خانه / بازاریابی / ۶ دلیل مهم برای توجیه ناکارآمدی بازاریابی ایمیلی
۶ دلیل مهم برای توجیه ناکارآمدی بازاریابی ایمیلی
۶-دلیل-مهم-برای-توجیه-ناکارآمدی-بازاریابی-ایمیلی
1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره (1 رای, میانگین: 0,00 از 5)
Loading...

۶ دلیل مهم برای توجیه ناکارآمدی بازاریابی ایمیلی

از ابتدای همه گیر شدن اینترنت و استفاده افراد از آن، ایمیل یکی از روش‌های مناسب برای بازاریابی و تبلیغات محسوب می‌شد. اما اکنون به دلیل استفاده از سایر روش‌های موجود، ناکارآمدی بازاریابی ایمیلی را شاهد هستیم.

استفاده از ایمیل علاوه بر تبلیغات و بازاریابی، یکی از بهترین روش‌ها برای برقراری ارتباط بین افراد نیز محسوب می‌شد. استفاده از ایمیل برای دسترسی و ارتباط با مشتریانی که به اینترنت متصل هستند نیز گزینه‌ای مناسب است.

رفته رفته فیلترهای اسپم و پوشه‌ی تبلیغات نیز اضافه شدند و این مسئله باعث شد تا بازاریاب‌ها نیز برای دسترسی به مشتریان و برقراری ارتباط با آنها، دچار مشکل شوند.

بنابراین وجود این موارد ناکارآمدی بازاریابی ایمیلی را باعث شده است. زیرا اکنون استفاده از بازاریابی ایمیلی آن هم در سطح گسترده، استراتژی مناسبی نیست. افرادی که از این روش استفاده می‌کنند، قطعا متوجه شده‌اند که دیگر نتایج مورد انتظار از این روش به دست نمی‌آید.

ممکن است با وجود تمام تلاش‌هایی که برای ایجاد ایمیل‌ها و به‌روزرسانی لیست دریافت کنندگان ایمیل‌ها انجام شده است، هیچ کس به ایمیل ارسالی توجه نکند و روی آن کلیک نکند، پس در واقع زمان به هدر رفته و اینجاست که ناکارآمدی بازاریابی ایمیلی قابل درک است.

دلایل مهم ناکارآمدی بازاریابی ایمیلی

می‌خواهیم در ادامه به بررسی دلایلی بپردازیم که عدم تاثیرگذاری و ناکارآمدی بازاریابی ایمیلی را توجیه می‌کنند.

۱. شناخت کافی از مشتریان خود ندارید!

معرفی محصولات باید به صورت درست و کارآمد انجام شود؛ زیرا فروش کورکورانه هیچ فایده‌ای ندارد. روش‌های متفاوتی وجود دارد که شما با استفاده از آنها می‌توانید درباره‌ی گیرندگان ایمیل خود اطلاعات بیشتری را به دست آورید.

یکی از این روش‌های موجود برای داشتن تعادل بیشتر استفاده از ابزار GetResponse است. این ابزار به شما اجازه می‌دهد تا از طریق ارسال ایمیل، تعامل بیشتری با مشتری خود داشته باشید.

شما با این ابزار قادر خواهید بود تا با نظارت روی رفتارهای مشتری، مانند باز کردن ایمیل، کلیک روی آن و همچنین قطع اشتراک، از مشتری خود شناخت بهتری داشته باشید.

۲. در ارسال ایمیل شخصی سازی انجام نمی‌شود!

قطعه بندی و هدف گذاری مجدد که برای کسب اطلاعات بیشتر درباره‌ی مشتریان استفاده می‌شود، از جمله راه کارهایی است که یک بازاریاب موفق برای شخصی‌سازی ایمیل از آن استفاده می‌کند.

فرض کنید یکی از مشتریانی که قبلا محصولی را از شما خریده است، از محصولی که ماه آینده ارائه می‌شود نیز استقبال خواهد کرد. بنابراین برای کسب اطلاعات در این زمینه ابزاری نیاز است که بتواند این نتایج را اندازه گیری کند و آنها را به شکل ایمیل انتقال دهد.

