خانه / تکنولوژی / تفاوت وب سایت با وبلاگ در چیست؟
وب سایت
وب سایت
1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره (1 رای, میانگین: 5,00 از 5)
Loading...

تفاوت وب سایت با وبلاگ در چیست؟

شاید برای کسی که وقت زیادی در اینترنت بگذارند، تفاوت های وب سایت و وبلاگ خیلی واضح باشد. اما مطمئناً بسیاری افراد هم هستند که هنوز تفاوت این ۲ را به درستی نمی‌دانند. چرا؟ چون وب سایت و وبلاگ در نگاه اول، شباهت های بسیار زیادی با یکدیگر دارند. هر چه نباشد، هر دو به صفحه های اینترنتی اشاره دارند. این شد که تصمیم گرفتیم برای شورن شدن موضوع، یک مقاله ساده و کوتاه در این مورد بنویسیم. پس اگر تفاوت این دو برای شما هم چندان واضح نیست، پیشنهاد می‌کنم با ما همراه باشید.

ما در این مقاله، تعریفی از این دو مفهوم ارائه خواهیم داد و درباره کاربردها، تفاوت‌ها و هزینه هر یک بیشتر صحبت می‌کنیم.

وبلاگ چیست؟


وبلاگ یک صفحه اینترنتی برای نوشتن یادداشت‌ها و مقالات است. در واقع، وبلاگ را می‌توان به چشم یک مجله یا روزنامه اینترنتی دید. یعنی وبلاگ مجموعه‌ای از مقالات را در خود جای می‌دهد. البته، این را هم باید بدانید که وبلاگ ها معمولاً دارای دسته بندی نیز هستند و مقالات آنها در یک یا چند دسته بندی جای می‌گیرند.

مقاله مرتبط : 

آموزش افزایش بازدید وبلاگ به صورت رایگان

 

به صورت معمول وبلاگ از زبانی ساده غیر رسمی و غیر سازمانی استفاده میکند. این را هم اضافه کنم که نوشتن در یک وبلاگ کار خیلی سختی نیست، تنها باید پیرامون موضوعی که میخواهید درباره آن بنویسید دانش کافی داشته باشید.

چگونه می‌توانم یک وبلاگ بسازم؟


اگر دوست دارید نوشته‌های خود را در اینترنت قرار دهید تا خوانندگان بخوانند، پس حتماً داشتن یک وبلاگ برایتان ایدۀ جذابی است. اما چطور باید یک وبلاگ ایجاد کنید؟ برای این منظور دو راه وجود دارد:

استفاده از وبلاگ‌سازهای رایگان: 

در حال حاضر، سرویس های وبلاگی بسیاری به زبان فارسی فعال هستند. از جمله معروف ترین آنها می توان به بلاگفا اشاره کرد. این سرویس ها یک وبلاگ رایگان بر روی دامنه خودشان در اختیار شما می‌گذارند که از طریق آن می‌توانید مطالب مختلف خود را منتشر نمایید.


به دنبال خدمات سئو هستید؟


ما دانش لازم برای افزایش اعتبار و رتبه شما در گوگل را داریم. پس خوبه با ما تماس بگیرید.
برای مشاوره رایگان، همین الان با ما تماس بگیرید.

وب سایت چیست ؟


و اما وب سایت… تفاوت اصلی وب سایت با وبلاگ در کارکرد آن است. یک وب سایت تنها با هدف نوشتن ایجاد نمی‌شود. شما وب سایت می‌سازید تا محصولات و خدمات خود را معرفی کنید، فروشگاه اینترنتی راه‌اندازی کنید و … بنابراین این وب سایت شامل صفحات مختلفی مثل صفحه اصلی، صفحه خدمات یا محصولات، صفحه درباره ما، صفحه تماس با ما و … می‌شود.

مقاله مرتبط : 

دلایل داشتن وب سایت

 

توجه داشته باشید که وب سایت ها معمولاً بخشی به عنوان وبلاگ هم دارند که در آن مطالب و نوشته‌های آنها قرار می‌گیرد. برای مثال، اکنون شما در حال خواندن بخش وبلاگ سایت ما هستید. اما این فقط یک بخش از سایت ما است و صفحات دیگری نیز داریم که در آنها به معرفی سایت ساز خود و خدمات آن می‌پردازیم.

هدف از طراحی سایت چیست؟


حالا بیایید به این سوال جواب بدهیم که در چه مواقعی شما نیاز به یک وب سایت دارید.

به جهت ارائه خدمات 
برای معرفی شرکت
جهت معرفی محصولات
جهت فروش محصولات (وب سایت فروشگاهی)
پرتال های سازمانی و دولتی


چگونه می‌توانم یک وب سایت بسازم؟


همانطور که گفتیم، سیستم هایی برای ساخت وبلاگ وجود دارند. همین موضوع در مورد وب سایت ها نیز صادق است. از جمله سیستم های مطرح می‌توان به وردپرس، جوملا، پرستاشاپ (برای ساخت فروشگاه) و … اشاره کرد.

فقط به یک نکته توجه داشته باشید:

هنگام ساختن یک وب سایت، بسیار مهم است که شما یک دامنه اختصاصی (در مورد دامنه ها بیشتر بخوانید) برای خودتان داشته باشید.

نگاهی سریع به تفاوت های وب سایت و وبلاگ


اکنون که چیستی و کارکرد هر یک از این دو مورد را متوجه شدید، بگذارید یک بار دیگر به طور خلاصه به تفاوت های آنها اشاره کنیم:

بیشتر وب سایت برای شرکت ها، ارگان ها، سازمان ها طراحی میگردد اما وبلاگ بیشتر یک مجله آنلاین اینترنتی یا شخصی میباشد.
معمولاً هزینه طراحی سایت بیشتر از ساختن یک وبلاگ است. به خصوص که وبلاگ را حتی می‌توان با سیستم های رایگان وبلاگ دهی ساخت.
به روز رسانی مطالب یک وبلاگ نسبت به محتوای صفحه اصلی یک سایت ساده تر خواهد بود.
وب سایت ها بیشتر جهت ارائه خدمات، معرفی محصول و بازاریابی و تبلیغات طراحی میگردد.


سخن پایانی


اگر فقط به محیطی برای نوشتن مقالات خود نیاز دارید پیشنهاد ما انتخاب وبلاگ میباشد که هم هزینه کمتری خواهد داشت و هم کاربر آن برای شما بیشتر خواهد داشت. شما می‌توانید این کار را حتی با سیستم‌های وبلاگ نویسی رایگان هم انجام دهید. تنها بدی آنها این است که آدرس شما به صورت زیر دامنه (مثلاً my-weblog.blogfa.com) خواهد بود. یا آنکه یک وبلاگ حرفه ای با دامنه اختصاصی راه بیندازید که طبیعتاً هزینه بیشتری خواهد داشت. اما اگر به صفحاتی برای ارائه خدمات، فروش محصولات، معرفی شرکت خود و … احتیاج دارید، پیشنهاد ما استفاده از وب سایت است.

 

منبع : پرتال

عالی بود(1)جالب نیست!(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 3 =