خانه / مقالات مفید سئو / چگونه سیگنال‌های داخلی (On-Page Signals) وبسایت را برای جستجوی محلی بهینه کنیم؟
چگونه سیگنال‌های داخلی (On-Page Signals) وبسایت را برای جستجوی محلی بهینه کنیم؟
بهینه-سازی-سیگنال‌های داخلی-برای-جستجوی-محلی
1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره (به این مطلب رای دهید)
Loading...

چگونه سیگنال‌های داخلی (On-Page Signals) وبسایت را برای جستجوی محلی بهینه کنیم؟

شما می‌خواهید کسب و کار محلی خود را به مرحله بالاتر ارتقا دهید و می‌دانید که سئوی محلی (local SEO) می‌تواند کمک کند تا به این جایگاه برسید اما نمی‌دانید از کجا شروع کنید. برای اینکار باید با آنچه که مهمترین مورد است شروع کنید. زمانی که صحبت از سئو محلی به میان می‌آید سیگنال‌های داخلی صفحه شما بسیار مهم می‌شوند؛ به این دلیل که آنها بر روی رتبه جستجوی محلی بسیار تأثیر می‌گذارند.

بر اساس تحقیقاتی که منتشر شد سیگنال‌های داخلی عامل اول در رتبه‌بندی جستجوی محلی با عدد  ۲۰٫۳%، سیگنال‌های لینک نزدیک به ۲۰% بودند. برای بهبود رتبه‌بندی جستجوی محلی خود، در درجه اول بر روی بهبود سیگنال‌های داخلی صفحه تمرکز کنید. هنگامی که مهارت کافی در آن پیدا کردید، می‌توانید بر روی فاکتورهای دیگر رتبه‌بندی محلی حرکت کنید.

در این مقاله ۵ روش برای بهینه‌سازی سیگنال‌های داخلی خود برای جستجوی محلی را فرا می‌گیرید.

۱- اضافه کردن NAP دقیق به وبسایت خود

NAP مخفف نام، آدرس و شماره تلفن است. گوگل درستی نام کسب و کار و اطلاعات ثبت شده بر روی وبسایت را بررسی می‌کند. دقت کافی را داشته باشید و نیز مطمئن شوید که نام کسب و کار شما صحیح وارد شده باشد. کلمات کلیدی یا صفات اضافی را در صورتی که شامل نام واقعی کسب و کار شما نیست اضافه نکنید. برای مثال  نام کسب و کاری «گروه سامانه گستر آکو» است، اما نام وبسایتی که ثبت شده « گروه سامانه-گستر آکو» است. این نام می‌تواند مشکل ایجاد کند به این دلیل که موتورهای جستجو می‌توانند آن را دو کسب و کار جدا ببینند به این دلیل که نام‌ها باهم همخوانی ندارند. بنابراین می‌تواند بر روی رتبه‌بندی شما اثرات منفی بگذارد. همچنین این امر برای آدرس و تلفن شما صدق می‌کند. مطمئن شوید که در وبسایت آدرس و شماره تلفن واقعی خود را به درستی ثبت کرده‌اید. NAP (شاملName، Address، Phone Number) موجود بر روی وبسایت باید با NAP موجود بر روی صفحه کسب و کار شما در گوگل و دیگر لیست‌های کسب و کار آنلاین همخوانی داشته باشد.

 

۲- توضیحات متا و تگ‌های عنوان را با کلمات کلیدی محلی مربوطه بهینه کنید

زمانی که برای رتبه‌بندی بهتر محلی تلاش می‌کنید، باید موتورهای جستجو وبسایت شما را کراول کنند و کسب و کار شما را با موقعیت جغرافیایی هدف شما ارتباط دهند. همچنین نیاز دارید جستجوکنندگان بلافاصله توجه به ارتباط وبسایت شما به عبارت مورد جستجوی‌شان بکنند. این بدان معناست که نیاز دارید مرتبط ترین کلمات کلیدی با نام‌های موقعیت جغرافیایی ترکیب شود. برای مثال تحویل پیتزا را در تهران انجام می‌دهید. کلمات کلیدی هدف شما باید شامل تحویل پیتزا و تهران باشد. همچنین کلمات کلیدی هدف باید در توضیحات متا و تگ‌های عنوان باشد چنانچه در نتایج جستجو قابل مشاهده باشد. هر دو توضیحات متا و تگ‌های عنوان باید شامل نام محل مربوطه باشد (از کلمات کلیدی با تعداد دفعات زیاد یا تکراری متن و محتوای سایت را پر نکنید، موتورهای جستجو چنین کاری را دوست ندارند و به عنوان اسپم در نظر می‌گیرند).

به توضیحات متا و تگ‌های عنوان در نتایج جستجوی زیر برای عبارت خدمات تعمیر کامپیوتر در تگزاس توجه کنید. اولین نتیجه یک نشریه آنلاین است که نشان دهنده لیست خدمات تعمیر در تگزاس می‌باشد. دومین نتیجه یک شرکت خدماتی است که دارای عنوان و توضیحات متا با استفاده از کلمات کلیدی مربوطه «تعمیر کامپیوتر» و نام مکان « El Paso TX» می‌باشد.

خدمات کامپیوتر

۳- تصاویر را با ویژگی‌های ALT بهینه کنید

سئوی داخلی (On-page SEO) شامل سایتی با امکان خزش بیشتر (more crawlable) برای موتورهای جستجو است. شما ممکن است قادر به انجام آسان‌تر این کار با محتوای متن باشید اما با تصاویر داستان متفاوت است. موتورهای جستجو نمی‌توانند تصاویر را بخوانند و نمی‌توانند آنها را بفهمند. بنابراین قادر نخواهند بود محتوای تصویر شما را کراول کنند مگر اینکه شامل ویژگی‌های ALT باشد. Alt مخفف Alternative Text است و اینها تگ‌های متن alt هستند جاییکه شما توصیف می‌کنید آنچه که تصویر است و شامل چه کلمات کلیدی مرتبط است. به عبارت دیگر به خزنده‌ها کمک می‌کند تا تصاویری که برای موتورهای جستجو نامفهوم هستند را بفهمند.

برای سئوی محلی باید شامل شهر/محل/ناحیه هدفی باشید که در زمان ویژگی‌های ALT ایجاد کرده‌اید. این امر به موتورهای جستجو کمک خواهد کرد که تصویر را با مکان جغرافیایی مربوطه ارتباط دهند.

۴- محتوای صفحه فرود خود را بهینه کنید

هنگام رتبه‌دهی سایت شما در جستجو، گوگل به تعداد افرادی که بر روی سایت شما رفته اند و سپس به سرعت آن را ترک کرده‌اند توجه می‌کند. اگر افراد بیشتری که این کار را انجام دهند سایت شما رتبه پایین‌تری خواهد گرفت. چرا؟ گوگل تنها می‌خواهد نتایج جستجویی را نشان دهد که مورد علاقه برای جستجوی افراد است. در صورتی که افراد بر روی سایت شما کلیک کنند و به مدت طولانی نمانند این نشانه بدی است.

چنانچه زمانی که افراد بر روی لینک شما کلیک می‌کنند و روی سایت شما فرود می‌آیند، کار بعدی شما ایجاد اطمینان است تا افراد بر روی سایت بمانند. این بدان معناست که وبسایت شما با محتوای ارزشمند غنی شود که با عبارت مورد جستجوی بازدیدکنندگان که برای یافتن وبسایت شما استفاده می‌کنند مرتبط باشد. در اینجا چند نکته برای بهینه‌سازی محتوای صفحه فرود برای بازددیکنندگان آورده است:

  • سایت خود را با محتوای باکیفیت و منحصر به فرد با استفاده از املا و گرامر درست غنی کنید.
  • بخش‌های طولانی متن را به پاراگراف‌های کوتاهتر تقسیم کنید و یا از بولت برای خواندن آسان‌تر آن استفاده کنید.
  • از کلمات کلیدی با دفعات تکرار بالا (stuffing keywords) در محتوای خود اجتناب کنید. به جای آن از کلمات کلیدی و عبارت‌ها به طور مساوی در سراسر متن استفاده کنید چنانچه آنها برای خواننده اسپم به نظر نرسند.

علاوه بر بهینه‌سازی محتوای شما برای بازدیدکننده، همچنین آن را باید برای موتورهای جستجو بهینه کنید. از کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار خود و مکان هدف خود استفاده کنید تا به درک موتورهای جستجو در مورد وبسایت، کسب و کار و مکان شما کمک کند. برای مثال اگر محتوای خود را برای کیک سفارشی در تهران بهینه کرده باشید گوگل درک خواهد کرد که کسب و کار شما در مورد پختن کیک می‌باشد که مکان آن در تهران است.

۵- صفحات فرود (Landing Pages) خود را بر اساس ساختار سایت بهینه کنید

هنگام ایجاد یا طراحی مجدد وبسایت خود، یکی از اولین الویت‌های شما باید برنامه‌ریزی ساختار سایت باشد. باید تصمیم بگیرید که آیا صفحه جداگانه‌ای برای هر یک از خدماتی که ارائه می‌دهید می‌خواهید یا نه؟ و شما باید برنامه‌ریزی کنید که آیا می‌خواهید صفحه متفاوتی برای هر یک شهرهایی که خدمات می‌دهید ایجاد کنید.

در صورتی که صفحه جداگانه‌ای برای هر شهری که سرویس می‌دهید ایجاد کنید در نتیجه باید هر صفحه با نام هر شهر بهینه شود. به عنوان مثال شما خدمات نظافت منزل را در تهران انجام می‌دهید و شما قصد دارید صفحات جداگانه‌ای برای هر استان ایجاد کنید. کلمات کلیدی شما باید شامل خدمات نظافت برای نواحی مختلف هر استان متفاوت باشد مثلا در مورد استان تهران خدمات نظافت شهرستان ری، دماوند، شمیرانات و… مطمئن شوید URL هر صفحه شامل نام شهر نیز باشد.

موارد ذکر شده برخی از اساسی‌ترین و مهمترین نکات برای بهبود رتبه‌بندی جستجوی محلی شما توسط بهینه کردن سیگنال‌های داخلی سایت می‌باشد.

کدام یک از نکات بالا را در اولین الویت خود قرار می‌دهید؟ در موج سئو مشتاق دریافت نظرات شما هستیم.

عالی بود(4)جالب نیست!(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده + 19 =