خانه / بازاریابی / نحوه پیاده سازی یک چالش اینستاگرامی
چالش اینستاگرامی
چالش اینستاگرامی
1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره (1 رای, میانگین: 5,00 از 5)
Loading...

نحوه پیاده سازی یک چالش اینستاگرامی

احتمالاً شما هم بارها شاهد چالش‌های اینستاگرامی مختلفی بوده‌اید اما تا به حال به این موضوع فکر کرده‌اید که کاربرد این چالش ها چیست و چه سودی برای شما و کسب‌و‌کارتان دارند؟

از یک چالش اینستاگرامی به عنوان راهی برای پروموت و توسعه کسب‌و‌کار شما از طریق شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌شود. مسابقات و چالش های اینستاگرامی به شما کمک می کنند که هر روز در ارتباط با برند خود یک محتوای جدید و خلاقانه داشته باشید که توسط مخاطبان شما ایجاد می‌شوند. بنابراین این یک راه فوق العاده برای تعامل با فالوئرهایتان است. اگر چالش مناسبی را به صورت صحیح برای برند خود پیاده سازی کنید، نتیجه آن شما را شگفت زده خواهد کرد.

بهترین راه برای داشتن ایده‌های محتوایی جدید و افزایش تعامل حساب اینستاگرام، پیاده‌سازی یک چالش اینستاگرامی است.

نحوه راه‌اندازی یک چالش اینستاگرامی

چطور می‌توانید یک چالش اینستاگرامی داشته باشید؟ تنها در چند قدم می‌توانید برای خود یک چالش اینستاگرامی راه‌اندازی و آن را پیاده‌سازی کنید.

نکته: این آموزش بر مبنای چالش اینستاگرامی  #CCPhotoADay مربوط به سایت  Constant Contact ارائه شده است.

انتخاب موضوعات مرتبط به کسب‌و‌کار یا صنعت شما

سایت  Constant Contact در چالش #CCPhotoADay با سازمان های عام المنفعه و کسب‌و‌کارهای کوچک کار کرده است. بنابراین ما در ساخت چالش خود از موضوعات مرتبط استفاده کردیم و آن را پروموت کردیم که صاحبان کسب‌و‌کار را تشویق می‌کند که هویت آن ها را نشان دهند و در پشت صحنه کسب‌و‌کارشان مخاطبان آن ها را جذب کنند. آن‌ها موضوعات را تا حد ممکن عمومی نگه داشتند به‌طوری‌ که هرکس در این چالش شرکت کند بتواند چیزهایی را برای گرفتن یک عکس در کسب‌و‌کارش یا در طول روتین روزانه اش در هر روز از چالش پیدا کند.

انتخاب هشتگ مناسب

وقتی که شما لیستی از ایده‌ها را برین استورم می کنید و آن‌ها را با مخاطبان خود به اشتراک می‌گذارید، در واقع می‌خواهید مخاطبان خود را تشویق کنید که در چالش شما شرکت کنند. از آن‌ها بخواهید که در کپشن تصاویری که برای چالش شما انتخاب می‌کنند، از یک هشتگ استفاده کنند. بنابراین می‌توانید تمام تصاویری را که افراد در رابطه با چالش شما ارسال می‌کنند، پیدا و ردیابی کنید.

برای مثال، Constant Contact برای چالش اینستاگرامی خود از هشتگ #CCPhotoADay استفاده کرد. بنابراین پیدا کردن کسانی که چالش آن‌ها را با این هشتگ دنبال کرده بودند بسیار راحت بود.

وقتی تصویر خود  را در اینستاگرام منتشر می‌کنید، مطمئن شوید که هشتگ‌های دیگری را که به کسب‌و‌کار شما مربوط هستند به تصویر خود اضافه کرده‌اید.

اما چطور می‌توانید هشتگ‌های مرتبط با کسب‌و‌کارتان را پیدا کنید؟ برای این کار می‌توانید از ابزارهایی مانند Iconosquare  یا Instagramtags.com استفاده کنید و پرطرفدارترین هشتگ‌های مرتبط را پیدا کنید.

با کسانی که در چالش شما شرکت کرده‌اند در تعامل باشید.

وقتی که شما یک چالش عکس در اینستاگرام برگزار می‌کنید، هر روز باید هشتگ مربوط به آن را جستجو و تصاویر و فعالیت‌های مربوط به آن را دنبال کنید. همچنین لازم است گاهی این پست‌ها را لایک کنید یا برای آن‌ها کامنت بنویسید.

بیشتر بخوانید : 

آموزش افزایش فالوور اینستاگرام به صورت رایگان

احتمالاً شرکت‌کنندگان در چالش شما بررسی می‌کنند که به جز خودشان چه کسانی در این چالش شرکت کرده‌اند و با آن‌ها تعامل برقرار می‌کنند. آن‌ها درک می‌کنند که تعامل و گفتگو به ایجاد یک احساس حول چالش تصویری شما کمک می کنند.

محتوای خودتان را امتحان کنید.

عکس ها پرطرفدارترین محتواها در اینستاگرام هستند اما برای تنوع می‌توانید انواع مختلف دیگری از تصاویر را با هم ترکیب کنید. از ابزارهای رایگانی مانند PicMonkey یا Canva به صورت دسکتاپ (سپس ارسال به خودتان و ذخیره در تلفن همراه برای آپلود در اینستاگرام) یا اپلیکیشن‌هایی مانند Word Swag برای ساخت متن نوشته یا نقل قول‌ها، حقایق، آمار یا نکات بر روی یک عکس یا تصویر پس‌زمینه استفاده کنید.

البته بهتر است برای این کار از فتوشاپ استفاده کنید و تصاویری استاندارد، باکیفیت و یکپارچه داشته باشید اما ابزارهای بالا هم می‌توانند به شما کمک کنند. مجبور نیستید که هر روز محتوای جدیدی ایجاد کنید. بلکه می‌توانید از محتواهایی که برای شبکه‌های اجتماعی دیگر، سایت، بلاگ یا ایمیل خبرنامه خود ساخته‌اید نیز استفاده کنید. استفاده دوباره از محتوایی که در جای دیگری منتشر کرده‌اید در وقت شما نیز صرفه‌جویی می‌کند. فقط مطمئن شوید که موضوع محتوا با چالش شما تناسب دارد. علاوه بر این حتماً باید کپشن یا همان توضیح تصویر را طوری تغییر دهید که بازتابی از گفتگویی باشد که در اینستاگرام (پیرامون چالش شما) در جریان است.

پست‌های خود را برنامه‌ریزی کنید.

اجرا و شرکت در یک چالش عکس یک ماهه به کمی برنامه‌ریزی نیاز دارد. از دوستان و همکارانتان بخواهید که در پیدا کردن ایده برای همه موضوعات به شما کمک کنند و برای چالش شما عکس بگیرند یا تصویر جدیدی را خلق کنند.

در تقویم خود برای عکس‌های چالش یک یادآوری روزانه تنظیم کنید. بعضی از شرکت‌کنندگان چالش تصویری، از تصویر چالش پیش‌رو اسکرین شات می‌گیرند و آن‌ها را به‌عنوان تصویر پس زمینه خود انتخاب می‌کنند بنابراین هروقت که تلفن همراه خود را چک کنند، آن‌ها می‌بینند.

چالش خود را پروموت کنید.

فراموش نکنید که در شبکه‌های اجتماعی دیگر و ایمیل‌هایتان درباره چالش عکس خود حرف بزنید. برای اینکه چالش خود را به دامنه وسیع‌تری از مخاطبان نشان دهید باید در سایت خود و در یک پست بلاگ به آن لینک دهید یا اینکه دامنه‌ای از تصاویر را که شامل هشتگ هستند، با استفاده از ابزارهایی مانند HashAtIt گسترش دهید.

افرادی که شما را در شبکه‌های دیگر دنبال می‌کنند، دنبال کنندگان ایمیل‌هایتان یا کسانی که مطالب بلاگ شما را می‌خوانند ممکن است ندانند که شما اکانت اینستاگرام دارید، بنابراین اگر در جاهای دیگر هم درباره چالش خود حرف بزنید، میزان بازدید خود را افزایش می‌دهید.

اغلب افراد دوست دارند که چالش‌ها را در ابتدای ماه آغاز کنند اما شما می‌توانید هروقت که چالش خود را تکمیل کردید، آن را پروموت کنید.

به طور کلی چالش های اینستاگرامی یکی از روش های افزایش فالوور اینستاگرام و بازاریابی شبکه های اجتماعی است. بنابراین شما هم می‌توانید چالش اینستاگرامی خود را طراحی و پیاده سازی کنید.

منبع: constantcontact

عالی بود(1)جالب نیست!(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده + 16 =