خانه / بازاریابی / تأثیرات تبلیغات پیامکی بر جذب مخاطب
تأثیرات تبلیغات پیامکی بر جذب مخاطب
تأثیرات-تبلیغات-پیامکی-بر-جذب-مخاطب
1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره (1 رای, میانگین: 0,00 از 5)
Loading...

تأثیرات تبلیغات پیامکی بر جذب مخاطب

تبلیغات پیامکی یکی از موفق‌ترین روش‌های بازاریابی از طریق تلفن همراه است و به دلیل گسترش رو به رشد این وسیله‌ی الکترونیک در میان اقشار مختلف جامعه، این شیوه‌ی خاص از تبلیغات یکی از مؤثرترین روش‌های بازاریابی محسوب می‌شود. اغلب شرکت‌های روبه رشد از این شیوه برای ارتباط مستقیم با مشتری و ارتقای سطح فروش محصولات خود استفاده می‌کنند. این روش از تبلیغات مزایای بسیاری دارد که هم برای شرکت‌های مُبلِغ محصول و هم برای مصرف‌کنندگان مفید و کاربردی است.
در این مطلب به توصیف تأثیر تبلیغات پیامکی روی مشتری و افزایش نرخ فروش و مزایای این روش از بازاریابی برای شرکت‌ها از دو منظر مختلف خواهیم پرداخت.
بسیاری از متخصصان بازاریابی ارسال تبلیغات پیامکی برای انبوهی از افراد را بهترین، ساده‌ترین و مؤثرترین شیوه‌ی تبلیغات می‌دانند. این شیوه‌ی اطلاع‌رسانی و تبلیغات همواره بالاترین آمار را در نرخ تبدیل مخاطب به مشتری و مشتری بالقوه به مشتری بالفعل داشته است. تأثیر تبلیغات پیامکی روی بالا رفتن آمار فروش در تمام دنیا ثابت‌شده است به‌طوری‌که در آخرین آمار ارائه‌شده توسط New York Times تقریباً ۹۵ درصد از پیامک‌های تبلیغاتی رسیده به گوشی در تلفن همراه بازشده و خوانده می‌شوند و در بدترین حالت ۳۲ درصد از افرادی که پیامک را دریافت کرده‌اند این تبلیغ را به دیگران معرفی می‌کنند.

مزایای استفاده از پیامک‌های تبلیغاتی برای شرکت‌ها

تصمیم‌گیری در خصوص شیوه‌ی تبلیغات در بازار پرمخاطب امروز یکی از مهم‌ترین چالش‌های تیم‌های بازاریابی و فروش در شرکت‌ها است. در میان مزایای بیشمار تبلیغات پیامکی برای شرکت‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱) آگاهی از میزان اثربخشی تبلیغات پیامکی.

شاید بهترین فاکتوری که می‌تواند افراد را در خصوص انتخاب نوع تبلیغاتشان به اطمینان برساند آگاهی از میزان اثربخشی و تأثیرگذاری شیوه‌ی بازاریابی است. به‌این‌ترتیب شرکت‌ها می‌توانند بستر مناسب برای شرایطی که بعد از تبلیغات پیش می‌آید را فراهم کنند و به‌این‌ترتیب پاسخگوی نیاز مشتریان جدید باشند.
در خصوص تبلیغات پیامکی آمار نسبتاً درستی در دسترس است. به‌عنوان‌مثال همان‌طور که قبل‌تر اشاره شد ، در میان مخاطبان بین ۱۸ تا ۳۴ سال در جهان حدوداً ۹۵ درصد پیامک‌های رسیده ، خوانده می‌شوند. در این میان در حدود ۳۸ درصد از افراد دریافت‌کننده‌ی پیامک برای خرید محصول به شرکت مراجعه می‌کنند. برای اطمینان از صحت این آمارها می‌توان در یک جامعه‌ی آماری کوچک ۱۰۰ نفرِ یک پیامک تبلیغاتی با شرایط فروش خاص محصولات ارسال و تعداد تماس‌های تلفنی منجر به حضور افراد برای خرید محصول شمارش شود.

۲) تبلیغات پیامکی نیاز به طراحی پیچیده‌ای ندارد.

کافی است هنگام شروع تخفیف‌های فصلی، ورود محصول جدید یا مثلاً آغاز برگزاری دوره آموزشی یک پیامک واضح و ترغیب‌کننده، آماده و برای انبوهی از مخاطب هدف ارسال شود. به‌جز لزوم وجود فرد یا افرادی که بتوانند یک موضوع را دقیق و به‌طور متوالی برای اشخاص مختلف توضیح دهند، نیاز به هیچ زیرساخت و ابزار دیگری نیست. خیلی زود معلوم می‌شود که چند درصد از افراد دریافت‌کننده با مجموعه تماس می‌گیرند و پیگیر شرایط ذکرشده در پیامک تبلیغاتی می‌شوند.

۳) در یک‌لحظه می‌توان به افراد زیادی یک پیام را ارسال کرد.

خیلی سریع می‌توان افراد زیادی را از ورود محصول جدید یا رویداد تازه در مجموعه مطلع کرد. احتمال این‌که از میان این افراد گروه‌های مختلفی دقیقاً به کالا یا خدمات تبلیغ‌شده نیاز داشته باشند بسیار بالا است.

۴) امکان ارسال پیام تبلیغاتی در هر ساعتی از روز و هرروزی از ماه امکان‌پذیر است.

این‌یکی از بهترین ویژگی‌های پیامک‌های تبلیغاتی برای شرکت‌ها است. امکان ارسال یک پیام برای انبوهی از افراد در هر ساعتی از روز یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های یک تبلیغ موفق است. آمارها نشان می‌دهد ارسال پیغام آغاز تخفیف‌های فروش در سه روز آخر هفته ( چهارشنبه، پنج‌شنبه و جمعه) نرخ فروش را تا درصد چشم گیری افزایش می دهد. شاید هیچ شیوه‌ی بازاریابی دیگری تا این حد مؤثر نبوده و سریع عمل نکند.

۵) برای تبلیغات در این سطح وسیع نیاز به سخت‌افزار یا نرم‌افزار خاصی نیست.

خیلی مهم است که با یک ابزار به‌سادگی یک کامپیوتر می‌توان پیغام خود را مستقیم و بی‌واسطه به گوش مخاطب رساند. این ویژگی فوق‌العاده‌ای است که تنها در سیستم تبلیغات پیامکی وجود دارد.

۶) اطلاع از آمار تبلیغات منتشرشده با استفاده از سیستم مدیریتی ارسال پیامک تبلیغاتی.

به کمک این سیستم می‌توان آمار دقیقی از تعداد افرادی که پیامک را دریافت و آن را مطالعه کرده‌اند داشت. سپس با توجه به نرخ تماس‌های تلفنی و مراجعات حضوری آماری از برخوردهای مثبت و منفی این شیوه از تبلیغات به دست آورد. بامطالعه‌ی این اعداد و ارقام می‌توان در خصوص شیوه‌های تبلیغاتی و نوع بازاریابی مجموعه در آینده تصمیمات دقیق‌تری گرفت. امکانی که شاید در هیچ مدل دیگری از تبلیغات به این وضوح و دقت میسر نباشد.

عالی بود(2)جالب نیست!(0)