خانه / آموزش سئو SEO / نکات مهم برای انتخاب دامنه
انتخاب دامنه
انتخاب دامنه
1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره (1 رای, میانگین: 5,00 از 5)
Loading...

نکات مهم برای انتخاب دامنه

انتخاب دامنه می تواند یکی از مهم ترین مسائل شما برای شروع یک کسب و کار باشد، در این مطلب قصد داریم نکاتی مهم درباره انتخاب دامنه مناسب ارائه دهیم.

انتخاب دامنه کار سختی است، در بسیاری از شرکت های جدید ، مشکل انتخاب یک نام برند برای اسم شرکت وجو دارد، این در حالی است که بسیاری از متخصصان معتقدند که نام شرکت شما اصلا اهمیتی ندارد، ممکن است که چنین باشد و ممکن است انتخاب دامنه کار سختی باشد. اگر شما نیز به مشکل انتخاب دامنه برخورده اید حتما این مطلب را مطالعه کنید.

سختی انتخاب دامنه

آن بخش از انتخاب دامنه سخت است که شما نمی دانید TLD استفاده کنید یا دامنه سطح بالای عمومی. در حالی که gTLD همانند یک عبارت ترسناک است که دارای زیرشاخه های بسیار زیادی برای سئو می باشد، که بیشتر مردم نمی توانند آن را درک کنند.

مقاله مرتبط : چگونه یک دامنه خوب برای سایت خود انتخاب کنیم؟

این در واقع برای توضیح دادن خیلی ساده است. TLD ها اساسا پسوندهای سایت ما را تشکیل می دهند، ‘.com’، ‘edu’، ‘gov’، ‘co.uk’، ‘.store’ یا حتی ‘sexy’ همه این ها TLDهاهستند. TLD ها دامنه های عمومی هستند که هر کسی در صورت دسترسی به  آن می تواند از آن ها استفاده کند، در حالی که TLDs، ccTLD، sTANDs محدود به دامنه هایی هستند که برای یک کشور خاص ثبت شده اند.

نکاتی برای انتخاب دامنه

در گذشته های دور گزینه های انتخاب دامنه محدود بودند و به همین جهت تصمیم گیری برای انتخاب دامنه راحت تر بود، اما در سال های اخیر قیمت های دامنه ‘.com’ افزایش یافته است و دامنه های TLD در حال افزایش هستند پس بنابراین انتخاب این که کدام TLD بهتر است سخت تر شده است. سیستم سئوی پنهان گوگل همراه با بهترین های صاحبان gTLD های جدید و gTLD های قدیمی منتشر شدند تا باعث شوند انتخاب دامنه سخت تر شود.

اما نترسید، این لیست اینجاست که تمامی بهترین موردهای gTLD را معرفی کند.

مورد اول: ‘.com’ یک کلید برای سئو است

در واقع دامنه ‘.com’ برای سئو شما خیلی مهم نیست ( به گفته یکی از نمایندگان گوگل) ، سیستم های گوگل gTLD جدید گوگل همانند gTLD های قدیمی مانند ( ‘.com’ و ‘.org’) رفتار می کنند. در TLD استفاده از کلمات کلیدی هیچ مزیت یا ضرری برای شما ندارد، تنها چیزی که اهمیت دارد ‘.com’ است که در آخر لینک اضافه می شود.

مورد دوم: مردم به gTLD های جدید اعتماد نمی کنند

طبق مطالعه ای که توسط گروه NCC صورت گرفته است، مصرف کنندگان علاقه ای ندارند که از دامنه های جدید استفاده کنند و تنها ۹ درصد از این مردم در هنگام استفاده از gTLD های جدید احساس راحتی می کنند. بنابراین به همین دلیل دامنه ها باید احساس امنیت ایجاد کنند که مصرف کنندگان در انتخاب دامنه های جدید مانند ‘.com’ و ‘.org’ احساس راحتی کنند. این طور نیست؟

اما این مطالعه همچنان نشان می دهد که بیشتر آن ها به دلیل مسائل امنیتی احساس می کنند که این سایت ها ناامن و مخرب هستند. انتخاب نام تجاری مناسب و طراحی سایت احساس امنیت را برای نزدیک به ۵۰ درصد از کاربران افزایش می دهد و تنها ارتباط برخی از پیام ها درباره امنیت و یا فقط نشان دادن نشانه هایی از این که وب سایت امن است تاثیر مشابهی را می گذارد.

حتی اگر مطالعات را کنار بگذاریم موفقیت های “copy” و “tech” نشان می دهد که طراحی سایت و محتوای آن تاثیر بیشتری نسبت به انتخاب دامنه می گذارد.

مورد سوم: شما همیشه می توانید gTLD خود را تغییر دهید

شما می توانید اما گوگل می گوید: ” تغییرات دامنه می تواند برای جست و جو کردن سایت زمان بگیرد ( به جز جست و جو کاربران) انتظار دارند که آدرس ایمیلشان در بلند مدت معتبر باقی بماند و تغییر نکند، بنابراین بهتر است در انتخاب دامنه دقت کنید تا در بلند مدت پاسخگوی نیازهای شما باشد.”

بیشتر بخوانید : عوض کردن دامنه بدون از دست رفتن رنک

معنای این حرف این است که حرکت دادن قسمت های سایت شما به یک gTLD جدید می تواند مزایایی داشته باشد، برای مثال سایت Slack بخش help خود را به slack.help انتقال داد و یا برخی از شرکت های غذایی این مورد را با انتقال دادن بخش ارگانیک خود به ‘.organic’ آزمایش کردند.

مورد چهارم: .com در حال نابودی است

خوشبختانه من فکر می کنم که یک انقلاب در دستان ماست، از دست دادن هزینه اضافی صاحبان سایت ها برای انتخاب دامنه گران قیمت ‘,com’ ،۳۹   درصد دامنه ها به اسم ‘.com’ ثبت می شوند و این آمار در حال افزایش است و زیادی شدن این علاقه است که ….

مورد پنجم: .com در حال اشباع شدن برای همیشه است

‘.com’ کمتر انتخاب می شود، از آن جایی که هزینه های بسیار زیادی برای انتخاب دامنه .com شده است تمامی نام های مناسب و خوب این دامنه انتخاب شده است و به همین علت است که افراد مجبور می شوند به سراغ gTLD های جدید بروند. این در حالی است که این مشکل در میان سایر gTLD ها وجود ندارد، به همین علت است که تعداد آن ها در دو سال اخیر از دو میلیون به ۲۲ میلیون رشد کرده است، این افزایش هزار درصدی این قضیه را زیباتر می کند آن هم در حالی که دامنه ‘.com’ همچنان در حال انتخاب نشدن توسط کاربران می باشد و کاربران به سراغ gTLD های جدیدتر می روند.

مورد ششم: هیچ برند تازه ایجاد شده ای از gTLD های جدید استفاده نمی کند

برندهای جدید در حال باهوش تر شدن و استفاده از gTLD های جدید می باشند، از مایکروسافت که از .tech استفاده می کند تا بانک هایی همچون Barclays و BNP Paribas از شرکت های موفقی هستند که از .estate استفاده می کنند. شرکت ها نه تنها از gTLD های جدید استقبال می کنند بلکه آن ها را به آغوش می کشند.

مورد هفتم: .fm به رادیو اشاره می کند، .tv به تلویزیون اشاره می کند و .dj به معنای موزیک است

اشتباه، اشتباه و اشتباه

در واقع انی ها به TLD های کشورهای Micronesia، Tuvalu و Djibouti اشاره دارند. در واقع آن ها اولین TLD های غیر تجاری بودند که توسط سایت هایی همچون last.fm یا plug.dj استفاده می شدند و در واقع یادآور انتخاب دامنه های ساده بودند که می توانستند مورد استفاده قرار گیرند.

مورد هشتم: من ممکن است الان از یک .com استفاده کنم ولی قطعا زمانی که سایتم قوی تر شود آن را آپدیت می کنم

پاسخ درستی برای این سوال وجود ندارد، Bit.ly تبدیل شد به bitly.com اما دوباره می گویم که مزایای شخصی برای .com وجود ندارد او می گفت که بعضی از افراد اعتقاد دارند که استفاده از .com دارای مزایای تجاری می باشد چرا که به این ترتیب برند صاحب قدرت می شود. در نهایت می توان گفت که .com هنوز هم فوق العاده است و اگر شما بتوانید یک اقدام به انتخاب دامنه .com با قیمت مناسب کنید و آن را خریداری کنید حتما باید آن را بگیرید. اما نیاز به دامنه .com خیلی زود از بین می رود.

در بیشتر موارد انتخاب دامنه .com یا به طرز قابل توجهی گران تر است یا این که نام دامنه نسبت به نام هایی که در gTLD های جدید وجود دارد بسیار بلندتر و مبهم تر است. با تمام موفقیت های سایت ها در انتخاب یک دامنه جدید و عدم تاثیر بر روی سئو سایت، تمرکز بر روی سئو سایت، تمرکز بر روی UX سایت و انتخاب دامنه های جدید برای کاربران راحت تر است و احتمالا راه خوبی برای موفقیت سایت شما می باشد.

 

پیشنهاد موج سئو : برای انتخاب و خرید دامنه/هاست میتوانید از مجموعه آکو خدمات بگیرید.

 

منبع : سایت برنامه نویسان

عالی بود(1)جالب نیست!(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × پنج =