خانه / برنامه نویسی / نحوه صحیح برند سازی به عنوان فریلنسر در ۲۰۱۹
برند سازی فریلنسر در 2019
برند سازی فریلنسر در ۲۰۱۹
1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره (1 رای, میانگین: 5,00 از 5)
Loading...

نحوه صحیح برند سازی به عنوان فریلنسر در ۲۰۱۹

عناوین

فریلنسرها می توانند با ساخت یک برند شخصی، خود را از دیگر فریلنسرهای توسعه دهنده وب متمایز کنند. با داشتن یک برند شخصی امکان جایگزین شدن شما به حداقل می رسد.

صنعت توسعه وب بسیار رو به رشد است. این امر شاید برای فریلنسرها سودمند باشد، اما نقاط ضعف و منفی خود را نیز دارد. وقتی حرف از فریلنسر بودن می شود، اغلب به این معنی است که باید با فریلنسرهای دیگری که خدمات مشابه ارائه می دهند رقابت کنید. بر طبق آمار و ارقام، انتظار می رود تا سال ۲۰۲۰ زمینه توسعه وب تا ۱۵% رشد پیدا کند.

شرکت ها در حال حاضر این حق انتخاب را دارند که از آن سوی دنیا، یک فریلنسر توسعه دهنده وب استخدام کنند که با قیمت خیلی کمتری کار آنها را انجام می دهد. بنابراین برای اینکه تبدیل به کالا نشوید و به راحتی با دیگر فریلنسرها قابل جایگزین نباشید، باید چه کارهایی انجام دهید؟ راه حل این کار، ساخت برند شخصی شما می باشد.

یک برند شخصی چیست؟

برند شخصی به مخاطب هدف شما نشان می دهد که شما چه کسی هستید، چه کاری انجام می دهید و وجه تمایز شما با دیگر فریلنسرها در چیست. به عبارت دیگر برند شخصی نشان می دهد که شما به عنوان یک فریلنسر چه علتی مشهور هستید یا اینکه تمایل دارید به خاطر چه چیزی مشهور باشید.

چرا باید یک برند شخصی داشته باشید؟

بیشتر مردم گمان می کنند که برند شخصی داشتن فقط برای فریلنسرهای متخصص است. باید بگویم اینطور نیست. بنا به ۳ دلیل، یک برند شخصی یکی از حیاتی ترین چیزهایی است که یک فریلنسر باید در این صنعت رقابتی داشته باشد.

۱٫ از دیگران متمایز می شوید

برای بیشتر فریلنسرهای توسعه دهنده وب، بدست آوردن مشتری جدید مانند این است که در یک اتاق شلوغی که همه با یکدیگر صحبت می کنند، آنها را صدا بزنید.

ساختن برند شخصی، فریلنسر را نسبت به دیگران در یک شیوه منحصر به فرد قرار می دهد و مهارت ها، ارزش ها و کیفیت های خاص دیگری که بیانگر شما به عنوان یک فریلنسر عالی است را برجسته می کند.

۲٫ خود را به عنوان یک متخصص می سازید

شرکت ها ترجیح می دهند با فریلنسری کار کنند که در یک زمینه خاص تخصص دارد. مهم است که جایگاه خود را به عنوان یک فریلنسر پیدا کنید و سپس خود را به عنوان فردی که می توان به آن اعتماد کرد، نشان دهید. وقتی بتوانید ثابت کنید که در یک زمینه متخصص هستید، برای شرکت ها اهمیت نخواهد داشت که برای کار با شما هزینه بیشتری پرداخت کنند.

۳٫ اعتماد بدست می آورید

مشتری ها اغلب قبل از اینکه تصمیم بگیرند کدام فریلنسر توسعه دهنده وب را استخدام کنند، تحقیق انجام می دهند. اینکه برای خود به عنوان یک فریلنسر توسعه دهنده، برندی ایجاد کنید که دیگران پیشنهاد می دهند، سریعا در چشم مشتری ها معتبر تر و قابل اعتماد تر به نظر می رسید. این موضوع اغلب منجر به فرصت های شغلی بیشتر در آینده می شود.

