خانه / راه و روش مدیریت موفق یک وب سایت تجاری / چرا با وجود شبکه های اجتماعی به سایت نیاز داریم؟
سایت یا شبکه اجتماعی
سایت یا شبکه اجتماعی
1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره (1 رای, میانگین: 5,00 از 5)
Loading...

چرا با وجود شبکه های اجتماعی به سایت نیاز داریم؟

همانطور که می دانید نسل جدید تکنولوژی نسل جدید انسان را کمک می کند به قدری در حال پیشرفت می باشد که تمامی افراد و محصولات را می تواند در بربگیرد.با یک مثال ساده این موضوع را بیشتر شرح می دهم .نسل جوان همواره با پیشرفت تکنولوژی قصد دارند تمام خدمات خود را بصورت آنلاین و از طریق شبکه های اجتماعی و یا سایت­های مخلتلف درخواست کنند.

آشنایی با تکنولوژِی های جدید

مثلا هنگامی که یک اتفاق تاسیساتی برای یک فرد که با تکنولوژی های جدید آشنا شده است رخ میدهد به نظر شما ایشان سریع آماده میشود که به دنبال تکنسین تاسیسات برود؟!

اگر در این فکر هستید، سخت در اشتباهید. این نسل ابتدا در اینترنت جستجو خواهد کرد تا کار خود را بصورت اینترنتی انجام دهد.

مقاله مرتبط : 

بهترین راهنمای افزایش بازدید سایت

در مرحله دوم در صورتی که امکان پیدا کردن خدمات مدنظر را بصورت آنلاین وجود نداشت به دنبال تکنسینی که در اینترنت آگهی زده است خواهد بود و …. این مراحل به ترتیب انجام میگردد تا فرد مدنظر را برای انجام امور تاسیسات خود پیدا کند. این مثال یک مثالی هست که شاید بسیاری از صاحبان مشاغل به این باور نرسیده باشند. ولی بنده معتقدم با پیشرفتی که در تکنولوژی ارتباطات وجود دارد، همه نسل­های جدید بالای ۹۰ درصد امورات خود را از طریق اینترنت انجام خواهند داد.

معرفی کسب و کار

شما در وب سایتتان میتوانید خود و کسب و کارتان را کامل معرفی کنید. مشخصات تماس داشته باشید تا در تغییر تماس و آدرس­ها مشتریان راحت شما را پیدا کنند. شاید علاقه داشته باشید عقاید خود را در قالب یک مطلب روی سایت خود منتشر کنید تا مشتریان شما نیز مطالعه کنند و یا حتی شاید تجربه های خود را نیز به اشتراک بگذارید.

یک وب سایت علاوه بر موارد ذکر شده بالا، به شما این امکان را میدهد که در زمان خود صرفه جویی کنید، مشتری مدارتر باشید و بهتر دیده شوید. هنگامی که سایت شما بصورت کامل خدمات شما را معرفی میکند، مشتری شما که به عنوان کاربر وارد سایت شما شده و کامل بودن آن را احساس میکند، حس اعتماد بیشتری به او دست میدهد و احساس میکند که به راحتی خدمات مورد نیازش را میتواند به مدیر کسب و کاری که ارزش بیشتری برای مشتری و کاربر خود قائل هست بسپارد.

تغییر رویه کاربران

البته امروز تمامی کاربرانی که قصد تهیه یک کالایی را دارند به جهت اینکه چک کنند کالای مدنظر آنها معتبر هست یا خیر، ابتدا در اینترنت جستجو میکنند و سپس سعی میکنند که نظرات مشتریان قبلی را نیز در تایید یا رد محصول مدنظر اعمال کنند. شرکت­ها برای تولید و توزیع روزنامه­ها میلیون­ها تومان خرج می‌کنند. با داشتن یک وبسایت می‌توانید به طور کامل مسئله اطلاع‌رسانی و انتشار اخبار را حل کنید. مشتریان شما می‌توانند به صورت آنلاین از شما و آخرین محصولاتتان در لحظه اطلاع پیدا کنند.

بیشتر بخوانید : 

استراتژی بازاریابی شبکه های اجتماعی چگونه است؟

اگر یک وبسایت داشته باشید بدون شک هزاران نفر از آن بازدید می‌کنند. شما می‌توانید به مردم نفوذ کنید و در تصمیم گیری و آموزش آنها موثر باشید.

چرا با وجود شبکه های اجتماعی همچنان به وب سایت نیازمندیم ؟

بیش از ۳ میلیارد نفر از مردم جهان از اینترنت به صورت شبانه روزی استفاده میکنند و طبعا نیازمندی های خود را تا حد زیادی از این بستر و به وسیله وب سایت­ها، شبکه­های اجتماعی و … تامین می کنند. اگر کسب و کار شما در اینترنت حضور نداشته باشد یعنی در دنیای مشتریان امروز حضور ندارید.  داشتن یک وب سایت می تواند موثر ترین و بهترین راه برای حضور یک کسب وکار در دنیای اینترنت باشد

.اما ساخت وب سایت شامل هزینه­هایی مانند دامنه، میزبانی، طراحی ،  ، به روز رسانی، نگهداری و … می باشد. در نقطه ی مقابل شما تقریبا رایگان می توانید یک صفحه ی در شبکه های مجازی مانند اینستاگرام وتلگرام و فیسبوک و تویتتر داشته باشید. اما وقتی می گوییم تجارت الکترونیک، ناگزیر شما نیاز دارید هر دو را داشته باشید و تنها داشتن یک حضور قوی در شبکه­ های اجتماعی کافی نیست.

