خانه / بهینه سازی وب سایت و فروشگاه اینترنتی برای موتور های جستجو / ۵ مورد که باعث تضعیف ارزش محتوا در سال ۲۰۱۷ می‌ شود
Content-marketing
Content-marketing
1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره (به این مطلب رای دهید)
Loading...

۵ مورد که باعث تضعیف ارزش محتوا در سال ۲۰۱۷ می‌ شود

بازاریابی محتوا بسیار مهم است، به این دلیل که یک عامل سودآور و کاملا بر اساس استراتژی‌های خلاقانه هر وبسایت است که باید بر روی تولید محتوایی باارزش و باکیفیت تمرکز کند. برند شما در وبسایت‌تان نشان داده می‌شود و وبسایت شما همان محتوایی است که تولید می‌کنید. همچنین نگاه گوگل به شما بر اساس همین محتواست؛ اما بسیاری از برندها استراتژی محتوای بدی دارند. آنها تعداد زیادی پست و کلمات را منتشر می‌کنند اما چیزی که تولید می‌کنند باعث نمی‌شود خوانندگان به سمت آنها کشانده شوند. ممکن است اشتباهاتی منجر به تضعیف محتوای شما برای موفقیت در بازاریابی محتوا شود. در اینجا به چند مورد از رایج‌ترین آنها اشاره می‌شود.

۱- نداشتن افراد خواننده

زمانیکه محتوایی را برای وبلاگ یا شبکه اجتماعی خود ایجاد می‌کنید برای چه کسی می‌نویسید؟ اگر جواب این سؤال را به طور ویژه نمی‌دانید ممکن است شما درک زیادی از اینکه مخاطبین شما چه کسانی هستند نداشته باشید. راه حل این است که با افراد خواننده تعامل داشته باشید.

بنابراین باید بدانید جامعه هدف شما چه گروهی از مخاطبان را تشکیل می‌دهد، آنها دارای چه خواسته‌هایی هستند و باید اطلاعات جامع و کاملی از گروه مخاطبان خود داشته باشید. در نتیجه محتوا باید هدفمندتر و مرتبط با خوانندگان ایجاد شود.

۲- زمان بارگذاری صفحه کند است

آیا می‌دانید که مقدار زمان بارگذاری صفحات یک وبسایت یا وبلاگ به طور مستقیم بر روی معیارهای مهمی مانند نرخ پرش (bounce rates) و نرخ تبدیل (conversion rates) اثر می‌گذارد؟ برای یک سایت تجارت الکترونیک با ۱۰۰٫۰۰۰ دلار در روز درآمد، یک ثانیه تأخیر در زمان بارگذاری صفحه می‌تواند ۲٫۵ میلیون دلار در سال هزینه داشته باشد.

بنابراین کندی زمان‌های بارگذاری صفحه می‌تواند تأثیر منفی بر روی توانایی محتوای شما برای دستیابی کاربران داشته باشد. بسیاری از علت‌های بالقوه برای سرعت‌های پایین وجود دارد اما میزبانی وب بد یکی از مقصران اصلی آن است.

یکی از وبلاگنویسان توضیح می‌دهد: «شرکت‌های میزبانی وب ارزان‌تر پکیج‌های میزبانی به اشتراک گذاشته شده را به چندین وبسایت می فروشند اما به دلیل مقدار پهنای باند بسیار کم در سراسر سرور، فضای دیسک پایین و … باعث کاهش سرعت وبسایت‌ها می‌شود». در صورتی که وبسایت شما بارگذاری آن بیش از ۳ ثانیه طول بکشد، شرکت میزبان وب خود را تغییر دهید.

یک راه حل ساده این است که ارائه دهنده خدمات میزبانی (هاستینگ) وب خوب بیابید. در حالیکه داشتن سرور اختصاصی برای خود ممکن است به علت محدودیت‌های بودجه غیر عملی باشد، یک برنامه میزبانی ابر هیبریدی یا مشترک ممکن است گزینه خوبی با کیفیت خوب میزبانی وب باشد.

۳- داشتن ترافیک کم

می‌توانید محتوای با کیفیت در اینترنت داشته باشید، اما اگر به خوبی ترافیک را به سمت آن هدایت نکنید کاملا بی‌ارزش است. آنچه که تعدادی از بازاریابان متوجه شده‌اند این است که موفقیت محتوای آنها همیشه ریشه در کیفیت محتوا ندارد؛ چنانچه محتوای خوب کمک می‌کند، اما ترافیکی که شما بدست می‌آورید هم خیلی مهم است. آیا یک استراتژی کسب ترافیک رسمی ندارید؟ اکنون وقت آن است که یک برنامه عملی را توسعه دهید. این امر می‌تواند مهمترین وظیفه بازاریابی محتوا در این سال باشد.

۴- رویکرد امن

آیا رویکرد شما برای بازاریابی محتوا بسیار ایمن است؟ تولید مقالات خسته کننده ضربه زیادی به کسب و کار شما خواهد زد؛ به این دلیل که محتوای خسته کننده خوانندگان و طرفداران شما را از بین برده و باعث یکنواخت شدن نمودار پیشرفت بازاریابی شما می‌شود. خوب است که جسور باشید و فرصت‌ها برای ایجاد محتوای خوب دریابید.

۵- نوشتن بد

همانطور که قبلا ذکر شد، کیفیت نوشتن تنها عامل تعیین کننده در موفقیت محتوا نیست. با این حال کیفیت نوشتن مهم است. اگر نوشتن ضعیفی داشته باشید در نتیجه نرخ پرش وبسایت شما بالا می‌رود و خوانندگان بر روی وبسایت نمی‌مانند.

به طور خلاصه به این نکته توجه کنید که چگونه می‌توانید از اصول بازاریابی محتوا به نفع بیشتر کسب و کار خود استفاده کنید؟ افراد بیشتر به چیزهایی اهمیت می‌دهند؟ این کارها به شما کمک می‌کند تا متوجه شوید کدام بخش از استراتژی بازاریابی محتوای شما برای به اشتراک گذاری مهمتر است. برای اطلاعات بیشتر در این مورد می‌توان مقاله چگونه استراتژی بازاریابی محتوا موفق اجرا کنیم را بخوانید.

عالی بود(4)جالب نیست!(0)

یک دیدگاه

  1. ممنون بابت مقاله مفید و کاربردی

    عالی بود(0)جالب نیست!(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده + 3 =