خانه / تبلیغات اینترنتی و بازاریابی / با دو اصطلاح پرکاربرد دنیای تبلیغات دیجیتال بیشتر آشنا شوید (PPC و CPC)
با دو اصطلاح پرکاربرد دنیای تبلیغات دیجیتال بیشتر آشنا شوید (PPC و CPC)
دو اصطلاح پرکاربرد دنیای تبلیغات دیجیتال
1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره (1 رای, میانگین: 0,00 از 5)
Loading...

با دو اصطلاح پرکاربرد دنیای تبلیغات دیجیتال بیشتر آشنا شوید (PPC و CPC)

اگر به تازگی با دنیای تبلیغات دیجیتال آشنا شده‌اید با موجی از کلمات مخفف برای تعریف اصطلاحات و معیارهای گوناگون رو به رو هستید که مقداری گیج کننده می‌باشد. دو اصطلاحی که بسیار با آن مواجه می‌شوید CPC و PPC می‌باشد.

PPC چیست؟

(PPC (Pay-per-Click یا “پرداخت به ازای هر کلیک” به شیوه‌ای از تبلیغات اطلاق می‌شود که در آن تبلیغ‌دهندگان به ازای هر کلیکی که بر روی تبلیغاتشان انجام می‌شود هزینه پرداخت می‌کنند. اغلب  PPC،  قیمتی ثابت به ازای هر کلیک در نظر گرفته می‌شود و در بیشتر موارد یک هزینه ثابت روزانه هم برآورد می‌شود. اما در CPC، هزینه هر کلیک بر اساس فاکتورهایی چون رقابت بین کلید واژه‌های انتخابی و حجم جستجو متغییر است.

پیش از ابداع این شیوه، پرداخت به ازای به نمایش درآمدن تبلیغ محاسبه می‌شده است، به عنوان مثال به ازای هر ۱۰۰۰بار به نمایش درآمدن تبلیغ  هزینه‌ای ثابتی در بر داشت، اما امکان بازگشت سرمایه در این شیوه بسیار اندک است. در شیوه پرداخت به ازای هرکلیک (CPC)، شما هزینه‌ای برای نمایش تبلیغتان متحمل نمی‌شوید مگر اینکه کلیک از طرف کاربر انجام شود. این شیوه بسیار موثرتر از PPC است زیرا در اکثر موارد افرادی که کلیک می‌کنند قصد خرید محصول و یا استفاده از خدمات شما را دارند.

CPC چیست؟

(CPC (Cost-per-Click یا “هزینه هر کلیک” معیاری است برای تعیین قیمت هر کلیکی که انجام می‌شود. همانطور که گفتیم این هزینه مقدار ثابتی نیست و به فاکتورهای گوناگونی از جمله رقابت موجود بین کلید واژه‌ها و نوسان در حجم جستجو بستگی دارد.

CPC بخشی از شیوه تبلیغات PPC می‌باشد که تعیین‌کننده میزان قیمت هر کلیک است، پس می‌توان گفت جزیی از یک کل است.

CPC به شما کمک می‌کند تا گرانی کلید واژه تبلیغ را که نسبت عکس با سود حاصل از کلیک‌ها دارد، بسنجید. این شیوه برای انتخاب کلید واژه‌های پیشنهادی و میزان بازگشت سرمایه از یک کمپین مناسب می‌باشد.

سیستم مزایده ایی PPC چگونه عمل میکند؟

کمپین‌های PPC بر اساس گروه‌های تبلیغاتی یا مجموعه‌ای از یک یا چند تبلیغ با کلید واژه‌های یکسان سازمان‌دهی می‌شوند.در این نوع کمپین‌ها با بهینه‌سازی هریک از اجزای کمپین می‌توانید نرخ تبدیل را افزایش دهید. هر آگهی‌دهنده ممکن است یک یا چند کمپین را بسته به اندازه و نیاز کسب و کار خود در زمان معلوم مدیریت کند.

بیشتر تبلیغات PPC از طریق فرایند مناقصه انجام می‌شود. یعنی نتیجه میزان پرداختی شما در لیست موتور جستجوی گوگل (SERPs) و شبکه نمایش تبلیغات گوگل مشخص می‌گردد. هرچه بیشتر از اعتبار شما خرج کلیک شدن کاربرها شود در رتبه‌های بالاتری در صفحه لیست جستجو قرار می‌گیرید.

آگهی‌دهندگان از عباراتی که مطلوب و مربوط به کسب‌و‌کارخود باشد استفاده می‌کنند. عباراتی که ترافیک بالایی دارند گرانتر از عباراتی می‌باشند که از ترافیک پایین‌تری برخوردارند. این سیستم به آگهی‌دهنده امکان می‌دهد تا با قیمتی مناسب بودجه خود به کاربران هدف دست یابد.

تصور نکنید که همه چیز بسته به بودجه‌ای است که صرف تبلیغ‌تان می‌کنید. اولویت گوگل کیفیت نتایج جستجو می‌باشد. در نتیجه گوگل ادوردز در تبلیغات PPC فقط به اعتبار تبلیغ‌دهنده توجه نمی‌کندبرای گوگل ادوردز اهمیت دارد کدام تبلیغ بهترین سرویس را بر اساس نیاز کاربران ارائه می‌دهد.

زمانی که یک کاربر شروع به جستجو می‌کند گوگل ادوردز تبلیغات را بر اساس رتبه‌بندی، اعتبار CPC، کیفیت و ارتباط با کلید واژه‌های هدف انتخاب می‌کند. تمامی این فاکتورها نمره کیفیت یا ” Quality Score” خوانده می‌شود. نمره کیفیت به صورت دینامیک محاسبه می‌شود پس شما به هنگام برنامه‌ریزی و اجرای کمپین‌تان می‌توانید از این اطلاعات استفاده کنید.

این سیستم تبلیغ دهندگان را تشویق می‌کند تا تبلیغات با کیفیت ارائه کنند و تلاشی در جهت فریب دادن افراد برای جمع اوری تعداد کلیک بیشتر نباشد. تولید محتوای با کیفیت برای تبلیغات PPC  به دو شیوه سبب بازگشت سرمایه می‌شود:

اول، خلق کمپین‌های هوشمندانه و هدفمند که برای کاربران مفید باشد، بنابراین سبب افزایش نرخ کلیک شدگی می‌شود.

دوم، خلق محتوای ارزشمند که شامل پیامی باشد که توسط کلید واژه‌ها و صفحه فرود مناسب نرخ تبدیل را افزایش دهد، در این صورت درآمدزایی بالایی را به همراه خواهد داشت.

عالی بود(2)جالب نیست!(0)