خانه / آموزش سئو SEO / بهبود جایگاه در گوگل به صورت اصولی و ماندگار
بهبود جایگاه در گوگل به صورت اصولی و ماندگار
سئو-اصولی-و-مانگار
1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره (1 رای, میانگین: 0,00 از 5)
Loading...

بهبود جایگاه در گوگل به صورت اصولی و ماندگار

جایگاه یک سایت در موتور جستجوی گوگل امروزه معادل واژه سئو استفاده میشود. امروزه بجای سرچ کردن و یا جستجو کردن از واژه گوگل کردن استفاده میشود. این موارد نشانه اهمیت موتور جستجوی گوگل در میان مخاطبان است. این اهمیت بالا برای سایت ها نیز مطرح است. هنگامی که درصد بالای مخاطبان اینترنت در گوگل بدنبال آنها جستجو می کنند، داشتن رتبه بالا در گوگل از اهمیت بالایی برخوردار است. نتیجه جستجوی گوگل و رتبه سایت در صفحه جستجوی گوگل که به اختصار به ان SERP می گویند تابع الگوریتم پیچیده ای است که گوگل هرگز جزئیات کار آن را ارائه نداده است. کارشناسان سئو معتقد هستند که رتبه سایت ها در گوگل توسط مجموعه ای از الگوریتم ها ایجاد میشود. با توجه با اینکه طرز کار الگوریتم گوگل مشخص نیست ولی میتوان اصول کلی آن را با رتبه ای که به سایت های مختلف میدهد مشخص کرد. در این مقاله ما به راهنمای سئو سایت که توسط سایت رسمی گوگل در گوگل آکادمی منتشر شده خواهیم پرداخت.

 

چگونه جایگاه خود در گوگل را بهبود ببخشیم

قبل از شروع بحث در باره نحوه بهبود رتبه در گوگل این نکته را به خاطر داشته باشید که سیاست های گوگل براساسی دادن رتبه بهتر به سایت هایی است که مخاطب واقعی ، بیشتری دارند. بنابراین هنگام مطالعه و کاربرد تکنیک های این مقاله در سئو سایت خود، مطمئن شوید یکبار محتوای سایت را برای مخاطب عادی و واقعی سایت ویرایش کرده اید. تا مخاطب عادی نیز نهایت استفاده را از سایت ببرد.

عنوان سایت (عنوان صفحه)

عنوان صفحات را بصورت منحصر بفرد انتخاب کنید

عنوان صفحه قسمتی است که به موتور جستجو، موضوع صفحه را اعلام میکند. عنوان صفحه در HTML توسط تگ Title تولید میشود. برخی مرورگرها عنوان صفحه را روی تب های خود به نمایش می گذارند.

عنوان صفحه در صفحه نتایج گوگل به نمایش در خواهد آمد. در گوگل عنوان صفحه بصورت لینک به سایت شما ارجاع داده میشود.

عنوان صفحه میتواند شامل نام ، تلفن و یا حتی یک پیام تبلیغاتی باشد. عنوان سایت باید کوتاه و توصیفی باشد.

نکات انتخاب عنوان صفحه :

عنوان صفحه را توصیفی انتخاب کنید و سعی کنید که عنوان صفحه محتوای صفحه را بشکلی ساده توصیف کند.

چه عنوان هایی را نباید بکار برد:

  • عنوانی که هیچ ارتباطی با محتوا ندارد.
  • استفاده از نام های عمومی مانند صفحه ، بی نام و غیره
  • استفاده از یک نام برای چند صفحه
  • عناوینی که بی دلیل طولانی هستند

توضیحات صفحه

دومین عامل مهم در رتبه سایت و صفحات، در گوگل، توضیحات صفحات است. توضیحات صفحات در متا تگ descriptionبکار میروند. میتوان برای هر صفحه ای توضیح صفحه ایجاد کرد. توضیحات صفحه ماهیت محتوای صفحه را به گوگل اعلام میکند.

توضیحات صفحه متن خلاصه ای سایت که برای توضیح صفحه تولید میشود.

دلایل استفاده از توضیح صفحه

گوگل در صفحه نتایج جستجو در زیر عنوان سایت یک متن بعنوان توضیح قرار میدهد. این متن ممکن است، متن توضیحات صفحه باشد. بنابراین هنگام انتخاب توضیحات صفحه، متنی انتخاب کنید که کاربر را ترغیب به کلیک روی لینک سایت شما کند.

اگر کاربر در گوگل واژه ای را جستجو کند که در توضیحات صفحه شما به کار رفته باشد، آن واژه در صفحه نمایش نتایج جسجو برجسته خواهد شد.

متن توضیحات را طوری بنویسید که هم گوگل و هم کاربران از آن متوجه ارتباطش با محتوای سایت شوند.

چه نوع توضیحاتی را نباید بکار برد:

  • توضیحات صفحه بصورت نامرتبط به سایت
  • نوشتن خلاصه های کلی مانند : این صفحه در باره بسکتبال است.
  • استفاده از کلمات کلیدی بجای توضیحات
  • کپی کردن متن کل صفحه در بخش توضیحات
  • توضیحاتی یکسان برای چندین صفحه و یا تمام صفحات سایت

این دو قسمت اول در محتوای سایت به نمایش گذاشته نمی شوند.

ساختار Url خود را بهتر کنید

  • یک آدرس ساده و مفهومی به انتقال ساده کاربر به سایت کمک خواهد کرد.

نکته :هنگامیکه از تلفیق زبانهای راست به چپ مثل فارسی با زبان های چپ به راست مثل انگلیسی در آدرس سایت استفاده کنید. تایپ آن برای کاربر مشکل خواهد بود.

مهم نیست که ساختار آدرس صفحه را چقدر پیچیده می کنید. گوگل براحتی هر آدرسی را جستجو میکند. اهمیت بهینه بودن ساختار آدرس سایت برای کاربران و شبکه های اجتماعی است.

انتخاب واژه برای آدرس باید بصورتی باشد که با محتوای آن صفحه و یا سایت همخوانی داشته باشد. تا کاربران راحتتر با آن ارتباط برقرار کنند.اگر کاربری آدرس صفحه شما را به ذهن بسپارد احتمال اینکه به آن لینک دهد بیشتر میشود.

  • در ساختار آدرس از موارد زیر استفاده نکنید:
  • قراردادن آدرس های پیشفرض نرم افزار های مدیریت محتوا
  • قرار دادن آدرس های طولانی یا پیچیده
  • قرار دادن کلمات کلیدی بسیار در آدرس سایت
  • ایجاد زیر شاخه بدون هدف در سایت
  • وجود چند آدرس برای صفحه ای واحد
  • استفاده از حروف بزرگ در آدرس سایت
  • امکان حرکت در میان صفحات سایت

نرم افزار های مدیریت محتوا شما امکان قرار دادن لینک زیرشاخه و شاخه بالاتر را میدهند.از این امکان استفاده کند. هرچه صفحات سایت ارتباطات، بیشتری داشته باشند ماندگاری کاربر در سایت بیشتراست.

ایجاد یک صفحه ۴۰۴

اگر کاربر آدرس را اشتباه تایپ کند و یا صفحه مد نظر حذف شده باشد. سایت شما باید کاربر را به صفحه ۴۰۴ هدایت کند. تا کاربر از این صفحه برای جستجوی عبارت دلخواه خود و یا رفتن به صفحه اصلی سایت استفاده کند.

ایجاد نقشه سایت

در مقاله های سئو پیشنهاد شده است که دو نقشه یکی با گرافیک زیبا برای کاربران و یکی با کد برای مرورگر ایجاد کنید. نقشه سایت به خوانده شدن صفحات توسط گوگل و شناسایی صفحات توسط آن کمک می کند. از اصلی ترین دلایل عدم یافتن صفحات توسط گوگل، نبودن آن صفحه در نقشه سایت است. در گوگل وب مستر راهنمایی برای ایجاد نقشه و افزودن آن به سایت وجود دارد.

محتوا و خدمات با ارزش ارائه دهید

گاهی این نکته گه گوگل برای متن ها کپی جریمه در نظر میگیرد موجب میشود که کاربران با یک ویرایش جزئی یک متن را کپی کنند. اینکار میتواند باعث شود که کاربران برای همیشه از سایت شما مهاجرت کنند.