حال که شما اهمیت برندسازی را متوجه شده اید و اینکه چطور برندسازی می تواند کسب و کار فریلنسری شما را به طرز باورنکردنی تغییر دهد، بیاید سراغ اصل مطلب برویم.

در اینجا ۲۰ نکته عالی آورده شده است تا به شما کمک کند برای خود به عنوان یک فریلنسر توسعه دهنده برندسازی کنید:

مشتری ایده آل خود را بشناسید

یک موقعیت فروش منحصر به فرد ایجاد کنید

چراهای خود را دوباره بازبینی کنید

داستان خود را به اشتراک بگذارید

شروع به وبلاگ سازی کنید

یک پوشه کار آنلاین درست کنید

ارتباط های درست بسازید

از قدرت رسانه های اجتماعی استفاده کنید

رضایت نامه بخواهید

خودتان باشید

مشتری ایده آل خود را بشناسید

شناختن مشتری ایده آل برای یک فریلنسر بسیار ضروری است. این کار به شما کمک می کند برند شخصی خود را تنظیم کنید. در این شرایط نام شما به عنوان یک فریلنسر عالی همیشه بازگو خواهد شد و مورد قبول مخاطب هدف خواهید بود.

اولین راه برای انجام این کار ایجاد یک شخصیت خریدار است. این شخص یک نماینده نیمه تخیلی از مشتری ایده آل شما است. او براساس تحقیقات کامل بازار و فرضیه های علمی است. بیشتر فریلنسرها این کار را با تحلیل آمارگیری های نفوس شخصی مانند سن، جنسیت، درآمد، اندازه کسب و کار و صنعت انجام می دهند. این عمل یک شروع خوب است، اما برای ساخت یک برند شخصی قوی، باید بیشتر تلاش کنید.

در اینجا سوالاتی آورده شده است که یک فریلنسر باید درباره مشتری ایده آل خود بپرسد:

مهمترین چالش های آنها چیست؟

به عنوان یک فریلنسر توسعه دهنده وب، هدف شما فراهم کردن یک راه حل برای مشتری ایده آل می باشد. آگاهی از چالش های آنها، به فریلنسر کمک می کند چه مهارت هایی را باید در برند شخصی خود برجسته کند.

بیشتر بخوانید : ایده های مناسب برای روحیه فریلنسر ها

اهداف آنها چیست؟

در کنار کسب درآمد، دریابید که ارزش ها و قواعد کلیدی که به مشتری شما انگیزه می دهد چیست.

آنها اطلاعات را از کجا کسب می کنند؟

تنها راهی که مشتری آرمانی فریلنسر، می تواند شما را پیدا کند این است که برند شما یک حضور قوی در مکان هایی داشته باشد که مشتری ها برای پیدا کردن پاسخ سوالات خود به آنجا می روند. آیا آنها در گوگل جستجو می کنند؟ یا آیا آنها در یک کانال شبکه اجتماعی خاص به دنبال جواب های خود می گردند؟ فریلنسر باید در این مکان ها حضور داشته باشد تا پاسخ سوال هایی که مشتری ها به دنبال آن هستند را ارائه دهد.

آنها در چه بلاگ ها و انتشارات هایی ثبت نام کرده اند؟

فهمیدن این موضوع به شما کمک می کند که متوجه شوید مشتری آرمانی شما بیشتر چگونه شخصیتی دارد. این کار به شما کمک می کند که متوجه شوید مشتری شما در دنیای فریلنسر توسعه دهنده وب به دنبال چه نوع شخصیتی است. به طور همزمان، شما یاد می گیرید باید با چه کسانی ارتباط برقرار کنید.

۲٫ یک موقعیت فروش منحصر به فرد ایجاد کنید

یک طرح فروش منحصر به فرد USP)) چیزی است که فریلنسر می تواند به مشتری های خود ارائه دهد تا به آنها کمک کند از دیگران متمایز باشند. این کار پاسخی برای چالش خاصی است که مشتری شما با آن درگیر است. چالش این است که شما می توانید همه چیز را به طرز استثنائی به خوبی حل کنید.

در اینجا مراحلی آورده شده است که به فریلنسر کمک می کند چطور پیشنهاد خاص خود را ارائه دهد:

-بدانید که مشتری شما چه می خواهد

مشتری ها اغلب نمی دانند به دنبال چه چیزی هستند. بنابراین شما باید بیشتر بررسی کنید تا متوجه شوید مشکل اصلی آنها چیست که نیاز به حل کردن دارد یا اینکه می خواهند به چه هدفی دست پیدا کنند.

-فراهم کردن راه حل ها

مشتری های شما به خاطر خدمات شما پول نمی دهند. آنها برای راه حل پول پرداخت می کنند.

شما باید آشکارا برای آنها مشخص کنید که مهارت های شما چطور می تواند به آنها کمک کند تا به هدف خود دست پیدا کنند.

بعضی چیزها را مشخص کنید، مانند:

به طور بالقوه فروش های آنها چقدر می تواند افزایش پیدا کند.

چه زمانی می توانند توقع نتیجه داشته باشند

برند کسب و کاری آنها چطور بهبود پیدا خواهد کرد.

آنها به طور بالقوه چه تعداد مشتری می توانند داشته باشند.

-خدمات خود را لازم الاجرا کنید

شما باید به مهارت های خود و چیزی که ارائه می دهید اعتماد داشته باشید. مهم است که مشتری بالقوه خود را قانع کنید که متخصص هستید و می توانید در کسب و کار آنها تفاوت ایجاد کنید.  مانند دیگر فریلنسرها نباشید که فقط به دنبال یک پروژه برای کسب درآمد هستند.

برای جستجو کردن درباره کسب و کار، اهداف و ارزش های آن، وقت بگذارید. مشتری را آگاه کنید که خدمات شما چطور می تواند کاری کند که به هدف برسند و اینکه شما چطور با رقیبان خود تفاوت دارید. راه های زیادی وجود دارد که شما می توانید طرح فروش خاص شخصی خود را آماده کنید.

فرمول سخنرانی

فریلنسر می تواند از فرمول سخنرانی آسانسوری استفاده کند. این فرمول شما را مجبور می کند در طی ۳ ثانیه یا کمتر طرح فروش منحصر به فرد خود را توضیح دهید. این امر حیاتی است، چرا که امروزه تحقیقات نشان داده است که شما برای جلب توجه مخاطب هدف فقط چند ثانیه وقت دارید.

سخنرانی آسانسوری با این فرمول یک جمله ای شروع می شود:

راه حل پیشنهادی شما + بازار هدف شما + ارزشی که شما فراهم می کنید

برای مثال، این طرح فروش منحصر به فرد من برای این وب سایت است:

“من به توسعه دهندگان کمک می کنم فریلنسرهای موفق شوند و وب سایت های سودمند ایجاد کنند.»

راه حل پیشنهادی من کمک می کند تا یک کسب و کار فریلنسری را شروع و پرورش دهید. مخاطب هدف من توسعه دهندگان هستند. ارزشی که من فراهم می کنم برای آنها است تا یک فریلنسر تمام وقت باشند و آزادی بیشتری تجربه کنند.

۳٫ چراهای خود را دوباره بررسی کنید

اینکه به یاد داشته باشید چرا تصمیم گرفته اید یک فریلنسر توسعه دهنده وب شوید، در ساخت برند شخصی شما بسیار حائز اهمیت است. این کار به شما هدف وسیع تری نسب به پول در آوردن می دهد. برای کاری که انجام می دهید به شما انگیز می دهد و به شما کمک می کند انگیزه دار باقی بمانید و همیشه دقت داشته باشید.

مهمتر از آن، این «چرا»ی شما است که به شما کمک می کند با مشتری های بالقوه خود ارتباط برقرار کنید و شما را از دیگران متمایز می کند.

طبق گفته های سایمون سینک: «مردم به کاری که می کنید ارزش نمی دهند. آنها به علتی که آن کار را انجام می دهید ارزش می دهند.»

برخی سوالاتی که باید از خود بپرسید:

شما به عنوان یک فریلنسر توسعه دهنده وب می خواهید به چه اهدافی دست پیدا کنید؟

چه چیزی باعث شد شما حرفه فریلنسر توسعه دهنده وب را انتخاب کنید؟

چرا اینکار را می کنید؟ برای آزادی؟ برای پول؟ برای چی؟

۴٫ داستان خود را به اشتراک بگذارید

این گزینه احتمالا چالش برانگیزترین گزینه است. از این نظر چالش برانگیز است که شما باید روراست و صادق باشید و این امر آسیب پذیری شما را بالا می رود. همزمان از نظر من انجام این کار ضروری نیست، اما در بعضی از موارد می تواند سودمند باشد.

انسان ها خود را به داستان ها ربط می دهند، مخصوصا آنهایی که داستانی مشابه با داستان زندگی ما دارند. گفتن داستان کمک می کند تا شخصیت خود را به مخاطب هدف نشان دهید و در سطح عمیق تری با آنها ارتباط برقرار کنید.

وقتی داستان خود را می نویسید، فقط به موفقیت ها و دستاوردهای خود تمرکز نکنید. خوب است که شکست ها، سختی ها و چالش های خود را نیز به اشتراک بگذارید. هر چقدر داستان شما واقعی تر باشد، مخاطب هدف برای ایجاد یک رابطه بیشتر به شما اعتماد می کند.

۵٫ بلاگ سازی را شروع کنید

یک راه موثر برای ساخت سریع برند شخصی خود، به عنوان یک فریلنسر توسعه دهنده وب با شروع یک بلاگ انجام می شود. بلاگ نه تنها یک راه برای به اشتراک گذاشتن دانش و نصیحت های شما فراهم می کند، بلکه شما را به عنوان یک متخصص در چشم مخاطب هدف نشان می دهد.

اگر مقاله های ثابت و با ارزش بنویسید، در نهایت شخصی می شوید که همه برای یافتن پاسخ ها و برآورده کردن نیازهای خود سراغ شما می آیند. مطمئن شوید که پست های بلاگ شما منطقی هستند، ساختار خوبی دارند، هدف آنها مشخص است و خواندن آنها آسان است تا به عنوان یک فریلنسر حرفه ای شناخته شوید.

۶٫ یک پوشه شخصی آنلاین درست کنید

برای تاسیس برند خود، مهم است که یک وب سایت پوشه شخصی داشته باشید که تخصص شما را نشان می دهد. یک پوشه شخصی آنلاین جایی است که شما می توانید مشتری های بالقوه را وارد کنید تا آنها بتوانند چیزهای بیشتری راجع به شما یاد بگیرند و از کارهایی که کرده اید و اینکه چطور می توانید به آنها کمک کنید اطلاعات بیشتری کسب کنند.

در اینجا مواردی برای اضافه کردن در پوشه آنلاین شما وجود دارد:

یک نام قلمرویی قابل تشخیص

از آنجایی که شما برند شخصی خود هستید، پیشنهاد می شود اگر امکانش وجود دارد نام خود را در قلمرو خود وارد کنید. در غیر این صورت، نام یک شرکت هم خوب است.

یک وب سایت حرفه ای

برداشت اول خیلی مهم است. از یک طرح وب سایتی استفاده کنید که نه تنها خوب به نظر می رسد، بلکه به راحتی راهنمایی می کند. فراموش نکنید که رنگ ها می تواند تاثیر بسیار خوبی داشته باشند.

یک لوگو اضافه کنید

لوگوی شما باید خیلی بیشتر از یک سمبل توهمی باشد که هیچی را انتقال نمی دهد. لوگو باید یک معرف بصری از کسی که شما هستید، کاری که انجام می دهید و همچنین ارزش های شما باشد.

کارهای قبلی خود را نشان دهید

مشتری ها می خواهند اثبات کارهای قبلی شما را ببیند. این به این معنی است که فریلنسر باید یک پرونده از پروژه های موفق قبلی خود را به وب سایت اضافه کند تا به جذب اعتماد و اعتبار کمک کند.

شخصیت خود را نشان دهید

وقتی مردم بتوانند شما را ببینند، سریع تر با شما ارتباط برقرار می کنند. هیچ کس دوست ندارد با کسی که نمی تواند ببیند کار انجام دهد.

بر هدف نهایی تمرکز کنید

ایرادی ندارد شما ابزارها و زبان های برنامه نویسی که در آن تخصص دارید را اضافه کنید، اما حواستان باشد که اجازه ندهید این موارد تمرکز اصلی وب سایت فریلنسری شما باشند. بیشتر مشتری ها به زبان های برنامه نویسی یا فریم ورک هایی که شما می شناسید اهمیت نمی دهند. تنها چیزی که می خواهند بدانند این است که آیا دانش شما باعث رشد کسب و کار آنها می شود یا خیر.

فرم تماس

این گزینه خیلی واضح است، اما به یاد داشته باشید که گاهی اوقات مردم همین موارد ابتدایی مثل یک آدرس ایمیل برای برقراری ارتباط یا یک فرم تماس ساده را نادیده می گیرند.

۷٫ ارتباطات درست بسازید

تحقیقی که توسط نلسون انجام شد نشان داد که ۸۲% مردم، بیشتر محصول و خدماتی که افراد مورد اعتماد آنها پیشنهاد می دهند را انتخاب می کنند. به همین دلیل مهم است که شما با افراد درست ارتباط برقرار کنید و رابطه داشته باشید.

یک راه برای انجام این کار شرکت در جلسه های کسب و کاری منطقه شما است. این مکان ها بهترین موقعیت ها برای معرفی خود به عنوان یک فریلنسر توسعه دهنده وب/مشاور بازاریابی به جامعه کسب و کاری محلی است. این کار می تواند دروازه های فرصت را در آینده باز کند.

کنفرانس های صنعت و رخدادهایی که مشتری های آرمانی شما در آنجا حضور دارند، نیز نباید نادیده گرفته شود.

۸٫ از قدرت رسانه های اجتماعی استفاده کنید

به طور متوسط، هر فرد روزانه ۲ ساعت را در شبکه های اجتماعی می گذراند. فعال بودن در پلتفرم های رسانه های اجتماعی که مشتری های شما در آنجا حضور دارند، شانس پیدا کردن شما توسط آنها را افزایش می دهد. حواستان باشد اکثر پست های شما باید برای شما ارزش به ارمغان آورد.

مقاله مرتبط : شروع برنامه نویسی به صورت فریلنسری

به دنبال گروه های مشابهی بگردید که می توانید در آن ملحق شوید و تخصص خود را با دیگران به اشتراک بگذارید. این کار توجه مشتری های بالقوه را جلب می کند و در نهایت خارج از گروه با شما به عنوان یک فریلنسر عالی ارتباط برقرار خواهند کرد.

۹٫ رضایت نامه بخواهید

علی رغم انواع مختلف استراتژی های بازاریابی، هیچ چیز به اندازه تبلیغات زبانی نمی تواند قدرتمند باشد. شما می توانید در زمان ساخت برند شخصی با اضافه کردن رضایت نامه هایی از مشتری های قبلی، در پوشه آنلاین خود، از این فرصت استفاده کنید. باید ابتکار عمل داشته باشید و از مشتری ها فعلی و قبلی خود این را بخواهید.

راحت ترین راه برای انجام این کار این است که بعد از اتمام پروژه، سریعا یک ایمیل کوتاه به مشتری خود بفرستید. فقط کافی است این را بپرسید:

«میشه لطفا یک بازخورد کوتاه در حوزه کار کردن با من بنویسید؟»

هر چقدر بیشتر باشد، بهتر است. بنابراین تلاش کنید ۳ تا ۶ رضایت نامه دریافت کنید.

۱۰٫ خودتان باشید

یادتان باشد که شما برند شخصی خود هستید. از اینکه شخصیت خود را نشان دهید نترسید. شما همین فرد هستید و همین ویژگی ها شما را منحصر به فرد کرده است. با خودتان صادق باشید، تقلبی نباشید. سعی کنید دانش خود را زیاد کنید، با مشتری ها بهتر برخورد کنید و در تمام حوزه های زندگی خود پیشرفت داشته باشید.

اینکه برای خود به عنوان یک فریلنسر توسعه دهنده برندسازی کنید، نیازمند زمان و تلاش زیادی است. درست شروع کنید و از همه مهم تر، درست تمام کنید. خودتان را به عنوان یک متخصص در کاری که انجام می دهید بدانید و یک کالا نباشید.

منبع : GetWork

عالی بود(0)جالب نیست!(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − هشت =