خانه / تکنولوژی / Domain Authority چیست؟
Domain Authority
Domain Authority
1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره (1 رای, میانگین: 5٫00 از 5)
Loading...

Domain Authority چیست؟

امروز با یکی دیگر از مقالات مرتبط به موضوع سئو یا بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو در خدمت شما هستیم. در این مقاله قصد داریم به شرح مفاهیمی از جمله Domain Authority و Page Authority بپردازیم. پس از ارائه ی شرحی مختصر بر این مفاهیم، موارد موثر در افزایش اعتبار یک دامنه را برای شما شرح خواهیم داد و در انتها به ارائه ی روش هایی برای افزایش اعتبار دامنه خواهیم پرداخت. از شما دعوت میکنیم در ادامه با مسترکد همراه باشید.

Domain Authority چیست؟

Domain Authority (دامین آتوریتی) که از آن با عناوینی همچون DA یا اعتبار دامنه نیز یاد میکنند، نوعی سیستم امتیاز دهی است که توسط moz.com ابداع شده است. این سیستم امتیاز دهی میتواند به شکل موثری، جایگاه شما را در صفحه نتایج موتورهای جستجو (SERP یا Search Enngine Results Pages) پیش بینی کند.

در این سیستم امتیاز دهی، به هر دامنه، امتیازی بین ۰ تا ۱۰۰ تعلق میگیرد. هر چقدر این امتیاز بالا تر باشد، شانس دامنه برای پدیدار شدن در نتایج ابتدایی جستجو بالا تر خواهد بود.

سنجش Domain authority

در سنجش دامین اتوریتی، موارد مختلفی نقش دارند که یکی از مهمترین آنها، تعداد بک لینک های دریافتی دامنه ی شما و ارزش آنهاست. همچنین بد نیست به این نکته اشاره کنیم که افزایش اعتبار دامنه در مقادیر پایین مثلا از ۱۰ به ۲۰ بسیار بسیار آسان تر از افزایش اعتبار از ۶۰ به ۷۰ خواهد بود.

برای اینکه نقش DA را بهتر درک کنید، میتوانیم اینطور توضیح بدهیم که اگر دامنه ی A دارای دامین اتوریتی ۱۰ باشد و دامنه ی B دارای دامین اتوریتی ۲۰، در یک جستجوی مشابه در صورت رقابت دو دامنه با یکدیگر، در صفحه نتایج موتور جستجو، دامنه B پیش از دامنه A به نمایش در آمده و ارزش بیشتری خواهد داشت.

Page Authority چیست؟

تعریف پیج اتوریتی یا PA هم در واقع مشابه تعریف دامین اتوریتی است. با این تفاوت که این امتیاز، شانس پدیدار شدن یک صفحه را در نتایج بالاتر موتورهای جستجو مشخص میکند. مثلا اگر شما و سایت دیگری مقاله ای در یک زمینه ی مشابه در سایت خود درج کرده باشید، مقاله ای که صفحه ی آن پیج اتوریتی بالاتری داشته باشد، نسبت به مقاله ی دیگر، شانس بیشتری برای پدیدار شدن در نتایج بالاتر موتورهای جستجو خواهد داشت.

بیشتر بخوانید : 

۵ مزیت تأیید دامنه روی موتورهای جستجوی گوگل و بینگ

در محاسبه ی Page Authority مواردی همچون MozRank، MozTrust، تعداد لینک های دریافتی و بسیاری موارد دیگر (بیش از ۴۰ آیتم) موثر هستند و جالب است بدانید که مواردی همچون عناصر موجود در صفحه از جمله کلمات کلیدی و بهینه سازی محتوا در این محاسبات در نظر گرفته نمیشوند.

چه عواملی در تعیین Domain Authority موثر هستند؟

به طور کلی هرچند در محاسبه ی دامین اتوریتی بیش از ۴۰ آیتم مختلف مد نظر قرار گرفته میشود اما اصلی ترین این موارد را میتوان شامل MozRank، MozTrust و لینک های سایت شما دانست.

در محاسبه ی MozRank تعداد و کیفیت لینک های دریافتی سایت شما مد نظر خواهد بود. MozTrust هم در واقع مشابه موزرنک است اما این فاکتور بیشتر به مقدار قابل اعتماد بودن سایت شما میپردازد.

