خانه / اخبار و تازه های سئو / راه اندازی وب سایت جدیدترین متد توسعه کسب و کار
راه اندازی وب سایت جدیدترین متد توسعه کسب و کار
راه اندازی وب سایت جدیدترین متد توسعه کسب و کار
1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره (1 رای, میانگین: 5,00 از 5)
Loading...

راه اندازی وب سایت جدیدترین متد توسعه کسب و کار

برای اینکه سایتی کاملا حرفه ای داشته باشید و از مزایای آن که موجب توسعه کسب و کار شما می‌شود، بهره‌مند شوید؛ باید نسبت به مجموعه ای از نکات آگاهی پیدا کنید. امروزه با گسترش اینترنت و پیشرفت روش های برقراری روابط تجاری اهمیت داشتن وب سایت کاملا قابل لمس است و افراد به طراحی وب سایت فروشگاهی، شخصی، شرکتی و… روی آورده اند.

داشتن یک وب سایت با سئو قدرتمند بسیار مهم می‌باشد. اکثر افراد با هر نوع شغلی از جمله کسب و کار کوچک و بزرگ، داشتن یک وب سایت را برای خود الزامی می‌دانند. اما نکته ای که شما باید در نظر داشته باشید این موضوع می‌باشد که فقط داشتن یک وب سایت موجب توسعه کسب و کار شما نخواهد شد. بلکه حرفه ای بودن و بازدید بالای وب سایت نشان دهنده کیفیت کار شما خواهد بود.

 

دلیل و لزوم داشتن وب سایت

طراحی وب سایت تخصصی و تجارت الکترونیک موجب برندینگ کسب و کار شما خواهد شد.

همچنین طبق آمار ۶۰ درصد افراد از اینترنت استفاده می‌کنند که با استفاده از روش های مختلف به شبکه گسترده جهانی متصل می‌شوند. این آمار نشان دهنده این است که تمامی کسب و کارها در دنیای مجازی زودتر شناخته می‌شوند و اکثر افراد برای رفع نیاز های خود از اینترنت استفاده می‌کنند، اغلب مشاغل اطلاعیه و اخبار خود را در وب سایتشان قرار می‌دهند که این کار موجب افزایش میزان تعامل صاحبان مشاغل و مشتری ها می‌شود.

استفاده از اینترنت جهت معرفی خدمات و محصولات از ساده ترین روش ها می‌باشد. چون با داشتن وب سایت شما محدودیت زمانی و مکانی نخواهید داشت. شما با استفاده از تماس تلفنی نمی‌توانید محصولات خود را به خوبی برای مشتریان توصیف کنید و یا پروژه های تجاری و شرکتی خود را به آن ها نمایش دهید؛ این امکان فقط به صورت حضوری امکان پذیر است که امروزه مراجعه حضوری از صبر و حوصله افراد خارج است، پس با این شرایط به ضرورت داشتن وب سایت پی خواهیم برد.

 

وب سایت چه ویژگی هایی دارند؟

در این بخش می‌خواهیم به بیان ویژگی هایی بپردازیم که کارایی وب سایت شما را در زمینه های خرید و فروش،‌ بازاریابی و… در سطح داخلی یا خارجی افزایش می‌دهد.

 

طراحی ریسپانسیو

طراحی سایت حرفه ای موجب رفع نیاز های مخاطب می‌شود، این نکته را باید در نظر بگیرید که هرمخاطبی با استفاده از سیستم متفاوتی وارد وب سایت شما شده و با اندازه صفحه نمایش های متغیر از وب سایت دیدن می‌کند.

سایت شما باید نسبت به اندازه های مختلف صفحه نمایش واکنش گرا باشد، اگر طراحی به صورت ریسپانسیو نباشد مخاطب نمی‌تواند به راحتی از امکانات وب سایت استفاده و یا اجزا و محتوای داخلی آن را به درستی مشاهده کند در نتیجه از وب سایت شما خارج شده و سایت رقبایتان مراجعه می‌کند و شما یک فرصت جهت مشتری کردن مخاطب را از دست خواهید داد.