به روز کردن منظم سایت و قراردادن موضوعات بهم پیوسته

یک سایت معمولی، باید هفته ای یکبار بروز شود. یک سایت که کمتر از این زمان بروز میشود، از نظر گوگل فاقد ارزش لازم برای داشتن رتبه بالا خواهد بود.

لینک های بهتری ایجاد کنید

هنگام ایجاد لینک سعی کنید، عبارتی که به صفحه ای لینک میشود با آن صفحه ارتباط موضوعی داشته باشد. از لینک کردن عبارت: اینجا را کلیک کنید و URL و مانند آن بپرهیزید.

تصاویر سایت خود را بهینه کنید

برای اینکه گوگل بتواند محتوای عکس را تشخیص دهد. از صفات استفاده کنید. صفت ALT و صفت Title میتواند برای بهینه سازی عکس های سایت مفید باشد. سعی کنید هیچ عکس در سایت بدون صفت ALT نداشته باشید.

استفاده ازعناوین مناسب

هنگام استفاده از تگ های H1-6 از عنوان های مهم تا کم اهمیت از بالای سایت به پایین حرکت کنید. اگر میخواهید دو عنوان زیر هم درج شود از hgroup استفاده کنید. عناوین سایت باید با محتوا ارتباط داشته باشند. از بکارگیری بی مورد عنوان خود داری کنید.

استفاده از robots.txt

ربوتکست ها مانع دسترسی گوگل به صفحات میشوند، کاربرد آنها در افزایش امنیت سایت است. در وبمستر میتواید یک فایل روبوتس تکست ایجاد کنید.

سایت خود را به لینکدانی سایت های دیگر تبدیل نکنید

اگر به هر دلیلی میخواهید اینکار را انجام دهید لینک ها را با صفت nofollow در سایت درج کنید. صفت nofollow موجب میشود گوگل سایت شما را به سایت مقصد مرتبط نکند، این امر مانع از جریمه سایت شما در گوگل میشود.

ایجاد نسخه موبایل

برای سایت امکان ریسپانسیو و یا نسخه موبایل (AMP) را در نظر بگیرید. اگر میخواهید از نسخه موبایل استفاده کنید. باد افکت های سنگین سایت را بطور کلی حذف کنید. ولی در نسخه ریسپانسیو افکت ها میتوانند باقی بمانند.

تبلیغات برای سایت

یک سایت معتبر باید توسط کاربران در شبکه های مجازی تبلیغ شود. میزان حضور سایت شما در شبکه های مجازی بسیار بر رتبه سایت شما و همچنین افزایش مخاطب سایت موثر است.

استفاده از ابزار های وب مستر

سایت خود را بصورت رایگان به وب مستر گوگل متصل کنید و از اطلاعات موجود برای بهتر کردن سایت خود بهره ببرید.

آنالیز فعالیت ها و بازنگری در سیاستها

باکمک ابزارهایی مانند گوگل آنالیتیکس ،مشکلات کمپین های تبلیغاتی و یا استراتژی کلمات کلیدی را یافته و اصلاح کنید.

از صفت Style درون تگ تنها، در صورتی که همان تگ در سراسر سایت با آن افکت دیده شود استفاده کنید.

از تگ Style درون صفحه تنها، در صورتی که یک صفحه از کل سایت با یک افکت خاص وجود داشته باشد استفاده کنید.

چگونه رتبه سایت خود در گوگل را ماندگار کنیم

گوگل در کنفرانس سالانه ۲۰۱۵ اعلام کرد که سیاست گوگل، سیال بودن نتایج جستجوی سایت ها است. یعنی یک سایت ممکن است در یکIP یک رتبه در گوگل داشته باشد و در IP دیگر رتبه دیگری داشته باشد.

تنها راهی که میتوان با اطمینان گفت طی آن میتوان رتبه سایت در گوگل را ماندگار کرد این است که ، بیش از رقبا برای تولید محتوا و تبلیغات تلاش کنید.

منبع:وب۲۴

عالی بود(2)جالب نیست!(0)