما خواهم گفت:

موقعیت منحصر به فرد فروش خود را بشناسید

برای پیدا کردن مناسب‌ترین کلمات، ابتدا باید کسب‌وکار خود را خوب بشناسید. از خودتان بپرسید که چه چیزی محصول یا سرویس‌هایتان را منحصر به فرد می‌کند؟ چه گروهی از مردم به آن چیزی که شما ارائه می‌دهید نیاز دارند؟ مزیت رقابتی شما چیست و چرا آن‌ها باید به جای رقبا، از شما خرید کنند؟

موقع انتخاب کلمات کلیدی این خصیصه‌ها را در ذهن داشته باشید. در ایده‌آل‌ترین حالت ممکن، کلمات کلیدی باید آن چیزی که شما در آن بهترین هستید و آن چیزی که شما را از دیگران متمایز می‌کند را بزرگ‌نمایی کنند.

از ابزارها استفاده کنید
ابزارهای آنلاین بسیار زیادی برای پیدا کردن مناسب‌ترین و بهترین کلمات کلیدی با طول بلند وجود دارد که کار را برایتان ساده‌تر می‌کنند. Keyword Planner از گوگل ادوردز یکی از بهترین این ابزارها است. برای استفاده از این ابزار بعد از ورود به حساب کاربری خود در گوگل ادوردز، از تب Tools می‌توانید به این قابلیت دسترسی داشته باشید.

سپس گزینه Search for keywords by phrase, website, or category را انتخاب کنید. اکنون در صفحه ظاهر شده، محصول یا سرویس خود را تایپ کنید. می‌توانید برای یک جستجوی هدفمند‌تر، از سایر پارامترها نیز بهره بگیرید.

استفاده از سایر روش‌ها برای گسترش لیست کلمات کلیدی

استفاده از ابزارها ایده خوبی است، اما نباید در همین‌جا متوقف شوید. یکسری ترفند قدیمی جستجوی برای کلمات کلیدی وجود دارد که هنوز هم کارساز هستند و ممکن است از طریق همین روش‌های قدیمی بتوانید کلماتی مناسب را پیدا کنید که ابزارهای آنلاین نتوانسته‌اند پیدایشان کنند. چندتا از این روش‌ها را در ادامه ذکر کرده‌ام.

۱- قابلیت تکمیل خودکار (Autocomplete) گوگل

با جستجوی یک کلمه یا عبارت در باکس جستجوی گوگل، لیستی از سایر کلمات یا عبارات مرتبط جستجو شده توسط سایر افراد به شما نشان داده می‌شود. برای مشخص شدن هرچه بیشتر عبارات جستجو شده می‌توانید طول عبارت جستجوی خود را افزایش دهید.

بیشتر بخوانید :

فاکتورهای تاثیرگذار سئو در سال ۲۰۱۹

۲- به دنبال عبارات جستجوی مرتبط بگردید

یکی از کلمات کلیدی کوتاه یا بلند خود را در گوگل جستجو کنید و ببینید که این موتور جستجو چه عباراتی را در پایین صفحه به شما پیشنهاد می‌دهد.

۳- ببینید که افراد در اینترنت در مورد موضوع موردنظر شما چه می‌گویند

با جستجوی کلمات و عبارات موردنظر خود در گوگل می‌توانید سایت‌ها و انجمن‌هایی را بیابید که در مورد موضوع شما به تولید محتوا و بحث پرداخته‌اند. در این سایت‌ها به سوالاتی که افراد پرسیده‌اند توجه کنید؛ زیرا همین سوالات می‌توانند همان کلمات کلیدی شما باشند.

چند توصیه

پیدا کردن کلمات کلیدی مناسب تنها یک راند از مبارزه است و راند دیگر مبارزه، به‌کارگیری این کلمات به شیوه‌ای صحیح است. هرچند که نحوه استفاده از این کلمات را باید در یک مقاله جداگانه به تفضیل شرح داد، اما بد نیست این چند توصیه را پذیرا باشید:

یکی از مهم‌ترین موارد در استفاده از کلمات کلیدی این است که از آن‌ها به شیوه‌ای طبیعی استفاده کنید. استفاده از برخی کلمات کلیدی در جمله آسان نیست، بنابراین باید آن‌ها را دستکاری کنید.
اگر برایتان مقدور بود، کلمات کلیدی بلند را در عنوان صفحه، عنوان‌های مطالب و زیر عنوان‌ها بگنجانید. در پاراگراف اول و ترجیحا در اولین جمله از این کلمات استفاده کنید.
اگر امکان گنجاندن کلمات کلیدی در جایی مانند عنوان‌ها وجود نداشت، لازم نیست که نگران باشید. فقط باید تا جایی که ممکن است متن خود را از لحاظ دستور زبانی طبیعی بنویسید و سعی نکنید که با زور یک کلمه کلیدی را در متن بگنجانید. هرجا امکانش بود از کلمات کلیدی استفاده کنید، اما خوانداری و کاربردپذیری متن را فدای کلمات کلیدی نکنید.
نظر شما در مورد کلمات کلیدی بلند چیست؟ آیا تاکنون از این کلمات کلیدی استفاده کرده‌اید؟ ما و دیگر خوانندگان موج سئو منتظر شنیدن تجربیات شما هستیم.

منبع : e-yavari

عالی بود(1)غیر مفید(0)

2 دیدگاه

  1. کلمات کلیدی بلند🙄
    همون لانگ تیل منظورتونه؟

    عالی بود(1)غیر مفید(0)
  2. با تشکر ویژه از مدیریت و نویسندگان سایت بابت ارائه مطالب کاربردی و مفید،

    عالی بود(1)غیر مفید(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *