خانه / الگوریتم های سئو / لغات CTR و Impression در گوگل وبمستر تولز به چه معنا هستند؟
لغات CTR و Impression در گوگل وبمستر تولز به چه معنا هستند
لغات-CTR-و-Impression-در-گوگل-وبمستر-تولز
1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره (4 رای, میانگین: 5,00 از 5)
Loading...

لغات CTR و Impression در گوگل وبمستر تولز به چه معنا هستند؟

 در صورتی سئو سایت را از طریق بررسی جستجوهای انجام گرفته در موتورهای جستجو از طریق نرم افزارهای آمار نظیر Google Webmaster Tools انجام داده باشید به دو لغت CTR و IMPRSSION احتمالا مواجه شده اند که معنای آن را نمی دانید که در این مقاله معنای این کلمات و روش درست استفاده از هر یک از این اطلاعات برای شما توضیح داده خواهد شد.

CTR چیست؟

CTR که مخفف clickthrough rate می باشد به معنای درصد تعداد کلیک های وب سایت در تعداد نمایش وب سایت شما در نتیجه های جستجو می باشد. هر چه این درصد بالاتر باشد به معنای آن است که وب سایت موفقیت بیشتری در جذب بازدید کننده از موتورهای جستجو دارد که CTR معمولا به دو صورت کلی بر اساس کل کلمات و به صورت جزئی بر اساس کلمه کلیدی مورد نظر شما ارائه می گردد. برای آنکه CTR بالاتری داشته باشید می بایست عنوان مناسبی را برای صفحات سایت خود انتخاب نمایید تا باعث کلیک بیشتر بر روی لینک شما گردد. همچنین در کنار انتخاب عنوان جذاب و حرفه ای می بایست توضیحات متای مناسبی را در صفحات سایت خود استفاده نمایید تا کاربر با خواندن آن ترغیب به کلیک بر روی وب سایت شود. البته اعتبار برند شما و آدرس سایت شما نیز در بالا بودن این عدد موثر می باشد و هر چه برند قوی تر و معتبر تری داشته باشید جستجو گران بیشتری بر روی لینک شما کلیک می نمایند و در نتیجه درصد تعداد کلیک به تعداد نمایش یا همان CTR بالا خواهد رفت.

Impression چیست؟

Impression به تعداد نمایش وب سایت شما در موتورهای جستجو گفته می شود که این آمار نیز معمولا به صورت کلی یعنی برای کل سایت و به صورت جزئی که بر اساس هر کلمه کلیدی ارائه می گردد. در گوگل وبمستر تولز می توانید آمار نمایش وب سایت خود را برای تک تک کلمات کلیدی مشاهده نمایید. Impression بالای وب سایت وابسته به تعداد جستجوی کاربران و جایگاه وب سایت در موتورهای جستجو می باشد. به عنوان مثال در صورتی که سایت برای کلمه کلیدی صفحه اول باشد Impression سایت تعداد کامل جستجوی های انجام گرفته کلمه کلیدی می باشد و در صورتی که سایت صفحات دوم وب سایت Impression سایت تعداد کاربرانی از موتور جستجو را نمایش می دهد که وارد صفحه دوم وب سایت شده اند.

یک سئو کار با بررسی CTR , Impression مربوط به وب سایت و همچنین رتبه وب سایت و تعداد کلیک ها می تواند درک بهتری از بهینه سازی  وب سایت داشته باشد و تصمیمات بهتری برای بالا بردن رتبه وب سایت بگیرد.

عالی بود(4)جالب نیست!(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × یک =