خانه / آموزش سئو SEO / مواردی که وب‌سایت شما در سال ۲۰۱۹ بهتر است نداشته باشد
مواردی که وب‌سایت شما در سال 2019 بهتر است نداشته باشد
مواردی که وب‌سایت شما در سال ۲۰۱۹ بهتر است نداشته باشد
1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره (1 رای, میانگین: 5,00 از 5)
Loading...

مواردی که وب‌سایت شما در سال ۲۰۱۹ بهتر است نداشته باشد

داشتن وب‌سایتی با طراحی خوب نقش بزرگی را در افزایش ترافیک، ایجاد قدرت و کسب وفاداری مشتری بازی می‌کند. طراحی وب‌سایت می‌تواند افرادی را که از وب‌سایت شما بازدید می‌کند را مجذوب یا ناامید کند که تعیین می‌کند محصول یا سرویس شما چقدر فروش داشته است، چقدر بازدیدکننده به دست آورده‌اید (یا از دست داده‌اید) و اینکه آیا اسپانسرها و تبلیغ‌کنندگان می‌خواهند با سایت شما همکاری کنند.

صرف نظر از هدف وب‌سایت شما، طراحی وب‌سایت این هدف را پشتیبانی می‌کند یا آن را به عقب برمی‌گرداند. روندهای بسیاری برای طراحی وب‌سایت وجود دارند که قبلا قابل قبول، قابل چشم‌پوشی یا مطلوب بوده‌اند. مثل روندهایی برای طراحی خانه، لباس، یا موسیقی و فیلم، روندهای وب‌سایت نیز در طول زمان محو می‌شوند. درست مثل شیوه لباس پوشیدن شما یا نحوه تزیین خانه‌یتان که هر سال عوض می‌شود، سایت شما نیز باید این‌گونه باشد. به همین دلیل ما روندهایی که طی چند سال گذشته بد بوده و منسوخ شده‌اند، مضر بوده‌اند یا غیرضروری می‌باشند و شما باید آن‌ها را حذف کنید را کنار گذاشته‌ایم.

۸ روند وب‌سایت که باید در سال ۲۰۱۹ از آن‌ها جلوگیری شود

 

نگذاشتن call-to-action (فراخوان لینک شده)

هدف اولیه از داشتن وب‌سایت این است که کاربران‌تان را به سوی برخی اقدامات هدایت کنید مثل، بیشتر بخوانید، اشتراک محتوا با فالورهای خود یا خرید کنید. مهم است که وقتی بازدیدکنندگان از وب‌سایت شما بازدید می‌کنند، به آن‌ها فرصت ثبت‌نام، خرید، فالو یا دانلود بدهید. وب‌سایتی که call-to-actionایجاد نکند، قادر نخواهد بود تا هدف خود را به کار گیرد. بازدیدکنندگان ممکن است مطالب را بخوانند و از صفحه‌ای به صفحه دیگر بروند اما وب‌سایت را بدون اینکه کاری انجام دهند ترک می‌کنند.

دکمه call-to-action یا لینک باید به صورت برجسته در هر صفحه‌ای قابل رویت باشد و کاربران شما به خوبی درک کنند که مفهوم آن چیست و با کلیک روی آن قرار است به کجا هدایت شوند یا چه اتفاقی بیفتد. این امر به این منظور نیست که کاربران خود را قبل از آمادگی برای خرید، به سمت خرید کردن هل دهید، بلکه مطمئن شوید که آن‌ها در سایت شما سردرگم نمی‌شوند و آن‌ها برای پیدا کردن بخشی مدام از این سو به آن سو نمی‌پرند.

پیمایش (اسکرول) افقی

برای بسیاری از کاربران اینترنت اسکرول کردن‌های افقی ناخوشایند است. این عمدتا به این دلیل است که پیمایش عمودی معمولا استفاده می‌شود و رایج است، اما اسکرول افقی نه. مهم است که وب‌سایتی داشته باشید که با تمام دستگاه‌ها مثلا دستگاه‌های تلفن همراه سازگار باشد. اهمیت این امر این است که معمولا اسکرول افقی زمانی اتفاق می‌افتد که محتوای شما جای کافی در صفحه نمایش نداشته باشد. اما اگر محتوای شما به گونه‌ای تنظیم شده باشد که حتی با دستگاه‌های تلفن همراه هم سازگار باشد، بدون توجه به اندازه صفحه نمایش دیگر نیازی به پیمایش افقی نخواهید داشت.

بیشتر بخوانید : ۹ روش برای بهبود تجربه کاربری (UX) محتوای وب سایت

محتوا با توجه به اندازه صفحه نمایش شما نمایش داده می‌شود. با استفاده از اسکرول افقی، شما فقط کاربرانی که با اسکرول عمودی خو گرفته‌اند را گیج می‌کنید. این جزئی از طراحی نیست که کاربران خود را با چیزهایی که بدون هیچ دلیلی متفاوت هستند مجذوب کنید. به جای آن از مواردی که برای آن‌ها آشنا هستند و کاربردی می‌باشند استفاده کنید. آن‌ها را با محتوای خود تحت تاثیر قرار دهید نه با چیزهای عجیب و بی کاربرد.

لینک‌های مخفی یا مزاحم

معمولا لینک‌ها در هر وب‌سایت بسیار مفید هستند. آن‌ها به بازدیدکنندگان شما کمک می‌کنند از طریق سایت شما سفر کنند و برای سئو عالی هستند. با این حال، باید مطمئن شوید که لینک‌ها در وب‌سایت شما پنهان نیستند یا به صورت آزاردهنده قرار نگرفته‌اند.

مقاله مرتبط : ۸ نکته مؤثر سئو طراحی وب‌سایت که نباید فراموش کنید

اگر لینک‌های شما به درستی کار نکنند یا گمراه کننده باشند، یا اگر کاربر به صورت تصادفی روی لینکی کلیک کند و به جایی که قصد ندارد به آنجا برود هدایت شود، سایت شما تجربه کاربری بدی به بازدیدکنندگان ارائه می‌دهد. این اتفاق می‌تواند از طریق قوانین پایه لینک‌ها که در زیر آمده‌اند اصلاح شود:

لینک‌های داخلی به دیگر صفحات وب‌سایت نباید پنجره‌های جدید باز کند مگر اینکه به صفحات فرود یا لندینگ پیج بروند.

لینک‌های خارجی که کاربر را به سایت دیگری هدایت می‌کند باید همیشه پنجره جدیدی را باز کند.

لینک‌ها باید دارای رنگی متفاوت از محتوای عادی باشند؛ هم وقتی که روی آن‌ها کلیک نشده است و هم زمانی که کلیک می‌شوند.

لینک‌ها باید با توجه به اهمیت‌شان چیده شوند، هر کدام که مهم‌تر است بالاتر قرار گیرد.

استفاده بیش از حد از PDFها

محتویات PDF می تواند بسیار مفید باشد به ویژه در هنگام دانلود اسناد. اما اگر از آن‌ها بیش از حد استفاده کنید اثرات منفی خواهند داشت. در درجه اول به این دلیل که PDFها تصاویر هستند و در نتیجه آن‌ها مزایای سئو را اضافه نمی‌کنند. وقتی محتوا به عنوان PDF در وب‌سایت قرار می‌گیرد، به عنوان تصویر در نظر گرفته می‌شود و این امر مزایای سئو هر نسخه را از بین می‌برد. مورد دیگر اینکه، اگر بازدیدکنندگان را مجبور کنید تا برای استفاده از محتوا آن را دانلود کنند، احتمال آنکه آن‌ها در جای دیگری به دنبال پاسخ سوال خود بگردند بالاست.

مکان قرارگیری کادر جستجو

قرار دادن کادر جستجو در مکانی که به وضوج قابل مشاهده نیست، انتخاب بدی در طراحی وب است. دلیل اصلی این امر این است که تقریبا تمام افرادی که از سایت شما بازدید می‌کنند نیاز به استفاده از کادر جستجو دارند. معمولا اکثر مردم وب‌سایتی را باز می‌کنند، سپس از کادر جستجو برای دریافت محتویات خاصی که نیاز دارند استفاده می‌کنند.