 

رابط کاربری ساده و کاربر پسند

وجود نظم در یک محیط موجب ایجاد آرامش در روح و روان می‌شود. هنگامی که یک محیطی از نظم خوبی برخوردار باشد شما تمایل بیشتری دارید تا در آن محیط بمانید. این بحث در مورد ظاهر وب سایت نیز صدق می‌کند. اگر بخواهید مخاطبان را به سمت خود جذب کنید و کاری کنید تا در وب سایت شما ماندگار باشند می‌بایست رابط کاری زیبا و ساده ای را طراحی کنید تا کاربر ارتباط خوبی با این ظاهر برقرار کند. منظور از زیبایی طراحی شلوغ و استفاده از تصاویر و تبلیغات زیاد در وب سایت نیست، بلکه منظور استفاده از رنگ آمیزی متناسب با حوزه کاری،‌ طراحی داخلی کاملا ساده، استفاده از لوگو مرتبط با برندتان و… می‌باشد.

 

ایجاد محتوای مناسب

هر چقدر که شما محتوای قدرتمندتری نسبت به رقبا تولید کنید و داخل وب سایت قرار دهید، قطعا نسبت به دیگران موفق تر خواهید بود. شما برای رفع نیاز های کاربران و پاسخ به سوالاتشان باید در داخل وب سایت محتوای جذاب و مفید ارائه کنید. در هنگام تولید محتوا می‌بایست خلاقانه عمل کنید تا مشتری با مطالعه آن به هدف مورد نظر خود برسد نه اینکه دچار ابهام شود.

برای مثال اگر شما وکیل پایه یک دادگستری باشید، می‌توانید با طراحی سایت وکالت و تولید محتوای جذاب، مخاطب و موکل بیشتری را جذب کنید. با قرار دادن مقالاتی در خصوص حوزه های مختلف حقوقی، توجه کاربران اینترنتی را جلب می‌کنید و آن ها را به سمت وب سایت خود هدایت می‌کنید.

 

بهینه سازی

شما هر چقدر هم محتوای جذابی در وب سایت خود ارائه داده باشید؛ تمام تلاشتان در راه اندازی وب سایت بیهوده خواهد بود اگر کاربر با جستجوی هدف مورد نظر نتواند به وب سایتتان دسترسی داشته باشد. اصلا نگران نباشید شما توسط بهینه سازی وب سایتتان راه را برای ورود مخاطب باز خواهید کرد و بازدید صفحه شما افزایش پیدا می‌کند. عوامل زیادی وجود دارند که موجب افزایش رتبه وب سایت شما در گوگل می‌شوند که سئو از کلیدی ترین ویژگی ها جهت بالا بردن رتبه سایت است. سایت هایی بسیاری وجود دارند که فقط به معرفی خدمات یا محصولات خود پرداخته اند اما از جایگاه خوبی در موتور های جستجو برخوردار هستند تنها به این دلیل که از خدمات سئو در وب سایت خود بهره گرفتند.

 

راه اندازی وب سایت جدیدترین متد توسعه کسب و کار
راه اندازی وب سایت جدیدترین متد توسعه کسب و کار

بالا بردن سرعت بارگذاری وب سایت

یکی از موارد مهمی که در هنگام راه اندازی وب سایت باید به آن توجه داشته باشید سرعت بارگذاری وب سایت می‌باشد. بهترین راه برای تحقق این امر استفاده از هاست مناسب، قوی و پر سرعت می‌باشد. پس از استفاده از یک هاست مناسب توجه به برنامه نویسی وب سایت از اهمیت بالایی برخوردار است، شما باید تمام تلاش خود را بکنید تا کدهای بهینه در وب سایتتان استفاده کنید. برای مثال اگر از کدهای جاوا در وب سایت استفاده می‌کنید باید این کد ها را در انتهای صفحات قرار دهید تا سرعت لود سایتتان را پایین نیاورد و یا از ایجاد چندین فایل CSS در قسمت های مختلف وب سایت جلوگیری کنید چون موجب کاهش سرعت وب سایت می‌شود. همچنین تمامی محتوای چند رسانه ای که می‌خواهید در وب سایت قرار دهید را به جای اینکه از سایت های دیگر لینک بدهید از هاست خودتان اجرا کنید و یا توسط برنامه های موجود حجم آن ها را کم کنید. در نهایت هر چقدر سرعت بالایی در وب سایت داشته باشید موجب جلب رضایت و ماندگاری کاربران می‌شوید و در مقابل آن با پایین بودن سرعت وب سایت کاربر به راحتی سایت شما را ترک می‌کند و به سراغ سایت های رقبا می‌رود.

