خانه / برند سازی / ۲۱ نکته حیاتی در بازاریابی شبکه‌های اجتماعی
۲۱ نکته حیاتی در بازاریابی شبکه‌های اجتماعی
۲۱-نکته-حیاتی-در-بازاریابی-شبکه‌های-اجتماعی
1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره (به این مطلب رای دهید)
Loading...

۲۱ نکته حیاتی در بازاریابی شبکه‌های اجتماعی

از بسیاری جهات، نگهداری از حساب کاربری کسب و کار شما در شبکه‌های اجتماعی به همان میزان که برای بلاگ خود وقت می‌گذارید، به زمان نیاز دارد. البته خوشبختانه، روند این نگهداری به گونه‌ای نیست که تداخلی در بلاگ شما داشته باشد.

تکنیک‌های بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی که در زیر آمده به شما کمک می‌کند تا در عین ساختن یک برند قابل اعتماد در فضای مجازی، کمی چاشنی سرگرم کننده هم به آن اضافه کنید. در ادامه از شما دعوت می‌کنیم تا با ۲۱ روش سریع، قابل انجام و بسیار جذاب که می‌توانید امروز و یا هر روز از آنها استفاده کنید، آشنا شوید.

۱. منسجم باشید: هیچ چیز به اندازه هر چندوقت یکبار آپدیت کردن شبکه‌های اجتماعی برندتان، «خواب آورتر» نیست! با این کار برای کاربران خود نامربوط تلقی می‌شوید و دیگر کمتر از گذشته به شما توجه خواهند کرد.

۲. در یک لحظه همه جا حضور نداشته باشید: همیشه یادگرفته‌اید که در تبلیغات ترویج کنید، ترویج کنید و ترویج کنید! که البته ایده بسیاری خوبی است اما نباید به قیمت سبک شدن برند شما بیانجامد. سعی کنید همیشه در حلقه‌ای از شبکه‌های اجتماعی حضور داشته باشید که به بهترین شکل نمایانگر برند و کسب و کار شما باشد.و

۳. محتوای قدیمی را هم به اشتراک بگذارید: آیا فقط هفته‌ای یک‌بار بلاگ خود را به روز می‌کنید؟ اشکالی ندارد؛ به سراغ مطالب قدیمی از چند هفته یا چند ماه پیش خود بروید و دوباره آنها را منتشر کنید. به خصوص اگر این مطالب در هر زمانی کاربردی هستند.

۴. تنبل نباشید و عاقلانه از #هشتگ استفاده کنید: البته مراقب هم باشید. استفاده از این علامت پنجره مانند در سرتیترها می‌تواند آزاردهنده باشد.

۵. همیشه از تصاویر استفاده کنید: تعجبی نیست که مردم همیشه به سمت محتوای بصری بیشتر جلب می‌شوند. بنابراین استفاده بیشتر از آن می‌تواند آنها را به سمت شما جذب کند.

۶. به سراغ انواع مختلفی از محتوا بروید: حالا که صحبت از عکس شد، تصور نکنید که شما باید حتما بلاگ خود را با انواع مرسوم پست‌ها پر کنید. تصاویر اینفوگرافیک و ویدئو نیز می‌توانند نقش مهمی در زمینه محتوا در بازاریابی دیجیتال باشند.

۷. لازم نیست همه پست‌ها به چیزی به خصوص اشاره کنند: بعضی اوقات به سراغ نقل‌قول‌های گاه به گاه یا ارائه آمار/واقعیت‌ های جالب بروید. مردم این عاشق این مدل محتوا هستند.

۸. بیزنس را لذت بخش کنید: با توجه به مخاطبین خود، هر از گاهی محتوای جالب و بامزه‌ای را منتشر کنید که به حوزه کاری شما مربوط می‌شود.

۹. از مسیر خارج شوید: با توجه به مخاطبین خود، گاهی اوقات می‌توانید پست‌هایی منتشر کنید که به طور کلی ارتباطی با برند شما ندارد. این کار می‌تواند به مخاطبین فروتن بودن شما و این نکته که در پشت این برند یک «شخص» وجود دارد را یادآوری کند. برای مثال عکسی از خود زمانی که به کوه‌نوردی رفته‌اید یا حتی عکسی جالب از گربه خود منتشر کنید.

۱۰. بپرسید: سوال‌هایی که نیازمند فکر کردن هستند مطرح کنید تا ارتباط شما با مخاطبین‌تان بیشتر شود. سوال‌هایی مثل «کدام را ترجیح می‌دهید؛ این یا این؟»، «چرا آره و چرا که نه؟» و یا حتی «اگر شما یک بلاگر بودید که می‌خواستید از اول این کار را شروع کنید، کدام کار را به شکلی دیگر انجام می‌دادید؟»

۱۱. سخت نفروشید: محتواهای معمولی باید اغلب اوقات کار فروش را برای شما انجام دهند.