بیشتر بخوانید : ۵ نکته ساده برای افزایش سئو سایت

مگر اینکه آن‌ها با سایت شما آشنا باشند. این مساله باعث می‌شود مکان قرارگیری کادر جستجو مهم باشد و در جای قابل رویتی قرار گیرد. سایت‌هایی که از کادر جستجو استفاده نمی‌کنند یا آن را در جایی یا به گونه‌ای قرار می‌دهند که دیده نمی‌شود، فرصت خدمت‌رسانی به مشتریان خود را از دست می‌دهند.

سربار صوت/ویدئو (Audio/Video Overload)

امروزه اکثر وب‌سایت‌ها از فایل‌های صوتی و ویدئویی برای انتقال اطلاعات استفاده می‌کنند. اتفاقا این امر مفید است زیرا بازدیدکنندگان مجبور نیستند محتوا را بخوانند. محتوای چند رسانه‌ای نیز به خوبی در رسانه‌های اجتماعی قابل اشتراک‌گذاری است. با این حال مهم است که برخی از قوانین مربوط به صوت و تصویر را که در زیر آمده است را دنبال کنید:

فایل‌های ویدئویی و صوتی نباید به صورت خودکار اجرا شوند.

برای کنترل اندازه فایل و قابلیت مشاهده، تمام محتوای چندرسانه‌ای باید دقیق و کوتاه باشد.

کنترل‌هایی برای اجرای این فایل‌ها باید وجود داشته باشند تا کاربران تصمیم بگیرند چگونه آن‌ها را اجرا کنند.

برای هر صفحه حداکثر باید سه فایل صوتی یا ویدئویی وجود داشته باشد.

همه می‌خواهند وب‌سایتشان برجسته باشد و خودشان یا برندشان را نشان دهند. با این حال خلاقیت بیش از حد، تاثیر منفی روی احساس و درک بازدیدکنندگان وب‌سایت‌تان دارد. فونت‌های درخشان و رنگ‌های بیش از حد پر رنگ می‌توانند به جای اینکه مفید باشند حواس بازدیدکننده را پرت کنند. بیشتر آیتم‌ها و عناصر که نیاز به بارگذاری دارند؛ آیکون‌ها، تصاویر،گیف‌ها و غیره؛  سایت شما را کند می‌کنند و عملکردش را پایین می‌آورند. مواردی را به سایت‌تان اضافه نکنید که به دادن اطلاعات به کاربران کمک نمی‌کنند.

فقدان فضای کافی

وقتی بازدیدکنندگان می‌خواهند در وب‌سایت شما روی چیزی کلیک کنند، آن‌ها می‌خواهند این کار را راحت و به شیوه‌ای مناسب انجام دهند. اگر مواردی که نیاز به کلیک دارند، مثل لینک‌ها و دکمه، خیلی نزدیک به هم باشند، ممکن است کلیک کردن روی یکی از آن‌ها سخت باشد. این مساله مهم است که همیشه فضای کافی را در اطراف آیکون‌هایی که مایلید بازدیدکنندگان روی آن کلیک  کند ایجاد کنید. به همین ترتیب، کمبود فضای سفید می‌تواند باعث شود که صفحه شما کاملا پر شود و بازدیدکنندگان احساس کنند که نمی‌توانند به راحتی حرکت کنند و آنچه را که می‌خواهند پیدا کنند. این مساله به ویژه وقتی خود را نشان می‌دهد که وب‌سایت شما دارای تبلیغات باشد.

در نهایت، وب‌سایت شما برای شماست. شما می‌توانید از سایت خود برای معرفی خودتان یا برندتان استفاده کنید. با این حال این ارتقاء طراحی وب و جلوگیری از اشتباهات به شما کمک می‌کند تا مطمئن شوید که سایت شما بازدیدکنندگان‌تان را منحرف نمی‌کند.

 

منبع : تاپ لرن

عالی بود(1)جالب نیست!(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 + هفده =