خانه / آموزش سئو SEO / نکاتی درباره میزان تاثیرگذاری شبکه ‌های اجتماعی در سئو
نکاتی درباره میزان تاثیرگذاری شبکه ‌های اجتماعی در سئو
نکاتی-درباره-میزان-تاثیرگذاری-شبکه -های-اجتماعی-در-سئو
1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره (4 رای, میانگین: 5,00 از 5)
Loading...

نکاتی درباره میزان تاثیرگذاری شبکه ‌های اجتماعی در سئو

نشریه‌ی Quicksprout اخیراً در یک مقاله در خصوص سئو به این موضوع پرداخته که در چند سال گذشته وضعیت سئو در مقابل بازی‌های متنوع گوگل برای بروزرسانی الگوریتم‌های مورد نیاز به چه شکل بوده و چگونه تولید محتوا به عنوان یک عامل تعیین کننده در رتبه بندی سایت عمل می‌کند.به گزارش ویرلن ؛ در این مقاله به اهمیت شبکه های اجتماعی در بین سازمان‌ها و شرکت‌های مختلف و استراتژی‌های این سازمان‌ها در حوزه‌ی تأمین محتوا برای شبکه های اجتماعی به دفعات پرداخته شده است.
۷۲ درصد از شرکت‌ها و ۸۲ درصد از آژانس‌های مختلف از شبکه های اجتماعی به عنوان یکی از تکنیک‌های سئو استفاده می‌کنند.

میزان استفاده شرکت ها از انواع روش های تبلیغات اینترنتی

متات کاتر در طی یک سرقت اطلاعاتی از گوگل در ویدیویی فاش کرد که شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک و توئیتر بر رتبه بندی سایت تأثیری ندارند و به همین دلیل شرکت‌ها با استناد به این موضوع فکر کردند که گوگل از سیگنال‌های شبکه های اجتماعی به عنوان نمایه و نشانه‌ای از اعتماد و کیفیت شرکت‌ها و نه برای رتبه بندی سایت استفاده می‌کند.حال قصد داریم به این موضوع بپردازیم که نظریه‌ی متات کاتر و برداشت شرکت‌ها از تأثیر شبکه های اجتماعی و سیگنال آن‌ها بر سئو سایت شما چگونه است.
همانطور که اشاره شد بیانیه‌ی کاتر شک بزرگی میان فعالان بهینه سازی سایت وارد کرد. اما بعدا خود کاتر با انتشار ویدیویی دوباره اعلام کرد که سیگنال‌های شبکه های اجتماعی تأثیر زیادی در سئو سایت دارد و او اشتباه کرده است. در این ویدیو کاتر بینندگان را به نظریه‌ی سالیوان ارجاع می‌دهد که در آن سالیوان در گفتگویی زنده با شرکت گوگل و بینگ (Bing) اثبات می‌کند که این دو موتور جستجوگر چگونه در رتبه بندی سایت عمل می‌کنند. هر دو موتور جستجوگر به سالیوان پاسخی که می‌دهند این است؛ اینکه شما چه کسی در توئیتر هستید و چقدر در آنجا مورد توجه قرار می‌گیرد مستقیماً در رتبه بندی سایت شما تأثیر می‌گذارد! تحقیقات زیادی در این زمینه صورت گرفت و تأثیر شبکه های اجتماعی در سئو و هم‌چنین استفاده از تکنیک‌های سئو در شبکه های اجتماعی برای رسیدن به این هدف بسیار مورد بحث قرار گرفت و نتایج مختلفی حاصل شد.نهایتاً در همه‌ی این جستجوها ۵ مورد کلیدی سئو که می‌تواند در شبکه های اجتماعی به نحوی عمل کند که تأثیر مستقیمی در رتبه بندی سایت شما داشته باشد ، بصورت خلاصه در زیر به آن‌ها اشاره خواهیم نمود :

لینک هایی که در شبکه های اجتماعی استفاده می کنید می تواند در رتبه بندی سایت شما مؤثر باشند
بسیاری از شرکت‌ها و متخصصین سئو اعتقاد دارند که استفاده از لینک‌های معتبر می‌تواند در سئو سایت موثر باشد.
درواقع لینک‌های که در شبکه های اجتماعی هم‌چون فیس بوک، اینستاگرام ، توئیتر، لینکدین، گوگل پلاس و یوتیوب اشتراک گذاری میکنید به موتورهای جستجوگر کمک می‌کنند تا بدانند که وب سایت شما معتبر است و چه کلمات کلیدی در آن وجود دارد.