 

برقراری امنیت در سایت

یکی از ویژگی هایی که در طراحی سایت حرفه ای باید اجرا شود برقراری امنیت بالا می‌باشد. وب سایت باید از امنیت خوبی برخوردار باشد تا هکر ها و کاربران اینترنتی که قصد اذیت شما را دارند نتوانند به اطلاعات مهم و ضروری شما شامل رمز عبور و کد های امنیتی دسترسی پیدا کنند. در صورتیکه سایتتان از امنیت خوبی برخوردار نباشد مشتریان نمی‌توانند به شما اعتماد کرده و از سایت شما خرید انجام دهند و تمام تلاش شما در راه اندازی وب سایت جهت توسعه کسب و کار هدر خواهد رفت.

 

تفاوت بین وردپرس و سایت اختصاصی

وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای متن باز و محبوب است که این روز ها توسط بسیاری از افراد برای راه اندازی وب سایت، نوشتن وبلاگ و ساخت اپلیکیشن مورد استفاده قرار می‌گیرد. این CMS از مزایای زیادی برخوردار است که می‌توان به هزینه طراحی پایین، امنیت بالا، سرعت بالا در طراحی سایت، استفاده آسان و… اشاره کرد که برای طراحی هر نوع وب سایتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای راه اندازی وب سایت فروشگاهی، شرکتی، آموزشی و… میتوان از وزد پرس استفاده کرد.

وب سایت اختصاصی، سایتی است که برای یک سفارش دهنده به صورت اختصاصی طراحی و کد نویسی می‌شود. تمام امکانات این سایت ها از قالب تا گرافیک وب سایت کاملا منحصر به فرد و متعلق به کسب و کار مورد نظر طراحی می شود. از مزایای این وب سایت می‌توان داشتن گرافیکی منحصر به فرد و اختصاصی، افزودن ویژگی هایی که در وردپرس امکان پذیر نیست و… اشاره کرد.

 

راه اندازی وب سایت جدیدترین متد توسعه کسب و کار
راه اندازی وب سایت جدیدترین متد توسعه کسب و کار

وب سایت شما چگونه موفق عمل می‌کند؟

اگر شما بتوانید توسط وب سایت؛ کاربران اینترنتی را به خودتان وابسته کنید، بر سر زبان ها باشید، امکانات ویژه ایی را در اختیار مشتریان قرار دهید و ویژگی های مناسب را جهت سهولت کار مخاطبین به کار بگیرید وب سایت موفقی خواهید داشت که کاربران به راحتی می‌توانند توسط آن نیاز های خود را برطرف کنند. قطعا با داشتن یک وب سایت کاربردی نتیجه و بازخورد بهتری خواهید گرفت.

 

نتیجه

اگر دوست دارید در دنیای گسترده اینترنت گام بردارید، اولین قدم طراحی یک وب سایت حرفه ای است که دارای ویژگی و امکانات منحصر به فرد است.با استفاده از تمام نکاتی که در این مقاله توضیح داده شده می‌توانید یک سایت کاملا بی نقص داشته باشید، وب سایتی که در توسعه و گسترش کسب و کار شما نقش ویژه ای دارد.

عالی بود(0)غیر مفید(0)

2 دیدگاه

  1. من سال هاست که در زمینه پزشکی فعالیت میکنم و حدودا 10 سالی میشه که وب سایت شخصی خودم رو دارم. سال ها پیش فکر میکردم طراحی سایت جزء ملزومات برای همه مشاغل نیست و شاید هم نبوده.... مثلا فکر میکردم پزشکان، وکلا، صاحبان شرکت های بزرگ و اینجور کسب و کارهای باید یه وب سایت داشته باشن اما حالا حس میکنم همه مشاغل باید یک سایت حرفه ای طراحی کنن
    همونطور که در این مقاله اشاره شد این روزها خیلی از افراد از این فضا استفاده میکنن و اگر شما به عنوان صاحب یه کسب و کار فضایی رو برای خودت ایجاد نکنی از رقبا عقب خواهی موند و این کم کم باعث رشد کند میشه

    عالی بود(0)غیر مفید(0)
  2. این روزا خیلی میبینم که کسب و کارها با وجود اینکه تو شبکه های اجتماعی در حال تبلیغات و فروش محصولاتشون هستند باز هم در کنار اون، به طراحی سایت روی آوردند به نظرم داشتن یک وب سایته میتونه هم حس اعتماد رو در مشتری به وجود بیاره و هم نحوه فروش رو تغییر بده. البته با توجه به مقاله ای که در سایتتون قرار دادین و با داشتن یه وب سایت کاملا حرفه ای که تمام این ویژگی ها رو داشته باشه پس باید از یه شرکت طراح متخصص در این زمینه کمک بگیریم.

    عالی بود(0)غیر مفید(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *