با کمی مطالعه و استفاده از ابزارهای سئو، شما می توانید بر روی کلمات کلیدی متعدد تمرکز کنید. اگر بتوانید به درستی این کار را انجام دهید، متن شما حداقل برای ۵ کلمه کلیدی بهینه سازی خواهد شد. در این مقاله به شما خواهم گفت چرا باید در حین بهینه سازی متن محتوای خود، بر روی چند کلمه کلیدی تمرکز کنید.

تمرکز بر روی چند کلمه کلیدی کانونی مختلف

افزونه سئوی Yoast (یا دیگر پلاگین های بهینه سازی سئو) در روند بهینه سازی پست ها (و حتی صفحات سایت) به شما کمک می کند. فرض کنید یک وبلاگ با موضوع سفر یا مسافرت دارید و در وبلاگ خود مطلبی در مورد سفر جاده ای به شمال می نویسید. کلمه کلیدی کانونی (کوئری)، کلمه یا عبارتی است که مخاطبان شما در موتورهای جستجو برای یافتن مقالات مورد نظر خود استفاده می کنند و شما نیز قصد دارید برای آن رتبه ای بدست آورید. برای اینکه بتوانید کلمه کانونی خود را به صورت هوشمندانه انتخاب کنید باید در این زمینه تحقیقاتی انجام دهید. به عنان مثال کلیدواژه مرتبط برای وبلاگ مذکور، سفر جاده ای به شمال است. برخی اوقات یافتن یک کلمه کلیدی بسیار دشوار خواهد بود زیرا پستی دارید که می خواهید در آن برای بیش از یک کلمه کلیدی رتبه به دست آورید. به عنوان مثال ممکن است بخواهید برای مترادف های کلمه کلیدی تان نیز در نتایج جستجو رتبه بالایی به دست آورید. این نقطه دقیقاً جایی است که کلمات کلیدی کانونی متعدد به کار می آیند.

مترداف ها

همانطور که می دانید کاربران موارد مختلفی را جستجو می کنند. در حالیکه عده ای از کلمه سفر جاده ای استفاده می کنند، برخی دیگر ممکن است از کلمات با عباراتی همچون مسافرت، سفر در تعطیلات یا حتی از عبارتِ در تعطیلات به کجا سفر کنیم استفاده کنند. برای آنکه بتوانید طیف وسیعی از کاربران را هدف بگیرید باید مطمئن شوید که پست شما برای کلمات کلیدی مختلف رتبه می گیرد.

پوشش بیش از یک موضوع

گاهی اوقات برخی پست ها، بیشتر از یک موضوع خاص را پوشش می دهند و زیر مجموعه ای از موضوعات مختلف را در خود دارند. به عنوان مثال مقاله ای که در مورد سفر به شمال نوشته می شود ممکن است در برگیرنده موضوعاتی مانند برنامه ریزی برای سفر، اسباب و وسایل مورد نیاز سفر، دیدنی های شمال و محل اقامت در شمال باشد. در این شرایط ممکن است بخواهید برای تمامی این موضوعات رتبه ای در موتورهای جستجو داشته باشید.

انواع مختلف کلمات کلیدی طولانی

یکی از استراتژی های خوب برای به دست آوردن رتبه در موتورهای جستجو این است که بر روی کلمات کلیدی طولانی (Long-Tail Keywords) تمرکز کنید. همانطور که می دانید کلمات کلیدی طولانی نسبت به کلمات کلیدی اصلی، رقابت بسیار اندکی دارند و به دست آوردن رتبه برای آن ها راحت تر خواهد بود.

اگر بتوانید در یک پست برای چند کلمه کلیدی طولانی رتبه خوبی در نتایج جستجو به دست آورید در مراحل کار، پیشرفت بسیاری خواهید داشت. پیدا کردن چند کلمه کلیدی طولانی برای کلیدواژه کانونی پست تان می تواند استراتژی بسیار خوبی برای سئو سایت تان باشد. بهینه سازی یک پست برای اتواع مختلفی از کلمات کلیدی طولانی می تواند به سایت شما کمک کند تا در نتایج جستجوی متعددی مشاهده شود.

جملات و عبارات کلیدی

اگر کاربران به دنبال موارد خاص باشند از جملات و عبارات کلیدی استفاده خواهند کرد. گاهی اوقات ترتیب کلمات در عبارات و جملات کلیدی بسیار مهم خواهد بود. اگر ترتیب کلمات و استفاده از Stopword در متن تان اهمیت دارد، توصیه می کنیم که پست تان را برای انواع مختلفی از کلمات کلیدی بهینه سازی کنید.

مثلاً ممکن است گوگل عبارت کلیدی سفر به شمال با خودرو را با عبارت با خودرو به شمال سفر کنید، یکسان بداند و نتایج مشابهی را برایشان ارائه دهد. در این مورد ترتیب کلمات برای موتور جستجوی گوگل اهمیت ندارد. گرچه ممکن است که گوگل به ترتیب دیگر عبارات کلیدی اهمیت دهد. بهتر است که پست های خود را برای عبارات و جملات کلیدی متفاوت بهینه سازی کنید و ترتیب کلمات در آنها را رعایت کنید.

چگونه از کلمات کلیدی کانونی متعدد استفاده کنیم؟

بهینه سازی پست برای کلیدواژه های کانونی، متعدد بسیار آسان است. این کار را می توانید از طریق تگ های پست ها، تگ های HTML موجود و حتی محتوای داخل متن ها این کار را انجام دهید. استفاده از کلمات کلیدی درون متن می تواند راهنمای خوبی برای موتورهای جستجو باشد. همچنین، پیشنهاد می کنم مقاله ما در رابطه با انتخاب تگ های مناسب را مطالعه کنید.

امیدواریم با مطالعه این مقاله بتوانید پست های خود را برای چند کلمه کلیدی بهینه سازی کنید.