۱۲. گاهی اوقات فروش نیز مانعی ندارد: آیا شما یک پیشنهاد فروش برای مدت زمان محدود برای یک کالا یا معرفی یک محصول دارید؟ اشکالی ندارد با یک پست مردم را به خرید آن ترغیب کنید. اما این موضوع نباید تبدیل به یک عادت شود و همیشه از آن استفاده کنید.

۱۳. خلاصه کنید: مطالب حجیم و پر از کلمه را بگذارید برای نوشته‌هایی که به عنوان منبع استفاده می‌شوند. مردم در شبکه‌های اجتماعی لزوما علاقه‌ای به توضیحات بلندبالای شما ندارند. به جای آن، سراغ مطلبی خلاصه‌تر که جذابیتی بسیار بیشتر دارد بروید که این مورد مارا به نکته ۱۴ام یعنی «کلیک-خور» می‌رساند…

۱۴. کلیک-خور: این کلمه شهرت خوبی ندارد؛ البته زمانی که مطلب شما آن محتوایی که باید را منتقل نمی‌کند. مادامی که تیتر شما صادقانه است می‌توانید از ترکیبی مثل «ما نظر ۲۵ نفر درباره XYZ را پرسیدیم و این جوابی است که آنها داده‌اند…» استفاده کنید.

۱۵. تنها به تیترهای بلاگی برای بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی اتکا نکنید: تا به حال شده در موقعیتی خاص به تیتری خارج از ترندها فکر کنید؟ مثلا یک تیتر شوک برانگیز مثل «از هر ۱۰ بلاگر، ۹ نفر پس از پایان اولین هفته، قید این کار را می‌زنند که دلیل آن این است…». (البته این آمار واقعی نیست و تنها برای مثال نوشته شده است)

۱۶. از شبکه‌های اجتماعی تنها برای وصل کردن کاربر به کسب و کار خود استفاده نکنید: گاهی اوقات به صفحات فالوئرهای خود بروید و به مطالب آنها ریپلای بزنید، آنها را به اشتراک بگذارید و گاهی اوقات با آنها ارتباط داشته باشید…حتی اگر از آخرین باری که این‌ کار را کرده‌اید زیاد نمی‌گذرد.

۱۷. قدرت نفوذ محتواهای فصلی: به عکسی با تم تابستان و نقل‌قولی در باب آن، یا یک عکس زیبا از زمستان، یا ویدئویی که حس نوستالژی یک فصل را برای مخاطب زنده می‌کند و محتواهایی از این دست فکر کنید. مکان‌هایی مثل «پینترست» و «اینستاگرام» جای بسیار خوبی برای این قبیل محتوا هستند.

۱۸. اخباری در رابطه با کسب و کار خود منتشر کنید: مردم شما را به دلیل حوزه کاری‌تان دنبال می‌کنند. در این شرایط چه چیزی بهتر از اخباری در رابطه با صنعتی که در آن حضور دارید می‌تواند شما را به مخاطبین‌تان متصل کند؟ برای انتشار اینگونه مطالب در شبکه‌های اجتماعی‌تان، اهمیتی ندارد منبع بلاگ خودتان باشد یا یک بلاگ دیگر.(پیشنهاد می‌کنیم از هر دو منبع استفاده کنید)

۱۹. روی موج سوار شوید: یک موضوع داغ جدید یا یک چالش جالب مد شده؟ پیشنهاد می‌کنیم هرچه سریعتر به سراغ آن بروید و در شبکه‌های اجتماعی خود از آن استفاده کنید. چراکه با گذشت زمان این ترند‌های داغ و جذاب، به سرعت جذابیت خود را از دست می‌دهند و دیگر مردم کمتر علاقه‌ای به آن نشان می‌دهند. کلید موفقیت در ترندهای روز شبکه‌های اجتماعی، زود به سراغ آنها رفتن است.

۲۰. به شکل منظم مسابقات کوچک برگزار کنید: برای مثال هر جمعه می‌توانید یک مسابقه کوچک در شبکه اجتماعی خود داشته باشید که در آن کاربران باید کاری جالب انجام دهند تا جایزه خود را دریافت کنند. برای جایزه نیز لازم نیست به سراغ چیزهای گران قیمت بروید. مثلا می‌توانید برای برنده هر هفته، سه روز حق عضویت رایگان یا جایزه‌های این‌چنینی در نظر بگیرید.

۲۱. خودتان باشید و لذت ببرید: بالاتر از هرچیزی که تا کنون گفته‌ایم، اجازه بدهید شخصیت واقعی شما در شبکه‌های اجتماعی‌تان بدرخشد. بازاریابی دیجیتال در شبکه‌های اجتماعی را در محدوده کارهای جالب و همینطور بازگو کردن یک شخصیت دوست داشتنی ادامه دهید.

سایت منبع: http://farnian.com

عالی بود(2)جالب نیست!(0)