ux & seo
ux & seo
1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره (1 رای, میانگین: 5,00 از 5)
Loading...

UX و سئو

با سلام به همراهان موج سئو.امروز هم با مقاله ای دیگر از موضوع UX در خدمتتون هستم.در این مقاله در مورد ۷ گام برای ایجاد یک استراتژی جامع UX صحبت خواهیم کرد.همه می دانند که اولین گام در هر فعالیت تجاری، تحقیق در مورد راه ایجاد یک استراتژی است. این استراتژی تعیین می کند که چگونه عملکرد و فرآیند تصمیم گیری را هدایت کنید.یک پروژه وب سایت – چه اینکه برای یک کسب و کار باشد یا نه – باید همان مفهوم را دنبال کند.

بدون یک استراتژی جامع تجربه کاربر، طراحی احتمالا فاقد ویژگی ها، عناصر و قابلیت استفاده کلی است که باعث می شود وبسایت در میان بازدید کنندگان محبوب شود.در حالی که ایده ایجاد یک استراتژی UX ممکن است به نظر بسیار سرگرم کننده نباشد، یک تمرین ارزشمند است. و هنگامی که به خوبی انجام شود، و با هدف، قطعا می تواند لذت بخش باشد!

۱٫با مفهوم  استراتژی UX چیست شروع کنید

قبل از اینکه بتوانید یک استراتژی UX را برنامه ریزی کنید، واقعا باید بدانید که چه چیزی مستلزم آن است.

جیمی لووی، استراتژیست UX، استراتژی UX را اینگونه تعریف می کند:

استراتژی UX فرایندی است که باید ابتدا قبل از طراحی یا توسعه یک محصول دیجیتال آغاز شود. این دیدگاه یک راه حل است که باید با مشتریان بالقوه واقعی تأیید شود تا اثبات کند که در بازار مورد نظر است. اگر چه طراحی UX شامل جزئیات متعددی از قبیل طراحی بصری، پیام های محتوا و نحوه ی کار کاربر برای انجام یک کار است، استراتژی UX تصویر بزرگ است. این طرح سطح بالا برای رسیدن به یک یا چند اهداف تجاری است در شرایط عدم اطمینان

UX Planet یکی از جامع ترین راهنمایی ها برای تعیین استراتژی UX در دسترس است. (شما باید قطعا آن را بخوانید.)

برای تمایز بین استراتژی UX و طراحی UX می توان گفت که طراحی UX مربوط به قابلیت استفاده، محتوا، طراحی تعامل است در حالی که استراتژی UX مربوط به تصویر بزرگ، جهت محصول و دستیابی به اهداف کسب و کار است.

برای تمایز بین استراتژی UX و طراحی UX می توان گفت که طراحی UX مربوط به قابلیت استفاده، محتوا، طراحی تعامل است در حالی که استراتژی UX مربوط به تصویر بزرگ، جهت محصول و دستیابی به اهداف کسب و کار است.

۲٫مقداری تحقیق کنید

ایجاد یک استراتژی UX جامع مستلزم تحقیق فراوان است. شما نیاز دارید که با چندین گروه مختلف ارتباط برقرار کنید تا بتوانید درک کامل آنچه را که افراد به وب سایت شما متصل می کنند، می خواهند و انتظار داشته باشند.

ذینفعان اصلی: تصمیم گیرندگان و افرادی که مسئول شرکت یا محصول هستند، در مورد چگونگی کار وب سایت، بسیار مورد توجه هستند. آنها را از ابتدا درگیرکنید. بپرسید که آنها چه می خواهند ببینند و چه چیزی با وب سایت فعلی کار می کند یا خیر (اگر وجود دارد).

چه معیارهایی را آنها پیگیری خواهند کرد؟

ذینفعان ثانویه: این افراد مربوط به شرکت هستند، اما بخشی از پروژه یا تیم مدیریتی مانند شرکای مالی یا سایر کارکنان نیستند. نحوه برنامه ریزی برای استفاده از وب سایت یا برنامه را بیابید. آنها چه اهمیتی دارند؟ چه ویژگی هایی باعث افزایش تجربه می شود؟
کاربران: کاربران فعلی یا آینده نگر را در مورد آنچه که آنها می خواهند در طراحی وب سایت ببینند بررسی کنید. از چند سوال مستقل بپرسید و مکالمه را کوتاه کنید. مشاهده کنید که چگونه کاربران با وب سایت فعلی ارتباط برقرار می کنند (در صورت وجود).

رقابت

یکی دیگر از مولفه های تحقیق این است که به رقابت بپردازد و چه چیز دیگری برای کاربران در دسترس است. چگونه می توانید یک تجربه وب سایت را ایجاد کنید که در مقایسه با آنچه که کاربران می خواهند و انتظار می رود، اما نسخه ای از چیزی که در حال حاضر موجود است، نیست؟ وب سایت شما باید به اندازه کافی منحصر به فرد باشد تا بتواند کاربران را جذب کند، چه به خاطر محتوایش (در صورت نیاز باشد) و چه از نظر محصول.

مرحله تحقیق هنگامی اتفاق می افتد که اهداف پروژه را مشخص کنید از جمله آنچه که شرکت یا کسب و کار می خواهد با وب سایت به دست آورند و معیارهایی که موفقیت را تعیین می کند.