پیشرفت رویه آنلاین بودن

امروزه تعداد کسانی که با جست و جو در اینترنت در خصوص محصول یا خدمات مورد نظرشان اطلاعات کسب می کنند رو به افزایش است. شرکت یا کسب کار شما با طراحی وب سایت می تواند اعتبار کسب کند و اگر این کار را نکنید مردم به سراغ رقبای شما خواهند رفت. با توجه به اینکه هر روز حضور مردم در فضای مجازی همچون شبکه­های مجازی بیشتر می شود عدم حضور شما و نداشتن یک وب سایت می توان منجر به شکست شما در رقابت با سایر کسب و کارهای رقیب گردد. علاوه بر این، وب سایت شما شعبه ۲۴ ساعته ی کسب و کار شما می باشد. همه برندهای تجاری و شرکت­ها حتما وب سایت دارند. شاید خود شما به عنوان کسی که از شبکه­های اجتماعی استفاده شخصی می کنید آنها را در شبکه­های اجتماعی دنبال کرده باشید.

همه شرکت های بزرگ از اول سایت داشته اند

اما  بدانید که  این شرکت­ها و برند هلی تجاری بزرگ از ابتدا و به صورت مقدماتی وب سایت داشته اند و بسیاری از امکانات فروش و بازاریابی خود را بر روی وب سایت فراهم کرده اند. اگر می خواهید رقابت با کسب و کارهای بزرگ را شروع کنید یک وب سایت نیاز اول شما خواهد بود. هنگامی از کالا یا خدمات خود به صورت حضوری برای مشتری تعریف می کنید و درنهایت کارت خود را به او می دهید، یکی از کارهایی که مشتری انجام می دهد تا از سخنان شما اطمینان حاصل کند این است که به وب سایت شما مراجعه می کند. داشتن وب سایت اعتماد او را جلب خواهد کرد.

اگر شما کل کسب و کار خودتان را بر پایه ی یک شبکه اجتماعی ایجاد کنید، شما خود را به آن شبکه اجتماعی محدود کرده اید. آنها می توانند هر زمان که صلاح می دانند تغییر ایجاد کنند، حتی اگر این تغییرات به ضرر شما باشند و شما راهکاری به جز کنار آمدن با آن شرایط را  نخواهید داشت.

در کل سایت مطمئن ترین روش است

اگر شبکه اجتماعی مورد استفاده شما به هر دلیلی فیلتر شود، یا توسط سازمان دیگری خریداری گردد و حتی غیر فعال شود، شما دیگر راهی برای دست یابی به مشتریان خود ندارید. به صورت خلاصه هوشمندانه تر است که در چیزی سرمایه گذاری کنید که خود آن را ساخته اید و مالک کامل آن هستید.

هیچ سرویسی در دنیای دیجیتال به اندازه وب ‌سایت امکان ارائه انواع خدمات مورد نیاز برای تجارت را به شما نمی‌دهد. وب سایت شما درگاه حضور آنلاین شما است. در حالی که شبکه های اجتماعی تنها ابزار بازاریابی این حضور آنلاین می تواند باشد. این وب سایت شما که درگاه خواهد بود به شما این امکان را می دهد که کنترل همه ی موقعیت ها را در دست داشته باشید و به کسب و کار خود را به همان سویی که تمایل دارید هدایت کنید.

فواید ایجاد سایت

با ایجاد یک وب سایت شما امکان ایجاد روش های متعدد بازاریابی و پیشنهاد خدمات و محصولات مکمل و اضافه را به مخاطبین خود دارید. در حالی که کسب و کار آنلاین شما در شبکه های مجازی بسیار محدود به امکاناتی جزئی می شود که زیر ساخت آن شبکه اجتماعی در اختیار شما قرار می دهد.

وب سایت می تواند یک رسانه محسوب شود و فواید رسانه را در اختیار کاربران قرار می دهد درحالیکه شبکه­های اجتماعی کار  تعامل بین مردم را در اختیار دارند

روند شبکه های اجتماعی

شبکه­ های اجتماعی یک رابطه دوسویه با کاربر دارند که یکی از حسن­های آن­ها محسوب می شود که سایت ها پیشتر فاقد آن بودند ولی درحال حاضر شما با کمک کامنت و چت آنلاین می توانید با کاربران وب سایت خود ارتباط دو سویه برقرار کنید و فواید وب سایت را بیشتر کنید به این ترتیب بر نقاط ضعف وبسایت های قدیمی غلبه خواهید کرد.

با استفاده از نکاتی که ذکر کردیم به این نتیجه میرسیم که داشتن یک وبسایت اختصاصی درکنار استفاده از ویژگی­های بیشمار شبکه های مجازی، امری حیاتی و مهم برای هر نوع کسب و کاری است. به بیان ساده تر باید بگوییم که می بایست از شبکه های اجتماعی، برای افزایش ترافیک موثر سایت خود استفاده کنید و به یاد داشته باشید که این۲ مکمل هم هستند. هر چه کامل تر باشید، موفق تر خواهید شد.

عالی بود(1)جالب نیست!(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 1 =