خانه / آموزش سئو SEO / جستجو های موبایل رسما از دسکتاپ بیشتر شد
1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره (1 رای, میانگین: 0,00 از 5)
Loading...

جستجو های موبایل رسما از دسکتاپ بیشتر شد

شرکت گوگل٬ موضوعی را که سال ها پیش بینی شده بود را بالاخره به صورت رسمی تایید کرد.
سال گذشته بیانیه های غیر رسمی از چندین کارمند گوگل انتشار یافت که بیان کرده بودند ٬ میزان عبارات جستجو شده با موبایل برای بعضی عبارات از میزان جستجو بروی دسکتاپ ها بیشتر شده است.

همچنین بیان شد که “هم اکنون جستجوهای گوگلی که بوسیله موبایل انجام می شود در ده کشور شامل آمریکا و ژاپن بیشتر از جستجوها بروی کامپیوترهای شخصی شده است.” هرچند جزییات بیشتری درباره اینکه در دیگر کشورها نسبت جستجوهای موبایلی و دسکتاپ به چه میزان تغییرات داشته و با چه نسبتی در حال رشد است را در اختیار ما قرار داده نشد.

گوگل بیان کرده بود که تعریف جستجوهای موبایلی شامل جستجوهای بروی مرورگرهای موبایل و همچنین جستجوهایی که از طریق اپلیکشن موبایل جستجوی گوگل می شود. که تا کنون این شرکت سهم هریک ازین ورودی ها را به طور مشخص بیان نکرده است.

گوگل ٬ تبلت ها را جزو دسته بندی دسکتاپ ها قرار می دهد و در نتیجه وقتی صحبت از موبایل ها می شود منظور فقط گوشی های هوشمند است و نه دستگاه های دیگر.

شرکت Comscore قبل تر یک گزارش درباره حجم جستجوهای دسکتاپ ها و تبلت ها و موبایل های هوشمند در آمریکا منتشر کرد. این شرکت گفته بود در چهارماهه آخر سال میلادی ۲۰۱۴ جستجوهای موبایل (تبلت ها و گوشی های هوشمند) حدودا ۲۹ درصد کل جستجوها را شامل می شود٬ که این رقم برای کل جستجوها در تمام اینترنت اندازه گیری شده است.

چیزی که حالا گوگل بیان کرده است با نتایجی که شرکت comScore گفته بود تناقضی را نشان می دهد و می توان نتیجه بگیریم که اطلاعات شرکت comScore صحیح نمی باشد و یا رشد جستجو بروی موبایل ها خیلی با سرعت بیشتری نسبت به آنچه پیش بینی شده بود در حال رشد است یا ترکیبی ازین توضیحات می تواند در کل صحیح باشد.من از شرکت گوگل درخواست کردم که بروی داده های شرکت comScore نظری بدهد که آنها این درخواست من را نادیده گرفتند.

این داده ها و اطلاعات جدید در ابزارهای مختلفی مانند AdWords جدید و Google Display Network و رونمایی های آپدیت های جدید در حال انتشار است. گینی ماروین در مقاله ای با جزییات بیشتری در این رابطه بحث کرده است و درباره اخبار جدیدی از تغییرات گوگل در رابطه با قالب جدید تبلیغات گوگل و ابزارهای اتوماتیک جدید در جستجوها و همچنین در نمایش تبلیغات و ابزارهای جدید اندازه گیری و قابلیت های رتبه بندی که بروی میزان نمایش های آنلاین و همچنین اندازه گیری های آفلاین تاکید می کند.

با انتشار و افشای این خبر که جستجوهای موبایل از جستجوها بروی دسکتاپ ها پیشی گرفته است ما رنگ و لعاب بیشتری به آپدیت های اخیر الگوریتم موبایل دوستانه ی گوگل می دهیم و بیشتر به بررسی آن خواهیم پرداخت. من چندین سال است بروی این موضوع تاکید داشته ام که هم اکنون موبایل ها تبدیل به “صفحه نمایش اول” برای کسب و کارهای آنلاین و بازاریاب های اینترنتی شده اند.

همین موضوع، تاییدی بر این امر است که گوگل به سمت سیاست اولویت بیشتر برای ایندکس موبایل در نظر بگیرد که طبق شنیده ها، در آینده ای نه چندان دور از آن رسما پرده برداری می کند.

عالی بود(0)جالب نیست!(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده − دوازده =