۳٫نمای کلی طراحی

یکی از شما تکالیف تان را انجام داده است و ایده خوبی از آنچه کاربران از وب سایت شما می خواهند و نیاز دارند، را شما می توانید طرح طراحی را شروع کنید.

تیم طراحی قبل از ایجاد “نهایی” مجموعه ای از فریم ها و یا نمونه های اولیه برای بازخورد انجام می دهد. مسیر آزمایش کاربر را از طریق طراحی ترسیم کنید. چگونه و چه چیزی باید هر کاربر با آنها در ارتباط با وب سایت انجام دهد؟ تنظیم معیارهای برای اندازه گیری نتایج.

در حالی که ساده به نظر می رسد، این فرایند می تواند بسیار پیچیده باشد، زیرا نسخه های متعدد برای بازخورد قبل از اینکه طراحی کامل برای آزمایش آماده باشد، کامل می شود.

۴٫تست UX

تست قابلیت استفاده و بتا راه اندازی می تواند بعضی از روزهای عصبی در طول زندگی حرفه ای یک تیم طراحی وب سایت باشد. آیا کاربران آنچه شما انتظار دارید را انجام خواهند داد؟ آیا مردم از این سایت دیدن می کنند؟ اگر شکست بخورد چه اتفاقی خواهد افتاد؟

مرحله آزمایشی اینست که چرا بسیاری از وب سایتها راه اندازی میشوند شامل یک نسخه بتا است که به صورت برچسب گذاری شده است. دانستن وب سایت در یک مرحله آزمایشی می تواند انتظارات کاربران را تحریک کند.

اما فقط یک نسخه بتا وجود ندارد و آن را فراموش کنید. برای یک جدول زمانی خاص برنامه ریزی کنید و داده ها را از طریق تست A / B جمع آوری کنید، از ورود به سیستم، درخواست ویژگی یا مسائل مربوط به پشتیبانی و تجزیه و تحلیل استفاده کنید.

۵٫ارزیابی نتایج تست

سپس نگاهی دقیق به تمام داده ها بکنید. جمع آوری اطلاعات کاربر به معنای چیزی نیست اگر شما چیزی را با آن انجام ندهید.

به دنبال عناصر طراحی که کار می کنند – کاربران در آن صفحات برای مدت طولانی باقی می مانند، به مرحله بعدی در مسیر کاربر حرکت می کنند یا به یک اقدام دلخواه تبدیل می شوند. چه چیزی این چیزها را از صفحاتی که کار نمی کنند متفاوت می کند؟ آیا می توانید این اصول را بپذیرید و آنها را به طور جهانی در طراحی بکار ببرید؟

عناصری را که هم کار بخوبی کار نمیکنند بررسی کنید (همیشه صفحاتی یا محتوایی وجود دارد که کاربران فقط به سمت آن حرکت نمی کنند.) سعی کنید که در مورد آن محتوا را مشخص کنید که برای کاربران کار نمی کند و تنظیمات را انجام می دهد.

۶٫اصلاح و انتشار یک نسخه جدید

اکنون همه این تحقیق و آزمایش را انجام دهید و اصلاحاتی را برای بهبود آزمایش کاربر ایجاد کنید. تغییرات می تواند کوچک یا بزرگ باشد.
بیشتر بخوانید : 

اهمیت ux در سئو چیست؟

انتشار و تست دوباره.

شما لازم نیست یک معامله بزرگ در مورد آن انجام دهید. اغلب اوقات تغییراتی که در اینجا اتفاق می افتد – به ویژه اگر تحقیق شما در مورد هدف – در نظر کاربر کوچک است. بعضی چیزها ممکن است بهتر کار کنند، اما ممکن است حتی تغییراتی را که تجربه آنها را بهبود می بخشد را ببیند.

۷٫اقامت کنونی و تکامل یافته

هنگامی که شما از نحوه اتصال کاربران با طراحی راضی هستید، همه چیز تنظیم می شود، درست است؟

اشتباه.

بهترین تجربیات کاربر وب سایت هرگز متوقف نمی شود. روند تکنولوژی و طراحی همیشه تغییر می کند. شما باید در بالای این عناصر باقی بمانید و طراحی را هم ادامه دهید.

در حالی که این ممکن است کمی خسته کننده باشد، این مزایای عمده دارد:
به دلیل UX مثبت، کاربران با وبسایت ادامه خواهند داد.
وب سایت شما به سرعت به دلیل اصلاحاتی که آن را حفظ می کند، کاهش نخواهد یافت.

نتیجه گیری

یک استراتژی جامع UX به شما کمک می کند یک محصول دیجیتال که کاربران می خواهند طراحی کنید. و این ترفند برای جذب بازدیدکنندگان برای تعامل با طراحی است.

فقط پرتاب یک وب سایت در اینترنت با هیچ فرآیند فکورانه یک پیشنهاد خطرناک است و توصیه نمی شود. شما بدون برنامه یک کسب و کار را باز نمی کنید؛
منبع : SchoolGraphic

عالی بود(1)جالب نیست!(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده + ده =