۳. موضوع ایمیل باید با دقت بیشتری انتخاب شود.

مشتریان پیام‌های فراوانی را در ایمیل خود دریافت می‌کنند، به همین دلیل آنها نگاه گذرایی به لیست ایمیل‌های خود می‌اندازند و همیشه پیامی را باز می‌کنند که توجه آنها را به خود جلب کند. باید توجه داشت که این مسئله در دنیای امروز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. کاربران امروزه بیشتر موبایل و تبلت به دست هستند و کمتر از لپ تاپ یا کامپیوترهای شخصی استفاده می کنند.

بنابراین اگر قسمت موضوع به خوبی شخصی سازی شود و تاثیرگذار باشد، کمکی بزرگ خواهد بود. شاید نوشتن نام کوچک مشتری به نظر تاثیرگذار باشد اما فقط این مورد کفایت نمی‌کند.

لازم است تا در قسمت موضوع از کلماتی استفاده شود که توجه گیرنده را جلب نماید. استفاده از شوخی و طنز و همچنین اشاره به مواردی که بتواند نظر گیرندگان را به خود جلب کند بسیار مهم است.

۴. نتایج کار تحت نظارت شما نیست.

توجه دقیق به کارها و انجام دادن صحیح آنها بسیار مهم است. اگر این توجه وجود داشته باشد، ایمیل شما می‌تواند تاثیرگذار باشد. لازم است تا بازکردن و نکردن ایمیل‌ها توسط گیرندگان بررسی شود و همچنین بعد از باز کردن ایمیل نیز نظارت لازم باید انجام شود.

بهتر است در هنگام ارسال ایمیل به زمان ارسال آن، موضوع ایمیل و سایر موارد مهم تاثیرگذار دقت داشته باشید.

۵. پایگاه داده‌ای به روز از ایمیل مخاطبان خود داشته باشید.

گاهی اوقات ناکارآمدی بازاریابی ایمیلی می‌تواند به دلیل ایمیل‌های قابل استفاده باشد. اگر ایمیلی برای کسانی ارسال کنیم که ماه هاست به حساب خود وارد نشده‌اند، در واقع نوعی اتلاف وقت است.

لازم است تا همیشه پایگاه داده‌ی مخاطبان خود را به صورت منظم، به روز کنید، در این حالت ارسال ایمیل شما می‌تواند تاثیرگذار و مناسب باشد. برای این منظور می‌توانید از نرم افزارهایی استفاده کنید که به صورت اتوماتیک، لیست شما را چک می‌کنند و آپدیت‌هایی را به شما پیشنهاد می‌دهند.

۶. بیش از اندازه ایمیل برای مخاطبان خود ارسال نکنید.

بدترین کاری که یک شرکت در مورد ارسال ایمیل می‌تواند انجام دهد، سوءاستفاده از آدرس ایمیلی است که مشتری خود در اختیار شرکت قرار داده است. از آدرس ایمیل‌هایی که در اختیار دارید، برای ارسال پیام‌هایی مثل کوپن یا پیشنهادهای ویژه استفاده کنید، تا مشتری و گیرندگان از آن لذت ببرند.

برای انجام تبلیغات و بازاریابی، ایمیل‌های در دسترس را با ارسال پیام‌های بی اساس بمباران نکنید، تا گیرنده به فکر قطع ارتباط با شما نباشد زیرا این کار باعث ناکارآمدی بازاریابی ایمیلی خواهد شد.

البته با وجود تمام این موارد می‌توان گفت که بازاریابی ایمیلی هنوز روشی کارآمد برای دسترسی به مشتریان است. اکنون کسب و کارها زیرک هستند و می‌توانند پیام‌هایی ایجاد کنند که مشتریان به خواندن آنها تمایل داشته باشند.

ابزارهای تکنولوژی مناسب، در صورتی که درست و به جا استفاده شوند، کمک خواهند کرد تا نام تجاری شرکت در عرصه‌ی رقابت باقی بماند

عالی بود(2)جالب نیست!(0)