میزان محبوبیت پیج شما در شبکه های اجتماعی در نتایج گوگل تأثیر مستقیم دارد.پروفایل‌های ایجاد شده در شبکه های اجتماعی قطعاً بر نتایج جستجوی موتورهای جستجوگر تأثیرگذار خواهند بود. اما علاوه بر آن ، رنک و اتوریتی شبکه های اجتماعی هم در جذب کاربران بیشتر از طریق جستجو تأثیرگذار است. مثلاً وقتی در موتورهای جستجوگر عبارتی را جستجو نمایید آدرس پیج شما در اینستاگرام (Instagram) در رتبه ۵، پینترست(Pinterest) در رتبه ۶ و توئیتر(twiiter ) در رتبه ۸ نمایش داده خواهد شد.شبکه های اجتماعی به عنوان موتورهای جستجوگر شناخته می‌شوند امروزه مردم برای جستجو تنها از موتورهای جستجوگر مشهور مانند گوگل استفاده نمی‌کنند. آن‌ها از شبکه های اجتماعی هم برای پیدا کردن مطالب مورد نظرشان استفاده می‌کنند. بنابراین در هنگام ساخت صفحه و پروفایل کسب و کارتان در شبکه های اجتماعی باید به تولید محتوا و کلمات کلیدی بیشتر توجه کنید .معمولاً کاربران به دو صورت در شبکه های اجتماعی موضوع را جستجو می‌کنند ؛ یا کلمه‌ی کلیدی را نوشته و به دنبال مطالب مرتبط می‌گردند و یا اگر شرکت شما را بشناسند، اقدام به وارد کردن نام شرکت شما می‌کنند تا نسبت به حضور شما در این شبکه‌ها اطلاع کسب کرده و نمونه‌کارهای شما را ببینند.

اکنون نه به معنی هرگز نیست

حتی اگر خود موتورهای جستجوگر بگویند سیگنال‌های سوشیال مدیا در حال حاضر بر روی رتبه سایت شما تأثیر ندارد، منظورشان برای همیشه نیست. شبکه های اجتماعی اصلاً قرار نیست بخش بزرگی از کسب و کار شما باشند.
ضمن اینکه موضوعاتی مثل بک لینک و یا رپورتاژ آگهی و هچنین حضور در انواع سایت‌ها به تنهایی نمی‌تواند مورد اعتماد گوگل برای حضور پر رنگ شما یا سایت شما باشد و به همین منظور برای رتبه بندی سایت شما گوگل نهایتاً مجبور خواهد بود که از موارد تکنیک‌های دیگر سئو هم‌چون شبکه های اجتماعی نیز استفاده نماید.

بینگ( bing) را فراموش نکنید

شاید موتور جستجوگر گوگل به شما اطمینان ندهد که از سوشیال مدیا برای رنک بندی سایت شما استفاده می‌کند اما هیچ شواهدی نشان نمی‌دهد که بینگ از این ترفند استفاده نمی‌کند؛ بخصوص که خود کارشناسان آن در گفتگو با سالیوان این را اعتراف کرده بودند. در ضمن فراموش نکنید که شعار بینگ چیست. او می‌گوید:” ما به قدرت اجتماعی یک کاربر نگاه می‌کنیم. ما به تعداد افرادی که شما دنبال می‌کنید نگاه می‌کنیم. ما تعداد نفراتی که شما را دنبال می‌کنند می‌بینیم و این موضوعات در رتبه بندی سایت شما برای ما اهمیت دارد.

عالی بود(4)غیر مفید(1)