افزایش موز

برای افزایش موز تراست میبایست از سایت هایی لینک گرفته باشید که خودشان سایت های قابل اعتمادی هستند. (مثلا سایت های دانشگاه ها، سایت های مطرح دولتی و …) آخرین آیتم مهم، ساختار لینک های ورودی و خروجی و داخلی سایت شماست.

بیشتر یخوانید : 

عوض کردن دامنه بدون از دست رفتن رنک

همانطور که پیش تر هم ذکر کردیم، اینکه از چه سایت هایی بک لینک دریافت کرده باشید، در محاسبه ی دامین اتوریتی شما تاثیر دارد. اما در اینجا باید بگوییم، اینکه به چه سایت هایی لینک داده باشید و ساختار داخلی لینک های سایت شما به چه صورت باشد نیز در محاسبه ی دامین اتوریتی موثر است.

بررسی اعتبار دامنه ی شما

برای مشاهده و بررسی اعتبار دامنه (دامین اتوریتی) و یا مشاهده اعتبار صفحه (پیج اتوریتی) کافی است به این لینک مراجعه کنید. سپس آدرس دامنه یا صفحه ی دلخواه خود را در باکس مربوط به URL تایپ نموده و روی دکمه Search کلیک کنید تا نتایج به شما نمایش داده شود. در زیر نتایج دریافت شده برای دامنه ی google.com را مشاهد میکنید. ?

چگونه اعتبار دامنه یا Domain Authority خود را افزایش دهیم؟

به طور کلی، اصلی ترین و موثر ترین روشی که با استفاده از آن میتوانید در مدت زمانی کوتاه DA و PA خود را افزایش دهید، ایجاد بک لینک های مناسب برای سایتتان است. سعی کنید از سایت های معتبر بک لینک دریافت کرده و فقط به سایت های قابل اعتماد لینک بدهید و از طرفی اگر بک لینک های نامناسبی به سایت خود دریافت کرده اید (از سایت های اسپمر و موارد مشابه) سعی در حذف این لینک ها داشته باشید.

اما علاوه بر ایجاد بک لینک های مناسب و قوی، روش های دیگری هم هستند که به نظر میرسد در افزایش اعتبار دامنه ی شما تاثیر داشته باشند.

در ادامه به صورت مختصر و در قالب یک فهرست کوتاه به برخی از روش های افزایش اعتبار دامنه یا دامین اتوریتی اشاره خواهیم کرد.

  • افزایش بک لینک های سایت و دریافت لینک از سایت های ارزشمند
    افزایش زمان باقی مانده تا انقضای دامنه
    ایجاد ساختاری مناسب از لینک های داخلی
    حذف بک لینک های نامناسب
    درج مطالب ارزشمند در سایت و تبدیل شدن به منبعی قابل اعتماد برای کاربران
    بهبود سئوی داخلی یا On-Site
    بهینه سازی و افزایش سرعت بارگذاری سایت
    استفاده از شبکه های اجتماعی و برند سازی برای سایت

البته موارد بالا خود شامل زیر مجموعه های مفصل تری هستند. مثلا سئوی داخلی خود از موارد گوناگونی تشکیل شده و همچنین بهینه سازی سایت خود به بخش های مختلفی تقسیم میشود. روش های بالا، همگی میتوانند در کنار یکدیگر، کمک شایان توجهی به بهبود Domain Authority سایت شما کرده و شانس شما را برای دیدن شدن در نتایج بالاتر موتورهای جستجو (بخوانید گوگل!) افزایش دهند.

سخن پایانی

در نظر داشته باشید، با توجه به اینکه domain authority و page authority هردو امتیازات مقایسه ای هستند، بنابراین نمیتوانیم بگوییم که امتیاز x برای دامین آتوریتی یا پیج آتوریتی خوب بوده و امتیاز y بد است. بنابراین باید از این سیستم امتیاز دهی برای سنجش شانس یک دامنه نسبت به دامنه ی دیگر برای پدیدار شدن در جایگاهی بهتر در گوگل استفاده کرد.

منبع : mrcode

عالی بود(1)غیر مفید(0)

همچنین ببینید

دامنه (دامین) و تفاوت آن با میزبانی وب (هاست)

تفاوت دامنه با میزبانی وب (هاست)

شاید برایتان سوال شده باشد که تفاوت بین «نام دامنه» (Domain Name) و «میزبانی وب» (Web Hosting) …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *